Hovedmeny

Startet av atrus, søndag 28. august 2022, klokken 17:23

« forrige - neste »

atrus

I løpet av helgen gikk bilen helt i offline-modus. Ikonet for 4G er helt borte. Har prøvd sikringstrikset som har hjulpet meg en gang før, men det løste ikke problemet denne gangen. Når jeg prøver å sette bilen i online-modus, får jeg bare en feilmelding om at «funksjon ikke tilgjengelig». Noen som har noen idé til hva dette skyldes og hva man kan gjøre?

Paasan

Sikringstrikset virket for meg, men før jeg prøvde det sendte jeg inn en feilmelding på appen..

Fikk svar fra Tyskland om at jeg skulle prøve å restarte systemet ved å holde inn on/off knappen(på skjermen)helt til VW tegnet kom opp. Det virket ikke for meg, men kanskje det gjør det for deg..

De lurte også på om sos knappen lyste grønt eller rødt.

Edit: Skulle også gå ut av bilen og vente fem min tror jeg, før jeg skulle starte opp igjen..

Paasan

Et annet alternativ er å restarte ved å ta minuspolen på 12v batteriet en stund og sette på igjen.

Anbefaler IKKE å gjøre dette uten å høre med forhandler eller verksted først.

SveinJ

Et annet alternativ er bare å ta det med ro og vente. Kommer tilbake før d vet ordet av det.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA