Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: El bil eller ikke

Startet av Rezet, mandag 22. oktober 2012, klokken 11:28

« forrige - neste »

elektrolux

Gratulerer så mye.

Var det ikke en Zebra bil du kjøpte?

I så fall lader den sent, men kjører så langt at du ikke trenger mellomlading på den skisserte turen din.

Maks lading er 13-14A fra nettet, som gir deg en ladehastighet på ca 15-20 km/t.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Ettersom det tar så lang tid å lade Th!nk så lønner det seg tidsmessig å kjøre sakte for å spare energi. Det gjelder først og fremst dersom man ikke har noe vettugt å gjøre mens bilen lader.

Den turen er garantert suksess. Vet om en erfaren Th!nk eier som kunne kjørt turen uten å lade i det hele tatt på tørt føre om sommeren.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rezet

Det var en ZEBRA-bil jeg endte opp med ja.

Turen er tilbakelagt, og det gikk "akkurat".
Batterilampa begynte å lyse når det var en snau mil igjen hjem.
Men jeg var avhengig av å få ladet opp helt på første stopp, og 3 timer på 10A på stopp nummer to. Totalt så ble vel turen på vel 185 km, etter en liten omvei og mye trøndersk "motorvei".

Jeg har ikke hatt tid til å lese instruksjonsboka fra perm til perm enda, men stusser litt på bruk av varmeapparatet og rekkevidde. Jeg har kjørt både med og uten varmeapparatet på, og det virker ikke som om det har noen betydning for rekkevidden på bilen. Kommer omtrent 12 km på 10% av batteriet uansett.
Nå vil vel kjørestilen tilpasses bedre etter som tiden går, men bakkene er nå der allikevel.

Nå vil jeg tro at lysende batterilampe ikke nødvendigvis betyr at det er stopp om 10%?
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA