Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kraftig økning av antall brukte modell 3 til salgs nå

Startet av filtvet, torsdag 25. august 2022, klokken 10:10

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat

Det er eliminasjon av økonomisk risiko som er hovedargumentet for min del. Ingen av rentehevingene er slått inn enda, strømmen blir dyrere og alt det andre en familie trenger, blir også dyrere.

Nettopp! Det er ikke alle som tror det blir slik du skriver ovenfor. Folk tror at det IKKE blir verre nå.... men det er FEIL... det blir verre.... MYE verre... trist synes jeg... men det å ha orden i sine egne sysaker.... det er faktisk påkrevet... enten det er privatøkonomi eller rett og slett sine egne sysaker  :D

Ja, det har vært for enkelt å låne for mye penger de siste årene... men det har ikke vært en plikt å låne seg for mye penger.... bare et tilbud.... som man kunne sagt nei til....

arthur

Enda godt at statistkken viser noe annet enn hvas man kan få inntrykk av her hvor det synes som om alle har tatt seg gjeld langt over pipa og kjøpt en Tesla i tillegg.
På radioen i dag fremkom det litt edruelig informasjon som synes å ha godt mange hus forbi: De pengene man låner kommer gjerne et steds fra, nei ikke pengetreet, men fra penger som finnes og eies av noen. Det betyr at 15% ikke har gjeld, men penger på bok, 80% har lån innenfor tregangeren mens de siste fem prosentene sliter da de har tatt seg gjeld over hodet, pipa og utover sunn fornuft. For min del er det helt greit at disse sliter, men de får slite uten at jeg skal måtte bidra! Og må de selge til til slaktepris så kjøper jeg gjerne!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

filtvet

Kan nok finne en 2021 LR med hengerfeste og det hele for ca 420´ nå. Da begynner det å ligne vanlig verditap for alle biler.

mrdamian

Sitat fra: filtvet på tirsdag 27. september 2022, klokken 09:03
Kan nok finne en 2021 LR med hengerfeste og det hele for ca 420´ nå. Da begynner det å ligne vanlig verditap for alle biler.

Du kan sjekke regnearket som jeg lenket tidligere i tråden. Per nå ligger det ingen på Finn for den prisen (men kan kanskje prutes ned)? Det nærmeste er denne som har gått 96 000 KM og ligger for 428 000 eller denne for 429 000 med 85 042 KM..

filtvet

Stemmer nok det, alle bilene jeg har solgt på finn har gått litt lavere enn utropsprisen. Folk må liksom ha litt avslag. En del av gamet.

Handyman

Sitat fra: filtvet på tirsdag 27. september 2022, klokken 15:30
Stemmer nok det, alle bilene jeg har solgt på finn har gått litt lavere enn utropsprisen. Folk må liksom ha litt avslag. En del av gamet.
Da er nok bilen i utgangspunktet optimistisk priset av selger. Dersom man priser lavt, skjer ofte det motsatte. Man får gjerne en budrunde.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Handyman på tirsdag 27. september 2022, klokken 16:05
Da er nok bilen i utgangspunktet optimistisk priset av selger. Dersom man priser lavt, skjer ofte det motsatte. Man får gjerne en budrunde.

Enig med første taler... pleier alltid å gi litt rabatt og da føler kjøper seg som en vinner  :+1: En del av gamet og det er viktigst at kjøper fornøyd.....det er jo tross alt ikke store beløp ift totalen man gir i rabatt...

Handyman

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 27. september 2022, klokken 16:21

Enig med første taler... pleier alltid å gi litt rabatt og da føler kjøper seg som en vinner  :+1: En del av gamet og det er viktigst at kjøper fornøyd.....det er jo tross alt ikke store beløp ift totalen man gir i rabatt...
Man blir gjerne fornøyd når man vinner budrunden også. Budgiver bestemmer jo selv hvor mye man vil by. Man er jo dum dersom man byr mer enn man mener bilen er verdt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Handyman på tirsdag 27. september 2022, klokken 17:32
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 27. september 2022, klokken 16:21

Man blir gjerne fornøyd når man vinner budrunden også. Budgiver bestemmer jo selv hvor mye man vil by. Man er jo dum dersom man byr mer enn man mener bilen er verdt.

Ser den... jeg har ikke hatt så stor erfaring med budrunder på de jeg har solgt... for min del så har rask handel også vært viktig.... av flere årsaker...

filtvet

Finn er ikke en auksjonsplass så jeg blir bare irritert når noen kommer med "siste pris x" eller byr 50% av utsalgspris etter at annonensen har ligget ute 1 time. Selger ikke til de da.

Moas

Sitat fra: filtvet på onsdag 28. september 2022, klokken 07:31
Finn er ikke en auksjonsplass så jeg blir bare irritert når noen kommer med "siste pris x" eller byr 50% av utsalgspris etter at annonensen har ligget ute 1 time. Selger ikke til de da.
Jeg la merke til dette fenomenet også når jeg solgte en populær iPhone på finn i sommer. Da kom de utroligste argumentene frem for å få rabatt. F.eks: Jeg har dårlig råd, gi meg stor rabatt. Og dette på en produkt som ble solgt på 30 timer med 100 kroner avslag.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

filtvet

Enig, Finn er blitt irriterende... Men de har vel monopol. Småting har jeg gitt opp å selge på finn.

Uansett, under 400 laken for en lite brukt LR 2019 med hengerfeste:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=274761885

syklisten

Sitat fra: filtvet på onsdag 28. september 2022, klokken 08:59
Enig, Finn er blitt irriterende... Men de har vel monopol. Småting har jeg gitt opp å selge på finn.

Finn er vel ikke skyld i dette, det er folk som kan være irriterende. Jeg skriver "kan", da jeg aldri har kommet ut for slik skamløs pruting selv.
Det som derimot er fint hvis man som selger får slike meldinger, er å høflig skrive "nei takk" til budet og gå videre til neste potensielle kjøper.

2020 Kia e-Soul
2016 Kia Soul EV - solgt

advale

LR 2019 over 100k på telleren lagt ut på auksjon, folk er stort sett ikke villig å gå over 300k...
https://auksjonen.no/auksjon/2019_Tesla_3_MODEL_LONG_RANGE_DUAL_MOTOR_AUTOPILOT_PREMIUM_LYDANLEGG/293459

Vært flere aksjoner med samme resultat. (Nå vet jeg ikke om det gjald samme bil eller flere)

Kan vel også ta med en som har gått under 100k til 345k:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=274990876

Var tross alt bare 2 uker siden man snakket om at en bil uten mulighet for superlading var priset "billig" på 350k...

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA