Ny Nissan Leaf til 230000 eller brukt

Startet av nichols4, fredag 19. august 2022, klokken 12:20

« forrige - neste »

Hallgrim86

Sitat fra: hELgenen på mandag 29. august 2022, klokken 09:39
Sitat fra: nichols4 på mandag 29. august 2022, klokken 06:26
Vi kommer nok til å beholde bilen i 10-20 år og da er ikke vidersalgsverdien så viktig.

Det er korrekt - men å beholde bilen i 10-20 år - det er noe man kan si, man kan oppriktig mene det når man
sier det også - men at det faktisk blir slik...se det er vel heller tvilsomt.

Mange av oss har vel gått i den fellen der og gradvis innsett at verden endrer seg, behov endrer seg og
før eller siden endrer man mening selv også.......og plutselig står det en ny bil i oppkjørselen....

Jeg har møtt flere elbil eiere og husker spesielt en som i sin tid mente en av disse leafene med kort rekkevidde var mer enn godt nok for dem til evig tid - ladere var det jo overalt....og så kom dagen da de skulle reise langt og besøke familie....

Nå eier de ikke leaf'n lengre....

Den Leafen ble kastet sikkert? Eller er det noen andre som kjører den nå. Hvem er disse kundene som tydeligvis ikke er mennesker lenger.

Nissan leaf med 9 mil vinter og 16 mil sommer selges som varmt hvetebrød. Disse ubrukelige bilene, som kort-range i3 har tilsynelatende evig liv prismessig på Finn. Spesielt at verdien vurderes så høyt om bruksområdet ikke er der. De jeg kjenner med Leaf som nr to bil kjører de til de dør.

Moas

Hvis man kjøper elbiler for å ha den så lenge så spiller ikke bruktverdien så mye.
Selv hadde jeg den enkleste mx-30 ett 1/2 år. Da ble begrensingene for store for en barnefamilie. Den ble solgt etterpå av forhandlere for litt mer enn nyprisen.

Når du først velger mx30 bør du teste vurdere å bruke noen kroner på å kjøpe den utgaven som har adaptive lys. De er helt fantastiske i mørke. De vanlige er ok, men beveger seg ikke. Jeg mener slikt sikkerhetsutstyr er verdt pengene.

Det er mitt tips.

Obs: Etter noen måneder vil du merke at dørene knirker. Det er vanlig med slike dørkonstruksjoner og gir bilen sjarm. Kunstig motorlyd er derimot ikke noe jeg savner, men denne lydtorturen kan man leve med, ihvertfall en stund. Appen fungerer derimot ypperlig. VP lager lyd som en jetmotor på kalde dager 8)
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

nichols4

Sitat fra: Moas på mandag 29. august 2022, klokken 12:55
den utgaven som har adaptive lys.
Den har automatiske fjernlys (HBC) men ikke adaptive ALH. Hvordan fungere HBC vs ALH?

Motorduren kan visst skrues av, har sett guider for det.

Moas

Sitat fra: nichols4 på mandag 29. august 2022, klokken 13:10
Sitat fra: Moas på mandag 29. august 2022, klokken 12:55
den utgaven som har adaptive lys.
Den har automatiske fjernlys (HBC) men ikke adaptive ALH. Hvordan fungere HBC vs ALH?

Motorduren kan visst skrues av, har sett guider for det.
Vanlige lys peker rett fram. Adaptive beveger seg. Gir enorm forskjell på mørke kuperte landeveier.
Mx'en har i utgangspunktet noen de kraftigste lysene du kan få idag, og med adaptive lys får du virkelig tatt ut potensialet med denne teknologien
Jeg hadde ikke god erfaringer med å skru av kunstig motorlyd basert på nettoppskrifter.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Elektro12

Sitat fra: Hallgrim86 på mandag 29. august 2022, klokken 10:09
Sitat fra: hELgenen på mandag 29. august 2022, klokken 09:39
Sitat fra: nichols4 på mandag 29. august 2022, klokken 06:26
Vi kommer nok til å beholde bilen i 10-20 år og da er ikke vidersalgsverdien så viktig.

Det er korrekt - men å beholde bilen i 10-20 år - det er noe man kan si, man kan oppriktig mene det når man
sier det også - men at det faktisk blir slik...se det er vel heller tvilsomt.

Mange av oss har vel gått i den fellen der og gradvis innsett at verden endrer seg, behov endrer seg og
før eller siden endrer man mening selv også.......og plutselig står det en ny bil i oppkjørselen....

Jeg har møtt flere elbil eiere og husker spesielt en som i sin tid mente en av disse leafene med kort rekkevidde var mer enn godt nok for dem til evig tid - ladere var det jo overalt....og så kom dagen da de skulle reise langt og besøke familie....

Nå eier de ikke leaf'n lengre....

Den Leafen ble kastet sikkert? Eller er det noen andre som kjører den nå. Hvem er disse kundene som tydeligvis ikke er mennesker lenger.

Nissan leaf med 9 mil vinter og 16 mil sommer selges som varmt hvetebrød. Disse ubrukelige bilene, som kort-range i3 har tilsynelatende evig liv prismessig på Finn. Spesielt at verdien vurderes så høyt om bruksområdet ikke er der. De jeg kjenner med Leaf som nr to bil kjører de til de dør.

Nå koster slike Leaf fra 60 lapper i topp stand med 8 hjul og under 40 000 km på teller. Det er "gratis" i bilverden. Når du i tillegg vet de krever minimalt vedlikehold og er skuddsikre driftsmessig er valget lett.

Hallgrim86

60k for leaf med garanti, 20/15mil og masse utstyr? Hvor?

Å anbefale bruktkjøp nå er å gi 20-40k til en privatperson. Leafene med 11 mil rekkevidde og 110k på telleren er IKKE verdt 60k.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA