Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf til salgs

Startet av SveinH, lørdag 20. oktober 2012, klokken 14:21

« forrige - neste »

SveinH

Har startet prosjekt ombygging av 2CV til el-drift og har skaffet meg nesten alt som trengs fra en gammel Think.
Jeg mangler begge kontaktene fra laderen for å sette på AC inn og DC ut på en ny lader jeg har bestilt. Dette for få denne til å passe på interfaceboksen.
Har noen disse kontaktene? Eller eventuelt en defekt lader?
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

hens

Det er vanlige 6,35 flatstikkere på interfaceboksen, og det kan benyttes flate han-stikkere på kablene mellom lader og interfaceboksen. Men det trenges en strekkavlaster på kablene for at de ikke skal falle ut.
Ta av lokket og du finner fargemerkede kabler på innsiden.
Batteriet har sort minuskabel og rød/orange på plusskabel.

Og så må du gå til huggeren for å finne originalkablene. ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

SveinH

Betegnelsen 6,35 er ukjent for meg. Handler det om tverrsnittet?
Trenger jeg originalkabler egentlig? Hva er tverrsnittet på dem?

I Drammen.

Caspar

Du trenger selve stikkerhusene fra en orginal lader. De stikkerene som sitter inne i stikkerhuset er ikke noe du får tak i på Biltema. Jeg åpnet de gamle forsiktig og loddet inn de nye kablene. Mao. fortsett letingen etter de to orginale kontaktene med stikkere i
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

SveinH

Jeg fikk et tilbud på to kontakter som jeg aksepterte, men ikke har jeg sett kontaktene og ikke får jeg svar på mailer.
Så jeg prøver igjen:
Jeg har skaffet meg det meste av det jeg trenger fra en gammel Think for å bygge om en 2CV til el-drift. Men mangler begge kontaktene fra laderen for å sette på AC inn og DC ut på en ny lader jeg har bestilt. Dette for få denne til å passe på interfaceboksen.
I Drammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA