Hovedmeny

ny TMX bruktbil-eier

Startet av Alte-To, torsdag 11. august 2022, klokken 15:19

« forrige - neste »

Alte-To

hei.
leser og leser om TMX - elsker forkortelser (...fikk det etter førstegangstjenesten :P )
men, det er MYE forkortelser på forumet!  xD
sliter med å identifisere hva slags greier jeg har i denne TMXn... (tenker på HW etc)
Det er en 2017, første reg i januar 2017 - så det er vel en 2016 mod :(
Den har såkalt fullverdige kjøre-egenskaper og premium connectivity...

jeg får ikke opp flere kameravinkler f.eks.
kobler til Minnebrikke i USB, men ingen opptak eller varslinger på mobil-app med bilder/video !?

er jeg stuck på 10.2 2021.24.28 pga HW/MCU  eller hva det heter?

når jeg trykker på Versjonsinformasjon, så kommer bare et hvitt tomt vindu opp :P

skal ta noen bilder i kveld...

Mvh
Alte-To

sjokomelk

Gå i menyen under "Programvare/Software" og trykk på "Ytterligere informasjon om bilen". Da ser du alt det tekniske om bilen din. Du har mest sannsynlig en bil med MCU1 (Tegra CPU) og Autopilot 2.0.

Beskrevet i manualen her under punktet "Programvare" nesten nederst i teksten:
https://www.tesla.com/ownersmanual/2015_2020_modelx/no_no/GUID-5FF0247B-D41D-4E82-A733-0A01BC4E65FF.html

Du skal få opp et vindu som ligner på vedlegget mitt her.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Alte-To

Takk for svar :)
men er det meningen at denne modellen da skal ha 10.2 2021.24.28 som siste versjon da eller?

geear

For å få sentry mode med opptak så må du ha AP2.5 eller nyere. Du har nok AP2.

MCU1 har omtrent ikke hatt oppdateringer på 1,5 år eller noe, ja, men det ryktes vel at det kom/kommer en nå.

Du kan kjøpe FSD og dermed få oppgradering til HW3/FSD-computer ("AP3", på en måte), prisen på dette avhenger av om bilen din har EAP fra før eller ikke (du ser hvilke oppgraderinger som er tilgjengelig i app eller på Tesla-konto), samt at du kan bestille oppgradering til MCU2 for godt 20 lapper. Det har egentlig kommet enda en ny utgave av MCUen i siste 3 og Y (enda raskere prosessor), men usikker på om du får den eller forrige dersom du bestiller oppgradering til X nå.

Alte-To

frister med upgrade da :laugh:

men, vi har ikke FSD, selv om det står i Car Details da?
ref. vedlegg

geear

Jo, det er vel kanskje det som står med FSD computer ja, når jeg tenker meg. Så da har din bil blitt oppgradert fra AP2 til FSD-computer, og du skal da kunne ha fungerende sentry med opptak. Men du får ikke varsler på telefon, kun opptak på USB-sticken, og den må du ta ut og stappe i en PC. Og du må slå på sentry manuelt, med mindre du har satt den til å alltid være på.

Med MCU2 får du en avspiller på skjermen, slik at du kan se sentry-video i bilen, i tillegg får du mulighet til å streame live til telefon, som er en morsom gadget, men i mine øyne ingen stor praktisk verdi...

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Jøss, trodde det var MCU-relatert, men kun Y og 3 som har det da, altså.

kodax

Dvs. nye X/S streamer vel sikkert, men de er jo ikke kommet til Norge ennå.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Alte-To

ah, slik ja! takk for info! - ble litt klokere nå ja :)

Alte-To

snakket med Tesla å de restartet update :) ferdig installert nå!
de kunne bekrefte at jeg hadde MCU1 og AP3 da :) virker lovende... men tror jeg må bytte MCU på sikt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA