Hovedmeny

E-tron 55 S-line Black Edition

Startet av Fendern, tirsdag 09. august 2022, klokken 20:37

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

2 uker sånn ca. En uke med båt pluss knot på havnen i Norge og videre transport og en uke klargjøring.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Elbil80

Jeg fikk beskjed i uke 43 om at min bil var ferdig på fabrikk og snart ville bli sendt. Møller regnet med utlevering i uke 46/47.

tkjoerlaug

Min bil ble ferdigprodusert 26. oktober (uke 43), kom til Bremerhaven 29. oktober, kom på båt 2. november og kom i land i Oslo 3. november. Jeg har fått indikert utlevering i Trondheim rundt 15. november.

Elbil80

Høres ut som vi har biler i «samme batch» da. Fikk beskjed 25/10 om at den var ferdig. Men detaljer om når den var på kai og båt fikk jeg ikke. Kun beregnet utlevering i perioden 15-25 nov.

Elbil80

Hva består klargjøringen av egentlig? Kunne vel spurt Møller om dette, men har plaget selgeren nok med diverse tenker jeg...

Er det kun fjerning av transportbeskyttelse, eller gjøres det noen ettermontering av utstyr, programmering eller annet? Har bestilt lakkforsegling og bytte til blanke Audi-ringer, så vet de i hvert fall skal gjøre det...

Jan-Børre Olsen

Ja fjerning av beskyttelsesfilm, montere ekstrautstyr sånn som matter, skvettlapper, gå over bilen for å sjekke at det ikke er transportskader, montere vinterhjul osv osv. Kan ikke tenke meg at de jobber ræva av seg den lille uka de bruker på det.

Wendel

Sitat fra: smaug01 på mandag 07. november 2022, klokken 22:21
Ja fjerning av beskyttelsesfilm, montere ekstrautstyr sånn som matter, skvettlapper, gå over bilen for å sjekke at det ikke er transportskader, montere vinterhjul osv osv. Kan ikke tenke meg at de jobber ræva av seg den lille uka de bruker på det.

Klargjøring skal vel også innebære vask/polering og voksing av bil. Jeg ba de droppe å legge voks da jeg skulle legge laggforsegling selv, men endte opp med å bruke 18 timer på korrigering av lakk når bilen var hjemme i garasjen. Så de klargjøringsbiten tar de ikke veldig nøye virker det som.. Skal nok gjøres så fort som mulig.

Fendern

Med utsatt produksjonsuke til uke 47 var jeg redd for at levering før nyttår hang i en tynn tråd.

Men i dag kom beskjeden om at bilen har ankommet Oslo og registrering er i orden. Jippi!

Flere som har svetta litt de siste ukene?

Elbil80

Sitat fra: Fendern på mandag 19. desember 2022, klokken 18:12
Med utsatt produksjonsuke til uke 47 var jeg redd for at levering før nyttår hang i en tynn tråd.

Men i dag kom beskjeden om at bilen har ankommet Oslo og registrering er i orden. Jippi!

Tja, fikk beskjed om at min bil har vært ferdig i mange uker og stått på kaien i Tyskland. Møller kunne ikke helt svare på hvorfor. Nå skal den visstnok omsider være i Oslo, men siden det er så stort antall biler kunne de ikke si når den er klar. Forhåpentligvis denne uken. Får beskjed en dag i forveien. Pga tidsskvis er  det heller ikke sikkert de rekker f.eks å lakkforsegle den før utlevering, som avtalt. Selve utleveringen blir også kortet ned, uten at det nødvendigvis er negativt. Fått beskjed om å overta eierskap, men reg fortsatt ikke gjennomført. Er mildt sagt lite imponert over prosessen og har kjøpt bil hos denne forhandleren for siste gang.

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Elbil80 på mandag 19. desember 2022, klokken 22:22

Hvis det er Evershine lakkforsegling du er blitt tilbudt, går du ikke glipp av noe. Makan til elendig lakkforsegling skal du se lenge etter.

Elbil80

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 20. desember 2022, klokken 08:54
Sitat fra: Elbil80 på mandag 19. desember 2022, klokken 22:22

Hvis det er Evershine lakkforsegling du er blitt tilbudt, går du ikke glipp av noe. Makan til elendig lakkforsegling skal du se lenge etter.

Tja, fikk beskjed om at min bil har vært ferdig i mange uker og stått på kaien i Tyskland. Møller kunne ikke helt svare på hvorfor. Nå skal den visstnok omsider være i Oslo, men siden det er så stort antall biler kunne de ikke si når den er klar. Forhåpentligvis denne uken. Får beskjed en dag i forveien. Pga tidsskvis er  det heller ikke sikkert de rekker f.eks å lakkforsegle den før utlevering, som avtalt. Selve utleveringen blir også kortet ned, uten at det nødvendigvis er negativt. Fått beskjed om å overta eierskap, men reg fortsatt ikke gjennomført. Er mildt sagt lite imponert over prosessen og har kjøpt bil hos denne forhandleren for siste gang.

Nei, ikke Evershine. Gtechniq platinum pakken.

Jan-Børre Olsen

Ja det er noe annet. Nesten så jeg føler Evershine gjør vask vanskeligere..

Elbil80

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 20. desember 2022, klokken 14:45

Ingen ekspert på lakkbehandling, men forstod denne skulle være «helt grei». Får ok pris når det bestilles sammen med bilen så jeg tok det med. De får gjort jobben, men om de ikke rekker det før utlevering må den inn på nyåret igjen. Ekstra styr jeg hadde håpet å slippe. Var jo litt av poenget med å bestille ferdig lakkforseglet bil ved levering... Egentlig utrolig kjipt hele greia. Var sånn middels interessert i eTron i utgangspunktet, men da jeg først hadde bestilt begynte jeg jo å glede meg litt til å få den. Er alltid gøy med noe nytt. Men med så mye forsinkelser og dårlig kommunikasjon fra Møller er jeg egentlig dritt lei bilen allerede før jeg har fått den.

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Elbil80 på tirsdag 20. desember 2022, klokken 14:57
Sitat fra: smaug01 på tirsdag 20. desember 2022, klokken 14:45

Ingen ekspert på lakkbehandling, men forstod denne skulle være «helt grei». Får ok pris når det bestilles sammen med bilen så jeg tok det med. De får gjort jobben, men om de ikke rekker det før utlevering må den inn på nyåret igjen. Ekstra styr jeg hadde håpet å slippe. Var jo litt av poenget med å bestille ferdig lakkforseglet bil ved levering... Egentlig utrolig kjipt hele greia. Var sånn middels interessert i eTron i utgangspunktet, men da jeg først hadde bestilt begynte jeg jo å glede meg litt til å få den. Er alltid gøy med noe nytt. Men med så mye forsinkelser og dårlig kommunikasjon fra Møller er jeg egentlig dritt lei bilen allerede før jeg har fått den.
Kan ikke annet enn å anbefale Gromstad Auto i Arendal. Topp kommunikasjon og levert iht avtale, ja faktisk en uke før. Det er faktisk sånn at forhandler/selger kan/må mase litt på fabrikken for å kanskje kunne hoppe fram i køen. Min selger sa at de gjør det jevnlig for å alltid bli husket hvis det åpner seg en mulighet. Her er det nok store forskjeller forhandere i mellom. Forhandler her i nord er totalt ubrukelig på kommunikasjon, nesten så man lurer om de ikke ønsker å selge noe.

Elbil80

Mistenker også at noen forhandlere har hatt gode år med attraktive produkter som nesten har solgt seg selv. Signerte kontrakt i august og fikk indikert levering uke 44. Det rare er at jeg allerede fra midten av oktober fikk beskjeder fra selger om at bilen nå var ferdig på fabrikk og straks ville bli sendt. Løfter om at jeg skulle bli fulgt opp og kontaktet, men måtte alltid purre opp selv. Stadig beskjed om at bilen var ferdig og straks blir sendt. Men det har vært utsettelser hele veien og jeg er som sagt dritt lei hele greia. Har blitt «lovet» levering denne uken. Men det tror jeg ikke på før jeg sitter i bilen på vei hjem fra butikken.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA