Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 12.200 Model S salg/reservasjoner per juli

Startet av Mhagen3, torsdag 18. oktober 2012, klokken 17:35

« forrige - neste »

Mhagen3

Har ved et uhell ladet bilen HELT ut. Lot varmeanlegget sta på nakken igjennom (m kontakten i!)
Nå står bilen til lading - har nådd 50% og viser 125km i carwings. Så da er det bevist - full utladning er SUNT for batteriet:)
Nei fra spøk til pil og bue: hva gjør jeg ettet denne tabbet? Lar batteriet være på 50% en stund? Kjøret en tur? Noen batterieksperter som kan synse om hvordan jeg kan "gjøre det godt igjen"?

Thomas Parsli

Lad bilen som vanlig og kjør den som vanlig.

Med ladekabel tilkoblet skal vel egentlig bilen trekke strøm fra 220V og ikke tømme batteriene helt.
Lyste alle lamper morgenen etter -inkludert skilpadden?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mhagen3

Du det var lite lyd i morges. Såvidt lys i taket når jeg åpnet døren. Lyste på nøkkrlsymbolet. Og så blinket de tre ladeikonene febrilsk i dashbordet et par ganget når jeg forsøkte å starte den. Gav den 10 minutter 12v lading med biltemaladeren jeg pleier å "vekke" dieseldyret med. Etter det begynte den å lade når jeg puttet i ladekabelen. Fikk da kontakt via carwings som viste flatt batteri. Har ladet siden og har nå nådd 7 av 12 streker (med 146km i GOM)

Mhagen3

Er jo bare å lade den ut et par ganger, så har jeg en Tesla!

Grønn Bil

Vår GOM - rekord er på 230km :-) Fikk dessverre bare bilde av 229km - men lover at det sto 230. Skjedde etter full-lading på Skeikampen, og så masse nedoverbakker i retning Lillehammer.

Noen bedre? :-)

cra

Kan høres ut som det er 12V-batteriet som har blitt utladet på ett elelr annet vis, ja. KAn det tenkes at det rett og slett er gåent? Og leste jeg ikke ett eller annet sted at 12V-batteriet ikke nødvendigvis blir ladet ved behov, men etter en viss tid e.l?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Det har vært problemer med lading av 12V når bilen har stått med "utsatt lading".

Det kan virke som om Mhagen3 glemte å skru av tenningen og bilen sto på hele natten.
Da lader den ikke (tror jeg, må sjekke) og bilen bruker heller ikke 220V til oppvarming, men trekker
strøm fra 12V som igjenn blir ladet av hovedbatteriet.
Ikke første gang det har skjedd, selv om bilen sier ifra med ilter piping.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mhagen3

Den sto på hele natten ja. Tenkte å tørke den godt etter en del drittvær. Regnet med den ville trekke fra ladekabelen selv om bilen var på, men den gang ei...

Mhagen3


jkirkebo

Sitat fra: Mhagen3 på fredag 28. september 2012, klokken 16:47
Den sto på hele natten ja. Tenkte å tørke den godt etter en del drittvær. Regnet med den ville trekke fra ladekabelen selv om bilen var på, men den gang ei...

Det funker dårlig ja. En 1100W kupevarmer fra Biltema med skjøteledning gjennom dørpakningen er nok å anbefale.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mhagen3

Tenker å starte klima fra carwings og ha vinduet på gløtt. Da går den i 3 timer. Og ja - står i garasje:)

hma

Om jeg kan driste meg inn med litt Think-snakk i tråden (kun til sammenligning), så kjørte jeg i dag 143km med 1030 høydemeter akkumulert stigning og 65km/t i snitt. 23% Soc ved ankomst.
Det var med Zebra-Think.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Mhagen3

Hehe! Alltid plass til litt skryt fra bøtteplastbilene:)

hma

#13
Sitat fra: Mhagen3 på fredag 28. september 2012, klokken 20:46
Hehe! Alltid plass til litt skryt fra bøtteplastbilene:)
:)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Lynet

Men bøtteplastbilene er såpass smart laget at de har en egen 12V-lader som ALLTID lader 12V batteriet når 230V er koblet til.
Det er utrolig mange Leafere som har hatt tomt 12V-batteri, selv med 230V koblet til. Utrolig dårlig av et så stort merke som Nissan.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA