Hovedmeny

Rytmisk durelyd

Startet av Banna, torsdag 07. juli 2022, klokken 14:20

« forrige - neste »

Banna

Hei. 2019 100d. Har en rytmisk durelyd fra venstre side foran når bilen har blitt varm/kjørt fem minutter fra kald. Jeg har jekket opp bilen på begge sider og hører det lager mer lyd (litt skraping av metall mot metall høres det ut som) når jeg snurrer venstre foran sammenlignet med høyre, men ingen slark i hjulet eller særlig varmgang. Har kjørt ca 150 mil uten at det har blitt særlig verre. Hadde den inne på service for 3 uker siden med smøring av bremser uten at dem påpekte noe.

Skal på ferie til utlandet og usikkerheten ligger i om det kan være lageret eller om det bare er bremsene som tar litt borti og om det evt er et problem? Noen innspill? Tesla er vanskelig å få tak i på e-post og telefon.

Motorwatt

Hvis du ikke bor altfor langt unna et SC, så er det bare å kjøre innom. Aldri blitt avvist på en uanmeldt "drop-in". (lyder er vanskelige å fjerndiagnostisere)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Banna

Stakk innom Tesla Nord. Det var hjullager som måtte byttes. Noe rart for en bil som bare er kjørt 43000km på 3 år. Da blir det vel krangling med Tesla om betaling tenker jeg. Jeg var visstnok «heldig» som fikk komme inn og fikse bilen. Ja det føltes som å vinne i Lotto, og det er vel ikke positivt tenker jeg. Godt de har åpner ladenettverket sitt, snart tid for ny bil.

Motorwatt

Hvorfor forventer du krangling om faktura? Bilen din er vel under garanti/reklamasjon? Du fikk, som jeg antok, hjelp med en gang. Det er ingen selvfølge, og at du oppfatter deg som "heldig" synes jeg er helt greit.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Banna

Jeg spiser ordene mine. Veldig bra service fra Tesla denne gangen. Ble irritert på tilbakemeldingen der og da men hjullager byttet til 0,- og i tide.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA