Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Stig-Arne

Sitat fra: ViktorS på søndag 18. september 2022, klokken 19:22
Så flott!:) Hva bestilte du?
Venter som sagt enda på min hvit/svart/20/hengerfeste fra april. Ser ut som midten av november er tiden for my bil for min del.

MY LR Rød, 19", Hengerfeste og sort interiør.

Så må si meg fornøyd med leveringstiden

Macnus

Da er det biler som losses av i Trondheim av Neckar Highway. Utlevering av Tysk sort/sort LR 19" på onsdag, så regner med den er med der. Bestilte 3 april.

ViktorS

Har forstått at det er hvite og svarte LR som produseres i Tyskland nå. Hva med felgstørrelse? Leverer de både 19 og 20"?

Flere som får oppdatert levering til medio november nå. Kan det hende at dette er tyskland-biler?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

casall

erikaak

Sitat fra: ViktorS på mandag 19. september 2022, klokken 09:14
Har forstått at det er hvite og svarte LR som produseres i Tyskland nå. Hva med felgstørrelse? Leverer de både 19 og 20"?

Flere som får oppdatert levering til medio november nå. Kan det hende at dette er tyskland-biler?

Enn så lenge har svart/hvit LR fra Tyskland bare kommet med 19". Men dette må jo endre seg en dag..
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Mebi

Sitat fra: ViktorS på mandag 19. september 2022, klokken 09:14

Jeg har fått oppdatert min EDD til 6. - 22. november på en rød/svart/19" nå nettopp så om den er fra Berlin vil det være noe nytt.

Det passer egentlig bra med en av de første båtene fra Shanghai i fjerde kvartal også så kanskje ikke alle blir produsert i Tyskland enda.

Jubanegra

Denne ble observert i Haugesund i dag ca. kl. 12.30 i nærheten til Tesla butikken.
Lastebilen kjørte ikke til Tesla Haugesund men mot Karmsundgata - sentrum.
Skal disse bilene til Haugesund, vet ikke sjåføren hvor inngangen til butikken ligger.
Kanskje er de på vei til Bergen???

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Jubanegra på mandag 19. september 2022, klokken 14:58
Denne ble observert i Haugesund i dag ca. kl. 12.30 i nærheten til Tesla butikken.
Lastebilen kjørte ikke til Tesla Haugesund men mot Karmsundgata - sentrum.
Skal disse bilene til Haugesund, vet ikke sjåføren hvor inngangen til butikken ligger.
Kanskje er de på vei til Bergen???

Vet ikke hvordan det er i Haugesund, men tidligere var det vanlig at de fraktet bilene til et sted litt utenfor Forus (på Gandal/Hove) og fraktet de til Tesla på Forus sånn litt etter hvert (muligens etter å ha gnikket på lakken, og sparket ut de største bulkene  ;D).
Tesla Model Y                         2021-

Jubanegra

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 19. september 2022, klokken 15:43

Vet ikke hvordan det er i Haugesund, men tidligere var det vanlig at de fraktet bilene til et sted litt utenfor Forus (på Gandal/Hove) og fraktet de til Tesla på Forus sånn litt etter hvert (muligens etter å ha gnikket på lakken, og sparket ut de største bulkene  ;D).

Det kan godt være at det samme skjer i Haugesund. Jeg kan ikke se at det er plass til denne lastebilen hos Tesla Haugesund, spesielt nå at det er veldig mange biler parkert både inne og ute (de som er inne har ikke skilt).  ;)

geear

Tesla Stavanger brukte Dr.Wax til klargjøring en kort periode, ja. Under masseutleveringene av Model 3. Nå leveres de enten direkte hos Tesla eller ved det nyeste Seabrokersbygget litt lenger borte i gata. Stod en del nye Model Y der i forrige uke.

CCTesla

Det blir ikke 4 kvartal heller for meg :(

Hvit/sort med 19" bestilt i juni.

Estimert levering har gått fra:
oktober-desember 2022 til 11-27 september  ::) og videre til 18 november -1 februar.

I dag har det endret seg til januar - mars 2023. Ved bestilling idag får man akkurat det samme estimert levering.

Kan dette virkelig stemme?

geear

Samme her. Identisk bil og nesten samme bestillingsdato. Har tidligere sett teorier om at leveringsestimatet "resettes" (blir det samme som ved nybestilling), rett før man får tildelt bil, så kan bli spennende å se om det er det som skjer for oss nå.

peterka

Eg og bestilte slutten av juni. Estimert dato Jan 2023-mars 2023

Krissulf

Ny edd fra 14sep- 30sep til 11okt-17nov og nå 7nov -1jan.

Lr svart/svart 19" bestilt 29april levering drammen
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

casall

Så i en Tesla Model Y gruppe på facebook nå at det var en som hadde utlevering 26 september med sort/sort og 20' felger med XP7 i VIN, så da kan det se ut som altså Berlin leverer med det og fremover.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA