Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

flangvik

Sitat fra: kpj på torsdag 01. september 2022, klokken 20:27
Er det noen som har bestilt hvit/svart 20" i april som har fått VIN eller leveringsbekreftelse?

Bestilte sort MY 20" i slutten av Mars, fikk VIN i kildekode 29 Juli, bilen ble fraktet på Hoegh. St.Petersburg, fikk SMS om å velge utleverings tidspunkt tidligere denne uken. Valgte å hente min 19 September i Drammen.
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

Stjernemix

Hei

XP7 levert på døra i dag.
Ingenting av rakkel, skrammel eller knirk.
Har masse humper i nabolaget. Synes den gjorde det veldig bra der.
Støynivå helt fint. Veldig glad for berlinbil med mer stoff rundt omkring og festekroker.

De svarte listene under vindu var ikke helt flush på førerside.
Merkbart panel gap på passasjerside mellom dørene.
Et deksel var løst. Satser på litt justering på en times tid så er alt fint.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Nouish

Sitat fra: Stjernemix på fredag 02. september 2022, klokken 22:16
Hei

XP7 levert på døra i dag.
Ingenting av rakkel, skrammel eller knirk.
Har masse humper i nabolaget. Synes den gjorde det veldig bra der.
Støynivå helt fint. Veldig glad for berlinbil med mer stoff rundt omkring og festekroker.

De svarte listene under vindu var ikke helt flush på førerside.
Merkbart panel gap på passasjerside mellom dørene.
Et deksel var løst. Satser på litt justering på en times tid så er alt fint.

Gralla!

Høres ut som det er mer småpirk på DE enn CN da, men med noen forskjeller :o Håper det løses fort :)

Når fikk du sms om registrering fra svv? Skjer det to dager før utlevering? Lurer fordi jeg hele tiden antok bilen ville ankomme Stavanger på tirsdag eller onsdag, men nå ser det jo ut som den er på ISAR HIGHWAY og vil være i Risavika havn iløpet av morgen kveld ::) Nysgjerrig på om den rett og slett bare vil bli stående der til onsdag.
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Stjernemix

Takker! Alt fra staten var i orden et par dager før ja 👍

doo-kie

2023 MY LR

kimba

Oppdaget noen endringer i kildekoden i går (gjennom F12 inne på kontoen hos tesla), fikk opp 2 error-meldinger som ikke har vært der før. Oppdaget at EDD var snevret inn fra 6sept-30sept til 10sept-25sept i dag tidlig. Logget inn på teslakontoen nå og da har VIN kommet. XP7.
Ingen sms kommet enda.
Bestilt 26.04, svart/svart - 19", utlevering Trondheim.

Msalu

Sitat fra: kimba på lørdag 03. september 2022, klokken 11:26
Oppdaget noen endringer i kildekoden i går (gjennom F12 inne på kontoen hos tesla), fikk opp 2 error-meldinger som ikke har vært der før. Oppdaget at EDD var snevret inn fra 6sept-30sept til 10sept-25sept i dag tidlig. Logget inn på teslakontoen nå og da har VIN kommet. XP7.
Ingen sms kommet enda.

Har du model Y eller Model Y 2022 i Tesla appen?
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR BESTILT: 25 Mai 2022  TYPE: Hvit/Sort 19"
LEVERING: Trondheim-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Nouish

Sitat fra: Msalu på lørdag 03. september 2022, klokken 18:19
Sitat fra: kimba på lørdag 03. september 2022, klokken 11:26
Ingen sms kommet enda.

Har du model Y eller Model Y 2022 i Tesla appen?

Når du får VIN vil det stå "2022 Tesla Model Y" på dashboard. Appen viser fortsatt bare "Model Y".

Litt rart, men har forresten ikke lenger VIN her: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders, men den er synlig på profil, app og endelig faktura ::)
Peugeot iOn - 2021-2022

Nouish

Da er Isar Highway på plass i Risavika (Stavanger) :)

Må vel nesten bli en tur ut om noen timer for å kikke ::)
Peugeot iOn - 2021-2022

snakkesalig

Sitat fra: Nouish på lørdag 03. september 2022, klokken 18:50
Litt rart, men har forresten ikke lenger VIN her: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders, men den er synlig på profil, app og endelig faktura ::)

Det er bekreftet at den linken fungerer ikke lengre for å sjekke vin, den dukker ikke opp der mer. Men om du ser "year" utfylt så har du vin. Så må den søkes opp i kildekoden.

casall

Hos meg står det ikke noe Year noe sted, men har VIN og utlevering til tirsdag og bilen er registrert på meg.

Nouish

Sitat fra: casall på søndag 04. september 2022, klokken 08:50
Hos meg står det ikke noe Year noe sted, men har VIN og utlevering til tirsdag og bilen er registrert på meg.

Når fikk du registrert bilen? :o Skal ta en tur til Risavika nå for å titte, og skulle vel tro bilen din også vil være der? Jeg skal hente på torsdag, så regner vel med reg mandag eller tirsdag.
Peugeot iOn - 2021-2022

ViktorS

1.Når i Q3 fikk de første norske kunder bilene sine?
2.Er det stort sett i slutten av kvartalene det kommer biler hit til Norge fra Kina?
3. Vil det komme biler jevnlig fra Tyskland hit til Norge?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Contango

Mht 3) så leste jeg ett eller annet sted at de reserverer produksjonen i september for det tyske markedet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA