Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

REN-BIL

Som sikker mange har fått med seg er strøm en vesentlig innsatsfaktor, når denne går 10/20 gangen blir det dyrt å produsere. Flere må stenge ned produksjon neste kvartal så lenge energisituasjonen er slik den er nå. Det går mot vinter, og dette ender ikke bra.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-26/german-power-rises-to-record-800-euros-in-latest-inflation-boost

snakkesalig

Da har jeg snakket med Tesla som kunne bekrefte at det definitivt ikke blir bil på meg i Q3.. Spurte om det var mulighet for å være så heldig å få tildelt avbestilt bil men tolket ikke svaret som veldig positivt..
Skal ut å prøvekjøre ID.4 og EV6 nå.

Grå/sort/19/hf bestilt medio april, EDD okt-des.

Macnus

Da fikk jeg (skjult) VIN, bestilt 3 april, Sort/Sort LR med 19". Levering Trondheim, XP7 - så fra Berlin. Leveringsestimat hoppet frem til 2-22 september. Tidligere juni, men i juni flyttet til september. Hadde 15-30 september til i dag.
Gledes!

kimba

Sitat fra: Macnus på tirsdag 30. august 2022, klokken 13:37
Da fikk jeg (skjult) VIN, bestilt 3 april, Sort/Sort LR med 19". Levering Trondheim, XP7 - så fra Berlin. Leveringsestimat hoppet frem til 2-22 september. Tidligere juni, men i juni flyttet til september. Hadde 15-30 september til i dag.
Gledes!

Nice!
Gjerne oppdatere underveis, hilsen en som la inn helt lik bestilling 3 uker etter deg :D

casall

Jeg har utlevering 6 september på en hvit/sort LR med 19" og fått VIN i appen, men når får egentlig bilen registreringsnummer? Må jeg ikke ha det når jeg skal bestille forsikringen? Den har ikke noe reg.nr når jeg søker opp VIN på vegvesenet sine sider.

Anders9

Sitat fra: casall på tirsdag 30. august 2022, klokken 14:59
Jeg har utlevering 6 september på en hvit/sort LR med 19" og fått VIN i appen, men når får egentlig bilen registreringsnummer? Må jeg ikke ha det når jeg skal bestille forsikringen? Den har ikke noe reg.nr når jeg søker opp VIN på vegvesenet sine sider.

Hvis du ringer forsikringsselskapet og sier vin nummer så ordner de forsikring uten reg nr.

Nouish

Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

Anders9

makki

Fått også hentedato 07.09 Bergen Kokstad Rødt med 20 felg(er allerede zeebrugge).

modpow

Model Y LR - Bestillt 4.april 2022

Nouish

Antok jeg hadde fått VIN i appen selv, nå som utlevering er avtalt. Skulle sende VIN til forsikringsselskapet, og viser seg at det ikke står noe om VIN hverken på nett eller i app, så tok en sjanse på at API-en ikke tar feil ::)
Peugeot iOn - 2021-2022

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Nouish på tirsdag 30. august 2022, klokken 17:32
Antok jeg hadde fått VIN i appen selv, nå som utlevering er avtalt. Skulle sende VIN til forsikringsselskapet, og viser seg at det ikke står noe om VIN hverken på nett eller i app, så tok en sjanse på at API-en ikke tar feil ::)

Det har visstnok hendt at noen har fått et annet VIN til slutt enn det som først dukket opp i kildekoden. Ville ikke brukt det til noe annet enn å roe nervene før det kommer offisielt i appen.

Stjernemix

Fikk sms i dag om at bilen leveres på døra. På kontoen står det Drammen.
Kom ikke gjennom på telefon i dag så vet ikke helt hva jeg skal tro. Noen som har fått det samme?

Nouish

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på tirsdag 30. august 2022, klokken 18:01
Sitat fra: Nouish på tirsdag 30. august 2022, klokken 17:32

Det har visstnok hendt at noen har fått et annet VIN til slutt enn det som først dukket opp i kildekoden. Ville ikke brukt det til noe annet enn å roe nervene før det kommer offisielt i appen.

Skrev at det var med forbehold om at jeg ikke hadde fått VIN kommunisert på offisielt vis ::)

Sitat fra: kathri1e på tirsdag 30. august 2022, klokken 18:22
Sitat fra: Nouish på tirsdag 30. august 2022, klokken 17:01
Fikk nettopp avtalt utlevering :D 8. september!

samme her..  :D

Får du opp resultat på vegvesen.no når du søker på understellsnr ditt? Sjekket for to-tre dager siden, og fikk ikke noe resultat. Prøvde igjen nå, og fikk opp typegodkjenningsdetaljer (maksfart, osv) men selvfølgelig ikke regnr.

Trodde ikke det skjedde før bilen stod på land i Norge? :o
Peugeot iOn - 2021-2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA