Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

Bungk

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2022-shipping-movements.252035/

MrMiserable poster daglige oppdateringer rundt kl. 23 norsk tid, med dagens bevegelser og prognoser. Videre har han også samlet følgende lenker, se spesielt Ship Locations - live map og VIN- check: https://linktr.ee/teslaupdate

ndrsone

Bestiller man ny bil nå så får man jo nesten lik leverings estimat som min bestilling fra April, så det er noe som ikke helt stemmer med disse datoene ja.

ViktorS

Kan det ha noe med at de ikke produserte MY i 2-3 uker i juli å gjøre? At q3-leveransene til EU blir forsinket?

Ser at han der som det ble linket til over her, miserable skriver noe om dette. Sier også at det er båt på vei til UK, og kaaanskje til EU.

Så, ikke godt å si hva som skjer. Får holde liv i gammelhondaen noen måneder til, og håpe på helsa til juleshoppinga 🥳
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

REN-BIL

Jeg får nå, men det virker som en mindre leveranse er på vei.

ViktorS

makki

TMY rødt med 20" felg, bestilt 12.05, estmert var aug-sept, deretter nov-des, så des-jan 2023- deretter 31 august-30 september og nå desember 2022-februar 2023.

Edit: ser at nye bestilling har også samme estimert leverings dato, det betyr at gamle bestillinger nåværende estimert leverings dato er feil, tesla sin system er helt chiquite banana.

ViktorS

Enten er gamle feile, eller så er estimerte leveringstidspunkt på tesla.com nå optimistiske 😅

REN-BIL

Bungk

Det innlegget er skrevet av en nordmann som følger med på webkameraet til Drammen Havn. Sjekk båten som laster av bilene, så tipper jeg vi ser at den umulig kan ha holdt Model Y LR.

Nok en gang vil jeg bare understreke at dersom du ikke har fått VIN i kildekode, vil ikke din bil på magisk vis dukke opp i Drammen. Selv fikk jeg VIN i kildekode før båten med min bil hadde passert Suez, altså flere uker før utlevering. Unntaket her er dersom du får bil som noen har nektet å hente / avbestilt. Da kan du få tildelt VIN på en bil som allerede befinner seg i Norge.

makki

Flere har fått VIN med ny leveringsdato idag,  snakket med tesla tidligere idag, alle gamle bestillinger har fått ny estimert leveringsdato er feil, det skal oppdateres innen 2 uker.

olem98

Sitat fra: makki på tirsdag 26. juli 2022, klokken 12:06
Flere har fått VIN med ny leveringsdato idag,  snakket med tesla tidligere idag, alle gamle bestillinger har fått ny estimert leveringsdato er feil, det skal oppdateres innen 2 uker.
Interessant, sa de noe om hvorfor?
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

Thob

Sitat fra: makki på tirsdag 26. juli 2022, klokken 12:06

Håper det. Jeg har hatt est levering 20 aug-25 sept i flere måneder uten noe bevegelse. Men idag ble det endret til 15 nov-20 des😭😭

Hvit/sort, 20, Bergen

ViktorS

Mai (ved bestilling)
Sep/okt
Nov/jan
Nov/des (endret i dag)

Hvit/sort 20", Tromsø

Lurer enda fælt på hva som skjer med q3-leveransene. Har nedstengingen for oppgradering utsatt produksjonen så mye? Feil i estimeringen? Er vi satt opp på LR fra Tyskland? WHO knows. 😂🥳

Dek

Best. hvit/sort/20" 6/3
først Mai så Okt. og siste 31 Aug-30 Sept lenge.
oppdatering nå idag 23 Aug-22 Sept.
den som venter .....:)

Johand

Sitat fra: Johand på fredag 22. juli 2022, klokken 16:21
Sitat fra: Johand på onsdag 20. juli 2022, klokken 19:53
Bestilte svart/svart med 20" den 7 Juli.

Når jeg først bestilte fikk jeg Okt 2022 - Jan 2023
3 dager etter fikk jeg 21 November - 5 Januar
Idag endret det seg til "Estimert levering: bestemmes senere. Leveringstidspunktet er snart tilgjengelig"

Da fikk jeg ny dato: December 21 - February 04

Enda en ny oppdatering idag: Desember 07 - Januar 21

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA