Model Y Long Range - bestilling og levering 3. kvartal 2022

Startet av marsetbor, mandag 04. juli 2022, klokken 08:33

« forrige - neste »

hugin

Tesla MYP hvit/svart FSD HomeLink 2022
Tesla MX 2018 75D
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt 2022

Krissulf

Sitat fra: kimba på fredag 09. september 2022, klokken 15:06
Sitat fra: KNOTTY på søndag 04. september 2022, klokken 10:22
Sitat fra: kimba på lørdag 03. september 2022, klokken 11:26
Oppdaget noen endringer i kildekoden i går (gjennom F12 inne på kontoen hos tesla), fikk opp 2 error-meldinger som ikke har vært der før. Oppdaget at EDD var snevret inn fra 6sept-30sept til 10sept-25sept i dag tidlig. Logget inn på teslakontoen nå og da har VIN kommet. XP7.
Ingen sms kommet enda.
Bestilt 26.04, svart/svart - 19", utlevering Trondheim.

Gratulerer!

Kan du holde oss oppdatert på forløpet? Ifølge et tysk forum tildeles VIN dagen etter produksjon. Hadde vært fint å vite hvor lang tid det tar fra tildeling til man får den registrert også utlevert. Hvilken nummerserie er det på VIN? 020XXX?
Fikk i dag SMS om å avtale utlevering. Bilen kommer også opp hos statens vegvesen i dag gjennom søk på VIN, men ikke registrert på meg ennå.
Blir utlevering 22. sept.

Spennende. Bestilt selv samme komfigurasjon bestilt 28april og levering drammen.. Men ikke fått VIN enda og edd okt-nov..
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Stig-Arne

Kontakt med Enter forsikring idag, om gratis mnd med forsikring på Y`en.
Så noe skjer iallefall. EDD 17-25 september fortsatt.
Utlevering i Bodø.

Geir Tore Simonsen

Det er identifisert Tesla Shanghai VIN på HOEGH TRAVELLER som skal ankomme Zeebrugge 15/10. Det betyr at Tesla ikke kjører like knallhardt som før på at all produksjon skal leveres ut i samme kvartal. Mesteparten kommer sikkert i slutten av kvartalet som før, men det trenger ikke å være full tørke i første halvdel.

Krissulf

Jeg kom til å lure på om det er noen sjans for å ved teknisk feil, skyves bakover i køen?
Så for meg et senario der bestillingen kontinuerlig utsettes. I et slikt tilfelle ville det dukket opp et neste spørsmål; hvem forhører man seg da med i tesla? Oppleves som at de eneste man får kontakt med av kundeservice, er de som ikke aner mer enn det vi allerede vet - Med mindre man har vin.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Haggish

Er det noen med bestilling i Juni av hvit/sort 19" + HF  konfig som har fått vin eller levering enda?
Eventuelt med bestilling sent i Mai?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Stig-Arne

Sitat fra: Haggish på torsdag 15. september 2022, klokken 16:59
Er det noen med bestilling i Juni av hvit/sort 19" + HF  konfig som har fått vin eller levering enda?
Eventuelt med bestilling sent i Mai?
Bestillte 15 mai rød LR, 19" og HF.
EDD er nå den 17-25, men fra Tesla her det helt stille..

VIN har jeg fått i forsikringen til Enter og i kildekoden.

Kim-

Ny EDD 6-22 november. Fikk sms fra enter, men ingen vin foreløpig
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på onsdag 14. september 2022, klokken 12:34
Det er identifisert Tesla Shanghai VIN på HOEGH TRAVELLER som skal ankomme Zeebrugge 15/10. Det betyr at Tesla ikke kjører like knallhardt som før på at all produksjon skal leveres ut i samme kvartal. Mesteparten kommer sikkert i slutten av kvartalet som før, men det trenger ikke å være full tørke i første halvdel.

Det virker som dette var en "rest" av model 3 produsert i august som av en eller annen grunn ikke havnet på båt i tide, så hovedregelen er nok fortsatt at produksjon for Europa slutter når det er for sent å få bilene transportert og utlevert før kvartalsslutt.

ViktorS

Hvor tidlig i kvartalene kan man forvente/håpe at det kommer biler til Norge?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Saberhagen

sbjarnas

Har nylig fått oppdatert EDD, var Jan - Mars 2023, er nå 9 - 25 November.   

Rød LR/sort/20", bestilt 27 August

casall

Har også  fått inn i et vindu i november nå. Sort/Sort 20 med EDD 5-21 nov. Bestilt tidlig august.
Har allerede en tysk hvit 19, så blir spennende å se hvor denne kommer fra. Har vel bare vært 19 fra Berlin sålangt.

doo-kie

Sitat fra: casall på fredag 16. september 2022, klokken 09:26
Har også  fått inn i et vindu i november nå. Sort/Sort 20 med EDD 5-21 nov. Bestilt tidlig august.
Har allerede en tysk hvit 19, så blir spennende å se hvor denne kommer fra. Har vel bare vært 19 fra Berlin sålangt.

Merkelig køsystem, har samme bil i bestilling, sort/sort 20". Bestilt 27mai og har edd 1nov - 16 des...
2023 MY LR

ViktorS

Sitat fra: doo-kie på fredag 16. september 2022, klokken 09:42
Sitat fra: casall på fredag 16. september 2022, klokken 09:26

Merkelig køsystem, har samme bil i bestilling, sort/sort 20". Bestilt 27mai og har edd 1nov - 16 des...

Og jeg har hvit/sort/20", bestilt 10 april. Første estimerte leverings i mai.

Valgte farge og felgstørrelse basert på at denne komboen hadde kortest leveringstid. Men, så får mange andre med andre konfigurasjoner, bestilt etter meg, bil før meg 😂 og jeg ender opp med en farge og felgstørrelse som ikke var helt optimal. Menmen!:) Satser på levering i q4 i allefall.

29 oktober- 13 desember er edd nå.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA