Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: IMIEV og kulde

Startet av sjossang, fredag 12. oktober 2012, klokken 00:11

« forrige - neste »

sjossang

Venter i spenning på min nye elbil, men i mellomtiden har jeg prøvd å bli kvitt min fossilbil. Har hatt en annonse på Finn i to uker, med utrolig dårlig respons (en seriøs person som ombestemte seg før visning).

Ble uansett tipset om å sette fossilbilen i kommisjon hos en forhandler. Har pratet med en liten bruktforhandler i Oslo som mente det skulle være enkelt å bli kvitt min bil. Han skal få bilen på mandag, men her kommer problemet/spørsmålet mitt: Han ville ha bilen med alle nøkler og ekstrautstyr, i tillegg ville han også ha del 2 av vognkortet.

Jeg er litt skeptisk til å levere fra meg del 2. Tenk om han selger bilen til en lavere pris enn det jeg er villig til å akseptere? Hva om bilen bare forsvinner?

Forhandleren har veldig dårlig kreditt-rating, men har pratet med fyren og han virker grei. Har også blitt anbefalt han av bilvaskefirmaet jeg bruker, så jeg tror jo det skal gå greit, men...

Hva mener dere? Synspunkter og erfaringer?
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

El rayo

For veldig lenge siden hadde jeg en bil stående i kommisjon hos en liten forhandler. Han fikk ikke solgt den og da jeg måtte hente den igjen var dashbordet smeltet. Hans forklaringer: "Nei, det hadde ikke han gjort." "Var sånn da bilen ble innlevert." osv.

For meg så det ut som om en industrivifteovn hadde stått i setet og blåst rett på dashbordet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

sjossang

Hehe, høres skummelt ut!

Skal lever bilen min til BNH på mandag, og så får jeg høre hva de skal ha/vil gi - og er det langt unna den lille forhandleren, så skal han få muligheten til å prøve å selge bilen...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Rav4_EV

Selger du bilen ved kommisjon/fullmaktsalg så må du sjekke avtalen du skriver på.
Klientkonto er et viktig stikkord her.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

sjossang

Vil det ikke da være enklest at kjøper betaler inn til min konto, og så får jeg betale kommisjonen til forhandler?

Min tanke er at forhandler kan få bilen min og så selge den. Når han selger den vil jeg ha  210" inn på min konto. Om pengene kommer fra kjøper eller forhandler betyr ikke så mye, men tanken min var å ikke gi fra meg del 2 av vognkortet før pengene er mottatt.

Kjøper vil jo ikke stå som eier av bilen før del 2 er sendt til biltilsynet, eller? Om jeg blir forsøkt svindlet, så står jeg sterkere når jeg skal kreve bilen tilbake.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Omregistrering/Vognkort
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA