Så får vi radar allikevel ...... og nye kameraer

Startet av Motorwatt, onsdag 08. juni 2022, klokken 17:41

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: k1 på torsdag 27. oktober 2022, klokken 18:58
Her var det snakk om å montere et kamera i ett ev USS hullene i frontfanger, og et kamera i den høyden vil være nedgriset ganske fort, og dermed ingen input til occupancy network, ergo ingen reell nytteverdi som kamera.
Jeg skulle svare Lucaria, men svarte deg ved en feil.
Enig i at kamera i fangeren er et dødfødt prosjekt. Uten spyler vil det som du sier ikke være særlig nyttig.
Jeg forutsatte at occupancy network bruker dagens kamera i frontruta.
Redigerte innlegget.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dieselgubben

Kris Rifa kjørte nylig en TMY P og klager noe voldsomt over phantom breaking. Er det virkelig så ille? Har en P i bestilling.

turfsurf

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 29. oktober 2022, klokken 08:49
Kris Rifa kjørte nylig en TMY P og klager noe voldsomt over phantom breaking. Er det virkelig så ille? Har en P i bestilling.
Veldig avhengig av hvor du kjører. Med møtende trafikk og litt svingete veier kan det være ganske ille hvis du ikke hjelper til med pedalen innimellom. På motorvei plages jeg ikke av det.

Har dog fått prøvd AP i litt tåkete vær de siste dagene. Det likte den ikke. Var ikke fantombremsing, men den synes det var fryktelig skummelt og slo av veldig på farten. Og det var ikke tykkere tåke enn at jeg syntes det var greit å kjøre ca i fartsgrensen selv.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Radial

Om ikke annet,så ser det ut som denne Teslaen gjorde en god jobb... Ser ihvertfall prikk likt ut ett tesla opptak.
Til sportsklubbens store overraskelse,riktig nok 😜

https://www.vg.no/#/video/248947/bilkamera-filmer-alt?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2&utm_medium=df-86-l94122d9&utm_campaign=overlay-main-android
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Dieselgubben

Sitat fra: turfsurf på lørdag 29. oktober 2022, klokken 09:21
Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 29. oktober 2022, klokken 08:49
Veldig avhengig av hvor du kjører. Med møtende trafikk og litt svingete veier kan det være ganske ille hvis du ikke hjelper til med pedalen innimellom. På motorvei plages jeg ikke av det.

Har dog fått prøvd AP i litt tåkete vær de siste dagene. Det likte den ikke. Var ikke fantombremsing, men den synes det var fryktelig skummelt og slo av veldig på farten. Og det var ikke tykkere tåke enn at jeg syntes det var greit å kjøre ca i fartsgrensen selv.

Ja, i siste video kjør han t/r Oslo-Kristiansand og da modererer han seg litt.

Er litt skeptisk med mørketid, slaps og dritt.

Jaronsen

Har henter ut MYP uten noen for for parkeringsassistanse. Noen som vet når de ruller ut en løsning?

ViktorS

Sitat fra: Jaronsen på mandag 14. november 2022, klokken 12:18
Har henter ut MYP uten noen for for parkeringsassistanse. Noen som vet når de ruller ut en løsning?
Det er altså ingen assistanse i det hele tatt? 😲
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Jaronsen

Sitat fra: ViktorS på mandag 14. november 2022, klokken 12:38

Stemmer dessverre...

ViktorS

Sitat fra: Jaronsen på mandag 14. november 2022, klokken 12:40

Stemmer dessverre...
Flott, da blir det som å kjøre Honda CR-V fra 2007 ei stund 😂🥳
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

jlan

Stemmer dessverre...
Det er vel kamera bak og på sidene? Men fortsatt ikke kamera helt i fronten? Det er det jeg savner mest. Jeg ser heller ikke hvordan de skal få dekket blindsonen foran bilen uten et slikt kamera. Er det basert på at ingenting har endret seg etter at frontrutekameraet har sjekket området på avstand?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Jaronsen

Sitat fra: jlan på mandag 14. november 2022, klokken 16:08
Stemmer dessverre...
Det er vel kamera bak og på sidene? Men fortsatt ikke kamera helt i fronten? Det er det jeg savner mest. Jeg ser heller ikke hvordan de skal få dekket blindsonen foran bilen uten et slikt kamera. Er det basert på at ingenting har endret seg etter at frontrutekameraet har sjekket området på avstand?

Ja, men skuffende å komme fra en 2012 5-serie til mye dårligere tilbakemelding under parkering😅

hugin

Håper kameraløsning kommer snart, ved utlevering sa kundemottaker at det var på gang uten at han ga noe estimat. Skikkelig uvant å kjøre inn i trang garasje, får finne fram den gamle tennisballen i snor fra taket igjen! Ellers slet frontkamera voldsomt i helga med skikkelig lav morrasol imot og våt asfalt. Jeg fikk meg en tur over dobble sperrelinjer og avkjøringsfelt som jeg aldri har fått før. Bra det ikke var opphøyet trafikkøy der, da hadde jeg vel fått fire kantkjørte på en gang😂

Tesla MYP hvit/svart FSD HomeLink 2022
Tesla MX 2018 75D
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt 2022

førategangtesla

Jeg har nå fått melding om utlevering av en model y performance om et par uker til, jeg går fra en 2011 Honda med parkeringssensorer både fremme og bak som jeg bruker flittig, så jeg håper at tesla ruller ut en softwareoppdatering ganske raskt. Jeg var lenge inne på tanken på å kansellere, men jeg har lyst på sprell ny bil for en gangs skyld for første og kanskje siste gang, så da blir det sånn. Så håper jeg at tesla kommer med en skikkelig bra løsning, det er jo mulig å bruke kamera og geometri til å måle ganske nøyaktig så vi får bare se. Forhåpentligvis så blir det før jeg har ødelagt fremfangeren, fordi jeg synes model y er litt uoversiktlig fremover, altså ved parkering  :)

Handyman

Sitat fra: hugin på mandag 14. november 2022, klokken 16:18
....får finne fram den gamle tennisballen i snor fra taket igjen!....
Jeg anbefaler alle å ha en taustump el. hengende ned i garasjen, eller hvor man måtte parkere.
Det er en særdeles bra måte å lære seg hvor langt frem bilen stikker, uavhengig av om man har sensorer eller ikke.
Har selv ved flere anledninger opplevd at sensorer ikke har fungert (bla. snø og tynne objekter), og da er det kjekt å stoppe automatisk på egen erfaring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA