Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Isolere vanntanken til varmeaparate

Startet av Vikingo, torsdag 11. oktober 2012, klokken 09:31

« forrige - neste »

Vikingo

I dag vart papira skribla på......
og neste laurdag så er den min..........

EIN HELT NY BLÅ LEAF!!!!!!!!!

HURRA!!!!!!!

Derfor og navnbytte frå Vikingo til Blå-Leif.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

hertugen

Gratulerer, fikk en blå for noen uker siden.
Har nå kjørt 2000. Km allerede og det er en fornøyelse .


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Team Lotus

Jeg fikk overraskende epost i går om at min også er klar til levering selv om jeg hadde ventet å måtte vente en måned til! Spent!
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Team Lotus

Jeg hentet min i dag, hurra!!!

Førsteinntrykk:

Til tross for lavt tyngdepunkt understyrer den ganske hart i utgang. Akselerasjon fra 0 til 50 er helt topp og super smooth, men denne understyringen ødelegger opplevelsen noe. Ellers veldig god styrerespons. Også veldig festlig med lite sportsratt i en så "alminnelig" bil!

Finnes det muligheter for bredere dekk/større felger/justerbare dempere/senkesett? Bredere dekk støyer kanskje mer, men det er åpenbart veldig mye å hente her når det gjelder veigrep.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Aspiranten

Var vel et bilprogram som utstyrte den med slicks. Oppnådde samme G krefter i svingen som de gjorde med en Porsche i samme testen.

Noen her på forumet linket til det, så mulig de kan finne den frem igjen hvis de leser dette :-)
Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Team Lotus på tirsdag 02. oktober 2012, klokken 21:22
Til tross for lavt tyngdepunkt understyrer den ganske hart i utgang. Akselerasjon fra 0 til 50 er helt topp og super smooth, men denne understyringen ødelegger opplevelsen noe. Ellers veldig god styrerespons. Også veldig festlig med lite sportsratt i en så "alminnelig" bil!

Finnes det muligheter for bredere dekk/større felger/justerbare dempere/senkesett? Bredere dekk støyer kanskje mer, men det er åpenbart veldig mye å hente her når det gjelder veigrep.

Jepp, dekkene er et (meget) svakt punkt for sportslig kjøring. Du trenger egentlig ikke bredere dekk, men bedre dekk (med høyere rullemotstand og dermd kortere rekkevidde). Evt. gå opp litt på felgstørrelsen også. 225/45-17 med sportsdekk gir nok en helt annen opplevelse mhp. understyring og veigrep.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kenfil

Sitat fra: Team Lotus på tirsdag 02. oktober 2012, klokken 21:22
Finnes det muligheter for bredere dekk/større felger/justerbare dempere/senkesett? Bredere dekk støyer kanskje mer, men det er åpenbart veldig mye å hente her når det gjelder veigrep.
Jeg tenkte det samme etter at jeg hadde prøvekjørt leafen, så da jeg bestilte den, ble det uten dekk og felger, så nå er jeg på utkikk etter både sommer og vinter dekk på felg, litt frem og tilbake ang. Størrelse og dekktype, men ettersom jeg har forstått er det relativt lite en taper på rekkevidden, det er bare flere her på forumet som er litt vel opphengt i antall meter, og nesten antall centimeter. :-)
For meg er det viktigere med minst mulig dekkstøy, best mulig kjørekomfort og utseende (ingen vits i å gjøre bilen styggeste enn nødvendig).

Det jeg vil ha, er 225/35-18 på sommer og 205/55-16 på vinter, men dekktype er jeg ikke sikker på, noen anbefaler ditt og datt, mens EU-normen forteller at helt andre dekk er roligste, noen her på forumet skriver at EU-normene ikke stemmer på Norske veier, så jeg er ikke helt der hvor jeg har bestemt meg enda, men har fremdeles 2 måneder før jeg får levert bilen på paller.....

Til sist vil jeg bare nevne at en dekkforhandler i Sandnes fortalte meg at biler som er registrert etter 2010 ikke kan velge blant alle felgene som er på markedet, da de krever felger som har TUV papirer på at de er godkjente på gitte bil (i mitt tilfelle må de være godkjente på Nissan Leaf)....
Hvor mye en skal kunne stole på dette vet jeg ikke (virket ut som han var mest interessert i å prakke på meg dyre og stygge felger enn å yte service og finne frem hva jeg ville ha), etter en relativt rask Internett søk fant jeg ingenting ang. "De nye kravene" han nevnte, men vil fremdeles ha dette i bakhodet til det er bekreftet eller avkreftet...
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

Vikingo

 :D Då har eg hatt den sidan forge fredag, fekk den ein dag før! :D, og har no snart 500km allerreie!
:)  :)
SUPER BIL Å KØYRE!! 
Har snart "spart" eit "laken" på ei veke!!  :) 
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Jærbuen

Og jeg venter med lengsel på ny Leaf fra Nederland. Skal bli perfekt for 8 mil jobbpendling daglig. 16A ladekabel er bestilt, så nå mangles bare vinterdekk på felg. Hva er hullbilde og ET på felg til Leaf?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

cra

Sitat fra: Jærbuen på lørdag 06. oktober 2012, klokken 14:09
Hva er hullbilde og ET på felg til Leaf?

5x114 45mm innpress, mener jeg å huske. DEt er i alle fall det jeg har bestilt. :) På nettsteder som f.eks. www.interdekk.no (der jeg bestilte) velger du bil, og så får du listet opp felger som passer. Var enklest slik.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

cra

Sitat fra: BE på lørdag 06. oktober 2012, klokken 19:21
40 mm innpress, ikke 45.

Ah, stemmer. Og så sier reglene +/- 7,5mm såpass man har litt å gå på/velge i. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arnejorg1

Sitat fra: Blå-Leifen på torsdag 04. oktober 2012, klokken 19:35
:D Då har eg hatt den sidan forge fredag, fekk den ein dag før! :D, og har no snart 500km allerreie!
:)  :)
SUPER BIL Å KØYRE!! 
Har snart "spart" eit "laken" på ei veke!!  :) 

En ukes leveringstid :) Jeg måtte vente i 3 måneder >:(
Hadde de den på lager?
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Vikingo

Jepp, Bjørn sa att den va nett komt og ikkje reservert helt endå, og då slo eg til. Knappe 2 veker så va den klar.
Var og ein av dei som var intresert ved lanseringa og når ej då va klar så dukka denne opp akkurat slik vi ville ha den.  :)
E strålande fornøgd so longt.  ;D Leit att du må vente so lenge. Kva farge va d du ville ha på den då? Kanhende det va ulike løøysingar som gjer att du må vente.
Gled deg iallefall.
Her i Sykkylven akuar det med Leafer og trillingar nesten veke for veke.
Artig her ein morgon eg kom ut på Aursneset (fergeleiet) Når eg kom over brua kjem ein av dei andre 3 blå på vei utover og eg legg meg på hjul, og når vi kjem ut på Aursneset så ste der den 3. blå i køen.  ;D  ;D
Artigt.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA