Hovedmeny

Produksjonsuke

Startet av Krokstein, mandag 06. juni 2022, klokken 10:27

« forrige - neste »

Krokstein

Sikkert i likhet med mange andre venter jeg (litt utålmodig) i kø for å få en ID4 GTX. Har spurt selger flere ganger om hvilken produksjonsuke de ser for seg, men de har ikke noe svar å gi meg.

Er det noen som vet hvor lange produksjonsplaner vw har? Jeg ville jo ihvertfall anta at produksjon er planlagt et godt stykke frem i tid og at de som pr. idag ikke har noen dato/uke ikke kommer til å bli produsert i den perioden planen dekker.....men hvor lang er denne planen vanligvis?

(Bestilte bilen i fjor sommer)
ID.4 GTX

MinID

Slik jeg oppfatter systemet til Møller at bestilte biler alltid ligger inne med antatt prod dato. En dato som senere kan forskyves eller låst 4 uker før prod uka. Har alltid fått vite antatt prod dato. Har en nå som har antatt i uke 34.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Krokstein

Sitat fra: MinID på mandag 06. juni 2022, klokken 11:19
Slik jeg oppfatter systemet til Møller at bestilte biler alltid ligger inne med antatt prod dato. En dato som senere kan forskyves eller låst 4 uker før prod uka. Har alltid fått vite antatt prod dato. Har en nå som har antatt i uke 34.

Høres ikke urimelig ut at de bør ha en antatt produksjonsuke ja, men min selger har hele tiden insistert på at han ikke har noen slik dato som han kan gi meg. Merkelig...og litt frustrerende.

Er det flere som ikke får noen anslag på produksjonsuke, eller er det bare jeg som er "ute i kulden"?
ID.4 GTX

Paasan

Sitat fra: Krokstein på mandag 06. juni 2022, klokken 15:32
Sitat fra: MinID på mandag 06. juni 2022, klokken 11:19

Høres ikke urimelig ut at de bør ha en antatt produksjonsuke ja, men min selger har hele tiden insistert på at han ikke har noen slik dato som han kan gi meg. Merkelig...og litt frustrerende.

Er det flere som ikke får noen anslag på produksjonsuke, eller er det bare jeg som er "ute i kulden"?

"Produksjonsuke" betydde uansett ikke mye for meg. Bilen ble uansett satt på lager rundt 6 mnd. for ettermontering av deler. Eneste forskjell er som nevnt at du ikke kan endre bestilling uten å havne bakover i køen igjen. Bilen kommer når den kommer er det kjedelige svaret, men det kan for meg virke som at levering ett år etter bestilling er realistisk.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA