Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Må ha nye batterier i Buddyen

Startet av sven erik, tirsdag 09. oktober 2012, klokken 11:16

« forrige - neste »

sven erik

Takk tror nokk jeg setter inn en 10 ampær å er fornøyd  for det er nokk problem med lading på denne stoppet sist på  75til 80%

aalbork

Sikring på 10 A er helt fint, men for å unngå evt. missforståelser, er ikke strømmen laderen trekker styrt av størelsenn på sikringen, men av om det sitter sikring der eller ikke.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

sven erik

ok ja så en knn sete en 25 ampær der å den vil alike vell  lade 10 ampær  er det det du mener

aalbork

Ja, eller en 1 A for funksjonens skyld. Bilen vil uansett trekke i underkant av 10 A gjennom ladeledningen. Men, ettersom signalledningen til styringen neppe er dimensjonert for så store strømmer som 25 A, bør du ikke bruke større sikring enn 10 A. En sikring styrer ingen ting. Den bare brenner av eller kobler fra når strømmen kretsen overstiger en gitt grenseverdi.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

sven erik

ok ja det hvar  bare  et eksempel får å se om jeg hadde forstått det

sven erik

fikk den til å lade på 10 ampær  å den har fungert bra lenge  men hvar på eu kontroll  i dag å skulle lade etter det  men nå vil den ikke lade viftene gikk en sund men så høres de ut som viftene starter men de stopper  når bilen stopper å lade   

sven erik

virker som  bilen blir ustabil å ikke vil byne å lade om man har  avbrutt ladingen før batteriene er fulle  er det andre som har oplevd dette ?

aalbork

Har ikke opplevd liknende med vår bil. Har du sjekket kontaktene i ladehansken

Eller tilkoblingene i shukokontakten? (Husk å ta ut kontaktene fra bilen og veggen først).

Er ellers batteriene i orden? Hva er hvilespenningen en time eller to etter fulladin, ved ca 50% og ved nesten utladet? Stikker det en ledning ut av bakrevbatterikasse som ikke er koblet til noe? Dette er ledningen for jordingsmattene under batteriene og skal være koblet til gods for å gi jordfeil hvis det oppstår elektrolyttlekkasje i et batteri. Jordfeilvernet  stopper ladingen ved jordfeil. Lenge siden du hadde vannservice? Hvor mye vann gikk på de forskjellige fyllekretsene?
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

sven erik

jeg har akkurat kjøpt bilen  men de sa batteriene hvar bra å akurat fått cervice  har skjekket kontaktene på hanskene  fler ganger å renset dem 
bilen ladet ikke en god stund så ladet den til va 50% så gikk det en periode i dag så tokk den lading til 95% da hvr det stopp
noen ganger lader den helt ok   vifta på ladern starter å ja laderne til batteriene starter å går
trenger nokk noen til å skjekke over  batterier +++

sven erik

nå har bilen ladet bra  i 3 dager på rad  helt fra 20% å til 100 %   å vifter å alt går som et skudd med en gang   er spent om det holder

sven erik

når jeg kjørte nå fikk jeg et oranst lys som blinket  om elektronisk  feil  noen som hvet hva dette er da

hkaspenberg

Sitat fra: sven erik på tirsdag 20. november 2012, klokken 21:17
når jeg kjørte nå fikk jeg et oranst lys som blinket  om elektronisk  feil  noen som hvet hva dette er da
Disse Kangoene er notorisk utsatt foo ISO-feil siden bakre batterikasse er helt åpen for sput fra veien. Litt vann + veisalt og så har man feil, noe som stopper både lading og kjøring. På mange av Kangoene er derfor sikkerhetskretsen koplet ut, men da merker man heller ikke når en blokk går... Det er flere at disse bilene som har brent opp i det siste, så du bør få sjekket din bil grunding Sven Erik!

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

sven erik

ja prøver å finne noen som kann disse bilene siklig som vil påta seg å gå over bilen å fikse dette  kann bruke tid da jeg har en elbil til

aalbork

Nå har Valdemar kommet igang igjen med Elbilmek på Fornebu. Han kan Kangooen. Jeg anbefaler på det varmeste at du får ham til å gå over bilen din.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

sven erik

ja nå er bilen fraktet til elbilmek  så er spent på hva det er

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA