Hovedmeny

Skjermbeskyttelse

Startet av Johsti, søndag 29. mai 2022, klokken 12:12

« forrige - neste »

Johsti

Har det noe for seg å montere skjermbeskyttelse for å hindre riper, eller er dette helt unødvendig? Er det noen som har fått riper/skader på skjerm?

Handyman

Min påstand er at det er helt unødvendig, og at det gjør skjermen dårligere å se på. Svigerfar kjøpte en "høykvalitets" til sin TM3 og da vi byttelånte bil pga manglende HF, opplevde både jeg og kona at det gjorde skjermen dårligere. Styr unna, skjermen blir ikke ripete.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

krister461

Jeg har skjermbeskytter på for en ekstra sikkerhet, f.eks. om noe skulle treffe skjermen ved bråbrems e.l.

Tenker ikke over at denne er på skjermen, og den heter vel "HD Clear" ellerno sånt. Jeg prøvde en gang en som var "matte/anti glare" og den gjorde skjermen elendig å se på.

tornaldo

Hatt flere Tesla siste årene, aldri hatt skjermbeskytter. Aldri hatt en ripe i skjermen, og bruker den som de aller fleste andre skulle jeg tro.

Har man hund som går til angrep på inventar eller barn ute av kontroll i forsetet, kan det kanskje ha noe for seg.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Foremost

Har en matte skjermbeskytter fra Abstract Ocean på min TM3, og er strålende fornøyd. Innhold på skjermen er mye mer synlig i sollys, og det trenger ikke å rengjøres så ofte.

Kommer definitivt til å få den samme til min TMY også.

paalsen

Sitat fra: Foremost på søndag 29. mai 2022, klokken 15:05
Har en matte skjermbeskytter fra Abstract Ocean på min TM3, og er strålende fornøyd. Innhold på skjermen er mye mer synlig i sollys, og det trenger ikke å rengjøres så ofte.

Denne matte versjonen har jeg også, og er veldig fornøyd med den. Kan anbefales.

https://abstractocean.com/collections/all-model-3/products/ultra-premium-tempered-glass-9h-screen-protectors?variant=40254880907437

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim-

Har hatt både barnesko og en skistav i skjermen. Ingen riper sålangt  :D
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Ville aldri hatt Tesla uten skjermbeskytter. Tenk hvis du putter bilen i den samme lomma som husnøkkelen eller om den skulle falle ut av lomma mens du sitter på utendørs restaurant.

Fra spøk til alvor, det er ingen grunn til å ha skjermbeskytter med mindre ungene dine sparker i skjermen eller du har bikkjer som får tråkke fritt i bilen.

Autowinder

Sitat fra: paalsen på søndag 29. mai 2022, klokken 21:49
Sitat fra: Foremost på søndag 29. mai 2022, klokken 15:05

Denne matte versjonen har jeg også, og er veldig fornøyd med den. Kan anbefales.

https://abstractocean.com/collections/all-model-3/products/ultra-premium-tempered-glass-9h-screen-protectors?variant=40254880907437

Den anbefales og er uproblematisk å legge på med hjelperammen.
Hadde den på TM3 og svigermor klarte å lage sprekk i beskyttelsen, men skjermen forble uskadd.
EDIT: Den matte forbedrer lesbarheten med mindre reflekser og ved sollys på skjermen.
Ny skjerm koster så det svir, 15000,- pluss
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

atkhobby

Kjøper dere denne rett fra websiden til abstractocean, eller er den noen norsk side som selger den?

paalsen

Jeg kjøpte direkte fra nettsiden.

RJK

Sitat fra: krister461 på søndag 29. mai 2022, klokken 12:47
Jeg har skjermbeskytter på for en ekstra sikkerhet, f.eks. om noe skulle treffe skjermen ved bråbrems e.l.

Tenker ikke over at denne er på skjermen, og den heter vel "HD Clear" ellerno sånt. Jeg prøvde en gang en som var "matte/anti glare" og den gjorde skjermen elendig å se på.
Å bekymre seg for riper i skjermen i tilfelle noe skjer ved bråbrems, høres ut som helt feil fokus.

8)

Ting som kommer flyvende i lufta ved en bråbrems, har større sannsynlighet for å knuse skjermen, eller gi noen en saftig kul i bakhodet, I BESTE FALL. Sikre derfor at slike ting er oppbevart i lommer, og/eller bagger og poser som ikke ligger øverst i hattehylla.

En sånn film er sikkert grei å bruke for å unngå fettflekker som gjør bildet uleselig, riper fra negler og annet som daglig berører skjermen og som nevnt av flere, for å unngå at skjermen blir uleselig ved sterkt solskinn/lys og refleksjoner.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Autowinder

Film og film, det er snakk om en beskyttelse på ca 1mm, type Panzerglass. Jeg har ikke det på skjermen for ripenes skyld. Som på en smarttelefon er det for å unngå å bytte skjermen 😆

Edit: for en pris på 10% av minste egenandel på forsikringen mener i allefall jeg det er rimeligere, men alle får gjøre som de vil. Det er nok av folk på finn.no som tror de får solgt en knust mobil, med salgsteksten «..den virker helt fint, bare litt kosmetisk...»

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: atkhobby på torsdag 02. juni 2022, klokken 09:17
Kjøper dere denne rett fra websiden til abstractocean, eller er den noen norsk side som selger den?
Første kjøpe jeg fra nettsiden, andre fra norsk delebutikk, mener det var bilkomponenter.no, men vet ikke om de fører AbstractOcean lenger. Prøv å google. Service fra AO er upåklagelig, kjøpte billigere versjon i 2019, den var håpløs å legge på, klaget og fikk tilsendt den matte med temperert glass kostnadsfritt.

paalsen

Og når du først bestiller derfra så slenger du på en sånn. Da blire fint [emoji1303]

https://abstractocean.com/products/alcantara-cc

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA