Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladere Oslo Skien

Startet av Helge, tirsdag 09. oktober 2012, klokken 08:24

« forrige - neste »

Helge

2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

tomrh

Det er vel omtrent det samme oppgulpet. Som ble behørig diskutert her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5984.0.html

Konklusjonen var vel i den dur at vi heller bør slutte å dusje fordi kullkraftfyrt strøm til dusjing er et større miljøproblem enn elbiler.  :P
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

cra

Jeg driver og vurderer om jeg skal utfordre denne Holtsmark. Utfordringen er følgende:

1. Jeg fyller opp min elbil (gjerne Leaf'en, som har mest batterikapasitet av mine elbiler) med skitten kullkraft, evt. elektrisitet som er produsert på aller aller aller mest forurensende vis.

2. Du, Holtsmark, fyller opp tanken på bilen din med miljøvennlig bensin eller diesel (jeg vet ikke hva bilen din går på).

3. Vi kjøper inn hver vår store kurv/kjøleboks med god mat og drikke etter eget valg, nok til minst tre-fire dager. Lesestoff er sikkert også lurt å ta med.

4. Vi setter oss i hver vår bil (du i din miljøvennlige fossilbil, jeg i min dommedagsmaskin elbilen), starter/skrur på bilen og setter på musikk etter eget ønske.

5. Vi kjører inn i hver vår garasje, sveiver ned vinduene på bilene våre og lukker garasjeportene bak oss.

6. Vi sitter i bilene våre og spiser, leser, hører på musikk og slapper av til en av oss har tom tank/batteri - det som måtte inntreffe først.

Etterpå møtes vi utenfor garasjene for å diskutere hva slags biler vi skal bruke i framtida.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Nettavisen er ingenting mot TU

Ingeniører tror nå at elbiler er drit pga slapp journalistikk hos Tu.

"Jammen jeg leste det i TU så det er sant"
Nissan Leaf

foxy

el-bil foreningen må vel klare å plassere en artikkel i disse media som viser at han som først i en alder av 30år klarte å avslutte 'studiene' sine tar feil igjen?!
I-miev 2011
Asker

Rio

Jeg finner ingen elbil-artikkel av ham på TU....

Den vi diskuterte for noen uker siden var på http://www.na24.no/article3464639.ece
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tomrh

Sitat fra: foxy på tirsdag 18. september 2012, klokken 01:07
el-bil foreningen må vel klare å plassere en artikkel i disse media som viser at han som først i en alder av 30år klarte å avslutte 'studiene' sine tar feil igjen?!
Ja, for iflg. bjartologien bør vi slutte å bruke strøm helt generelt, for all strøm kommer fra kullkraftverk som forurenser mer enn olje. Vi skal altså heller erstatte alt strømforbruk med olje- og gassprodukter der det går an. Det er kjernen av argumentasjonen hans, det har faktisk ingenting med elbiler å gjøre.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

el-snorre

Det nytter ikke argumentere med Holstmark, han er SSBs løse kanon på dekk som nekter å forholde seg til at norske elbiler kjører på norsk vannkraft, og dette har vi stortings godkjent garantiordning på fra Ecohz.

Han nekter ta inn over seg at elbilen faktisk kan utgjøre et pssitivt fremtidig bidrag i et smart strøm nett. Hvor elbilen lader på overskuddstrøm om natten og kan levere fra seg noen prosent om morgenen.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Thomas Parsli

Når man drar fram "Ad hominem" betyr det som regel to ting:

* Man er veldig frustrert
* Man har gått tom for gode argumenter

Inntil vi går tom for gode argumenter (aldri?) synes jeg vi (som gruppe) skal prøve å holde frustrasjonen nede.

Og å møte Holtsmark på hans premisser tror jeg blir feil:
"Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and then beat you with experience."

Men å plukke ut sentrale teser fra skriveriene hans tror jeg er en nyttig øvelse. Det meste er åpenbart tøv.

Jeg skulle også ønske det var mulig å gjøre journalister/redaktører oppmerksomme på hvem Holtsmark er -og at selv om det kanskje selger noen aviser/oppslag burde de vite bedre. Holtsmark har en agenda og personlig synes jeg han driver miljørevisjonisme.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Griffel

#10
NA omtaler dette som en SSB kommentar, jeg leste det som et personlig innspill (i trykkefrihetens ånd) i tidsskriftet sammunsøkonomen.

Det vill være interesant å vite om SSB går god for dette.

Holtsmark sender jo en "Takk også til Hans H. Kvisle i Elbilforeningen for konstruktive diskusjoner og informasjon om kilder." Så det kan jo være interesant å vite i hvilken sammenheng han tok kontakt med elbilforeningen, om det var på oppdrag fra SSB eller som privatperson.

Dersom dette er basis for en SSB raport er det en alvorlig sak, dersom dette er personlige meninger burde SSB sende en pressemelding om at dette står for vedkommendes egen regning.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

edyrli

Hvis det viser seg at dette tøvet er i ferd med å skade elbil saken så kunne vi kanskje prøvd å fått Bellona og Zero på banen? Mulig motargumentene hadde fått litt mer tyngde i media dersom flere hadde komme med innspill.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Ladefabrikken

Sitat fra: cra på mandag 17. september 2012, klokken 23:17
Jeg driver og vurderer om jeg skal utfordre denne Holtsmark. Utfordringen er følgende:

1. Jeg fyller opp min elbil (gjerne Leaf'en, som har mest batterikapasitet av mine elbiler) med skitten kullkraft, evt. elektrisitet som er produsert på aller aller aller mest forurensende vis.

2. Du, Holtsmark, fyller opp tanken på bilen din med miljøvennlig bensin eller diesel (jeg vet ikke hva bilen din går på).

3. Vi kjøper inn hver vår store kurv/kjøleboks med god mat og drikke etter eget valg, nok til minst tre-fire dager. Lesestoff er sikkert også lurt å ta med.

4. Vi setter oss i hver vår bil (du i din miljøvennlige fossilbil, jeg i min dommedagsmaskin elbilen), starter/skrur på bilen og setter på musikk etter eget ønske.

5. Vi kjører inn i hver vår garasje, sveiver ned vinduene på bilene våre og lukker garasjeportene bak oss.

6. Vi sitter i bilene våre og spiser, leser, hører på musikk og slapper av til en av oss har tom tank/batteri - det som måtte inntreffe først.

Etterpå møtes vi utenfor garasjene for å diskutere hva slags biler vi skal bruke i framtida.
He he utrolig bra. Kan ikke du skrive en Mail til han og forslå dette.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA