Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjelp til prising av model 3 på Finn

Startet av Quintilian, torsdag 26. mai 2022, klokken 21:59

« forrige - neste »

Quintilian

Hei!

Håper det er lov å spør om hjelp ang. salg og pris her :)

Vi vurderer å selge den ene teslaen (beholder model S) og heller gå for elbil+elsykkel i familien nå når ungene har blitt større, men er ganske usikker på hvor mye Model 3-en faktisk er verdt i dagens marked.

Har skjønt det slik at det er vanskelig å få tak i elbil (inkl Tesla) for tiden, og at det er lange leveringshorisonter, så det er kanskje gunstig å selge omtrent nå....?

Det er snakk om en blå 2019-modell som har gått 42 000 KM. Pent brukt og ingen bulker/skader, men med unger i familien har det jo blitt en del bruksmerker innendørs (skrapende sko i seterygger etc)....

RWD(!) Long-Range, Premium-interiør (dvs lydpakke etc), FSD, tilhengerfeste, 19" sport sommer og 18" Aero vinter.

Kjøpt ganske nøyaktig for 3 år siden, så 2 år igjen med "generell garanti".

Noen som har en pekepinn på hva jeg kan forvente omtrent-ish? Bor på sør-vestlandet om det har noe å si :)

Contango

Under 400' så går den fort. 420 er kanskje en mellomting akkurat nå. 430+ er ikke uvanlig pris på Finn nå for mange venter at markedet strammer seg enda mer til. Få leveranser av biler nå på senvåren fra nesten alle fabrikanter.

Edit: sorry så RWD akkurat nå. Hakke peiling. Men prøver meg allikevel. Hvis vi sier 50k for 4wd. 370?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Daniel_0007

Sett den ut for 380 sier jeg, så får du se om du får noe respons, hvis ikke etter en ukes tid, sett ned til 350-60
Model 3 2019 LR Rwd

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Quintilian

Takk for svar alle sammen. Det var noe slik jeg så for meg. Prøver rett under 400 så får vi se :)

geear

Finn har også en pristips-funksjon basert på solgte biler, men er vel kanskje ikke så mye å velge i av RWD.

https://www.finn.no/pristips/bruktbil

Tom

Sitat fra: geear på fredag 27. mai 2022, klokken 16:06
Finn har også en pristips-funksjon basert på solgte biler, men er vel kanskje ikke så mye å velge i av RWD.

Min 2019 LR
Lignende biler ligger ute for
346 000 - 379 000 kr

En bil i lista som kommer under var under 400 000..  ::) ::)

matho

Sitat fra: Tom på fredag 27. mai 2022, klokken 16:24
Sitat fra: geear på fredag 27. mai 2022, klokken 16:06

Min 2019 LR
Lignende biler ligger ute for
346 000 - 379 000 kr

En bil i lista som kommer under var under 400 000..  ::) ::)
La inn min 2022 LR bare for å se. 440-489k. Alle som ligger ute ligger til godt over 500 så må nok gjøre egen vurdering utifra annonsene som dukker opp heller si

Moas

Nettbil tror jeg også har prisanslag i deres nettside
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Handyman

Sitat fra: Moas på mandag 30. mai 2022, klokken 18:54
Nettbil tror jeg også har prisanslag i deres nettside
Min erfaring er at de tilbyr mellom 50 og 70% av hva du kan oppå ved selge selv. De kjøper jo bilene usett.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Almis

Hijacker tråden litt (Håper det går fint!)

Jeg har en 2021 M3P i midnight silver grey og hvitt interiør. Uberturbine felger og 20" piggfrie vinterdekk. Bilen har gått ca 9000 og har en liten lakkskade på sideskjørtet (Delvis utbedret). Det er lagt xpel ultimate basic kit (speil, kanaler, bakre hjulbrønn) og hele bilen er keramisk coatet.

Registrerer at prisene til Tesla har økt og at det er lange leveringstider. Betalte 565k for min bil, men nypris er nå 603k.

Hva tenker dere er realistisk å få for den?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

thebadger

Sitat fra: Almis på torsdag 09. juni 2022, klokken 15:32

Jeg har en 2021 M3P i midnight silver grey og hvitt interiør. Uberturbine felger og 20" piggfrie vinterdekk. Bilen har gått ca 9000 og har en liten lakkskade på sideskjørtet (Delvis utbedret). Det er lagt xpel ultimate basic kit (speil, kanaler, bakre hjulbrønn) og hele bilen er keramisk coatet.

Registrerer at prisene til Tesla har økt og at det er lange leveringstider. Betalte 565k for min bil, men nypris er nå 603k.

Nypris for performance med piggfri er 583k
På bruktmarkedet får du ikke igjen for lakk eller interiør.
Du kan få lavere pris pga hvitt interiør (personlig vil jeg alltid ha det hvite)

Den største ulempen er prisen på bilen, jeg ville vurdert kommisjon sånn at en bruktbilforhandler fikser med dokumenter og tilbyr lån med gode betingelser.

Hvis det er aktuelt for deg så kan jeg anbefale First Auto på Billingstad, Marius Øvrum er en kjempebra fyr.

Almis

Sitat fra: thebadger på torsdag 09. juni 2022, klokken 19:11
Sitat fra: Almis på torsdag 09. juni 2022, klokken 15:32

Nypris for performance med piggfri er 583k
På bruktmarkedet får du ikke igjen for lakk eller interiør.
Du kan få lavere pris pga hvitt interiør (personlig vil jeg alltid ha det hvite)

Den største ulempen er prisen på bilen, jeg ville vurdert kommisjon sånn at en bruktbilforhandler fikser med dokumenter og tilbyr lån med gode betingelser.

Hvis det er aktuelt for deg så kan jeg anbefale First Auto på Billingstad, Marius Øvrum er en kjempebra fyr.

Sjekka nå. Var 603k med 20" piggfri.

Uansett, hva mener du med at ulempen er prisen på bilen? Prøver å finne ut av hva jeg kan selge den for. :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Contango

Jo dyrere bil, jo vanskeligere å selge privat. Pga lån og en merkelig hang hos nordmenn til å tro at det er tryggere å kjøpe fra forhandler (det er det ikke for nyere biler).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

thebadger

Sitat fra: Contango på torsdag 09. juni 2022, klokken 21:22
Jo dyrere bil, jo vanskeligere å selge privat. Pga lån og en merkelig hang hos nordmenn til å tro at det er tryggere å kjøpe fra forhandler (det er det ikke for nyere biler).
Akkurat dette.
Og en bruktbilforhandler klarer gjerne å skaffe mellom 3 og 4% rente på 100% finansiering, men hvis du prøver å skaffe lånet selv er det fort oppe i 5-6%

Det gir en litt større kjøpergruppe enn de som er ressurssterke nok til å betale mesteparten/alt fra bankkonto eller utvide huslån.

583 er med standard lakk og interiør. Hvis din bil ligger ute til 500 og en annen som er identisk bortsett fra hvit/sort ligger til 480 så kommer de fleste til å spare seg de 20k. Spesielt hvite seter er vanskelige å selge, jeg måtte ned i pris for å bli kvitt tm3 med hvite seter, selv om de var som nye.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA