Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering og valgets kvaler 🤔

Startet av rujo79, torsdag 26. mai 2022, klokken 11:31

« forrige - neste »

Radial

Sitat fra: Handyman på mandag 30. mai 2022, klokken 20:50
Sitat fra: Geir Tore Simonsen på mandag 30. mai 2022, klokken 20:39
Sitat fra: Vurderer en elbil på mandag 30. mai 2022, klokken 08:26
Et servicehefte forteller at en fagmann har gjort viktig vedlikehold av bilen. Det er viktig for meg, og jeg er jo ikke alene om det, at det ikke er amatører som holder på med dette.

Der kan du fort lure deg selv. Jeg gjør absolutt alt av vedlikehold og reparasjoner på mine biler så snart de er utenfor garanti, om det så er snakk om oljeskift eller overhaling av motor/automatgir. Det er ikke bare for å spare penger, men like mye fordi jeg har opplevd mye slurv og inkompetanse når jeg har hatt bilene inne hos aktører som Møller, Bertel O Steen og Birger N Haug. Dersom jeg leverer en bil inn til service hos merkeverksted for å opprettholde garanti så ser jeg meg dessverre nødt til å kontrollere med egne øyne at det er gjort skikkelig jobb etter at jeg har hentet bilen hjem igjen. Det er nemlig langt fra en selvfølge.

Jeg skal ikke påstå at jeg er en bedre mekaniker enn de som jobber hos forhandlerne, men jeg har det ikke like travelt når jeg jobber og det er mye viktigere for meg enn for dem at alt er gjort så nøye og samvittighetsfullt som mulig.
:+1:  Da er vi i alle fall to personer med helt like erfaringer og tanker om merkeverksted.

Helt enig. Eksakt samme erfaring. Er utrolig fornøyd med at jeg kan vedlikeholde Y'en i stor grad selv uten å miste garantier.

Og nå er service-manual + Delekatalog gratis i 365dager hvis du har konto.
https://service.tesla.com/service-subscription
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

GOS

Hvor langt er en kommet i Vin nummer på MIC Model Y LR. Noen som vet bpde med ta ke på siste biler levert ut og de som nå har fått / får VIN i disse dager?

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Johsti

De som ble levert i mars hadde vel mellom 240xxx og 260xxx mener jeg. Jeg har fått 342xxx på bil med estimert levering i juli.

remis

Samme her. Levering 08.06-28.06 med VIN LRWYGCEK9NC3421xx

ndrsone

Sitat fra: Johsti på tirsdag 31. mai 2022, klokken 11:51
De som ble levert i mars hadde vel mellom 240xxx og 260xxx mener jeg. Jeg har fått 342xxx på bil med estimert levering i juli.

Jeg har også estimert levering i Juli, men ikke fått nummer. Kanskje det er rett rundt hjørnet :)

HelgeEgil

Levering ble hos meg ble akkurat justert fra "30/5 - 18/6" til "3/6 - 18/6". VIN 343xxx
Spent på om hengerfeste er montert eller ikke... :)

HS

Hvor finner dere VIN? Jeg har prøvd å sjekke via kildekoden men finner ingenting via kildekoden.
Prøver å følge instruksjonen her https://electrek.co/2021/07/14/how-to-reveal-your-tesla-vin-number-before-its-in-your-account/

Står  Beregnet levering: June 08 - June 28 på min profil.
Tesla MYLR- 2022

Toonster

Sitat fra: HS på onsdag 01. juni 2022, klokken 12:17
Hvor finner dere VIN? Jeg har prøvd å sjekke via kildekoden men finner ingenting via kildekoden.
Prøver å følge instruksjonen her https://electrek.co/2021/07/14/how-to-reveal-your-tesla-vin-number-before-its-in-your-account/

Står  Beregnet levering: June 08 - June 28 på min profil.

En metode for å lese ut VIN nummeret på er å gå på bestillingssiden, trykk F12 i Chrome/ Edge/ Firefox.
Gå til "Console" fanen og tast inn kommandoen: Tesla.ProductF.Data.Insurance.vin
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

mizzle

Hadde estimert levering September når jeg bestilte i April. Denne ble endret til 08-28 Juni for 3-4 dager siden, i går ble den endret igjen, nå står det 19-30 Juni. Bestilt helt standard LR med levering Drammen, tyder vel på at bilen min er på en av båtene Glovis Splendor eller Theben.

OrikkO

Bestilte bil 18. april. Sort interiør og blå lakk. 19" felger. Står fortsatt september 😢
Er sååå sugen på å få den i hende og gleder meg som en unge.

Noen med erfaring med "innbytteordningen" til Tesla, kan det være at jeg ikke får dato eller får senere bil fordi ingen har gitt tilbud på den gamle bilen min?
TMY i bestilling - levering sept.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA