Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader på Aksdal

Startet av Laban, mandag 08. oktober 2012, klokken 10:15

« forrige - neste »

Laban

Fikk nettopp et brev om at min ur-Think fra 2002 skulle vært på EU-kontroll.
Er det noen som har tips om verksted som kan utføre dette, og som har et lite innblikk i Thinkens oppsett?

Hadde den sist på kontroll hos NAF, som fant mange feil - og som Kvernland ikke skjønte noe av.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

HAdde Think'en på NAF jeg også, og det eneste problemet var at de aldri hadde sett en slik, så de ba meg åpne panseret. Det ville jeg selvsagt ikke, men jeg antok at det var bremsevæska han var ute etter, så jeg viste ham luka i fronten. Etter det var det grei skuring; det mekaniske er jo som på hvilken som helst annen bil. Sist gang hadde jeg den på det lokale verkstedet, og de hadde ikke noen problemer etter at jeg viste hvordan man starter; mekanikeren var en av dem som har lagt seg til den grunnleggende feilen å bruke venstrebeinet på bremsepedalen.

På generelt grunnlag burde hvilket som helst verksted klare å gjennomføre PKK på Think Classic; den er rimelig enkelt laget. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

Sitat fra: Laban på mandag 17. september 2012, klokken 00:49
Fikk nettopp et brev om at min ur-Think fra 2002 skulle vært på EU-kontroll.
Er det noen som har tips om verksted som kan utføre dette, og som har et lite innblikk i Thinkens oppsett?

Hadde den sist på kontroll hos NAF, som fant mange feil - og som Kvernland ikke skjønte noe av.
Jeg brukte NAF i Oslo for kontroll og utbedret småfeil selv. Det virket som om kontrolløren hadde sett Thinker før, men kunne ikke dy seg for å late som han skulle måle avgassene.  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Thomas Parsli

#3
Snap Drive Asker har mye erfaring med elbiler og jeg har vært fornøyd de årene jeg brukte de på P106en.
De er nøye, men pusher ikke unødvendige reperasjoner.

Thomas
(og der så jeg hvor tråden lå... "Siste innlegg på elbilforum.no" viser ikke signatur, med tilholdssted)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trond E

Jeg har brukt Pluss Auto på Lade både på classic og A306. Har vært fornøyd med dem. Ingen unødvendige feil, og bare 350, - for kontrollen.


Trond Einar
Sort Th!nk City Zebra 2008 mod
Ex Rød Th!nk Classic 2002 mod
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA