Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Siste versjon av LR levert Norge

Startet av S4e, søndag 15. mai 2022, klokken 09:12

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: Radial på mandag 16. mai 2022, klokken 06:49
Det er ihvertfall flyttet 2 lag 15mm panel, og bilen er betydelig mykere nå 👍 fremdeles fast, men alle humper og kanter slukes på en mer normal måte.

Står den på asfalt/betong eller sand/grus? Jeg merket at min 3LR ble litt mykere etter en stund, kanskje demperne gikk seg litt til. Men den har ikke sunket noe i fjæringshøyde.
'21 3LR

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: DagfinnN på mandag 16. mai 2022, klokken 10:09
Sitat fra: Radial på mandag 16. mai 2022, klokken 06:15
Sitat fra: Grenadier på søndag 15. mai 2022, klokken 23:37
Så du opplever at bilen din har seget tilsvarende flere planker på noen måneder? Typ 4-5-6 cm kanskje?  Synes egentlig ikke det høres helt betryggende ut  :o

Den har sunket rundt 3cm. Har flyttet 2 "lag" med 15mm rupanel.
Bilen ville nok aldri sunket så mye om den hadde unngått klosser i 2-3mnd på båt fra Kina, men da ville den nok også vært mykere fra dag 1.
Sikker på at du ikke har gått veldig opp i vekt :)
Neida - bare tuller. Hvis bilen har sunket må den ha vært høyere enn spec når du tok den ut. Hvis ikke er det noe galt. 
Noen som vet hvordan man måler dette? Min har bare gått 1000 km til nå og har vel da ikke sunket. Kunne vært interessant å måle høgden for å sammenligne med spec.

Hvis bilen har blitt lavere så tenker jeg at transportklossene ikke har blitt fjernet under klargjøring, og i løpet av tiden bilen er brukt har disse klossene blitt most eller falt av.

Handyman

Jeg tror mer på at plankestabelen har endret høyde, enn at bilen har senket seg flere titalls millimeter.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

Jeg har ingen annen forklaring enn at fjærer og dempere har satt seg, og dette har ført til at bilen trolig nå har riktig høyde. Forøvrig helt normalt at fjærer siger litt, særlig etter noen år i drift.. men akkurat den typen slitasje er ikke tema på en 9mnd gammel bil.

Parkerer vår Y i helt plan, isolert garasje med 15cm betongsåle og RF på 50% året rundt.
Noe av forklaringen kan være små fukt-endringer i trevirket ifm blaut bil i vinterhalvåret, men bilen har samtidig betydelig bedre komfort nå på 19" Hankook.
Siden jeg daglig kjører MG som er veldig myk, føler jeg min oppfattelse av Y som mykere nå enn i august som ganske riktig.
Supplert med noe lavere høyde (ref planker), og at jeg ikke fant ikke en eneste kloss i fjærene ved hjulskift hverken i fjor høst eller i våres.

Poenget mitt er at folk skal ikke frykte Kina-fjæringen, den er etter mitt skjønn ett produkt av transporten, noe Berlin slipper unna.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Autowinder

Sitat fra: turfsurf på søndag 15. mai 2022, klokken 09:38
Hattehylle går det vel rykter om skal komme dette kvartalet.
Da er det kanskje håp om å få kjøpt hattehylle fra delelager for ettermontering...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

SiFi

Har noen av dere som har stiv bil sjekket om transport gummi kan stå igjen i fjæring ?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA