Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Reset av SOC

Startet av sven erik, fredag 05. oktober 2012, klokken 15:58

« forrige - neste »

sven erik

ja i går kjørte jeg først litt her i sandefjor noen få erend før jeg fikk for meg at jeg skulle til  Minnesund  en tur
kjørte pent innover  kjørte vel i ca 60 hele veien  men selv om lier bakken tar en del faktisk 2 streker går fra ennen av drammens brua til toppen al lier bakkene  men tenkte først  at vi måtte lade i oslo på en av hurtigladerne der så ga litt på etter lier bakken  men nei da vi komm faktisk til lillestrøm  mend vår I Miev
hadde da kjørt 14,34  å da hadde vi ikke fått skilpadda ennå 
nå har vi endelig fått ok rekkevidde på bilen  men da er bilen kjørt 29000 km  mulig jeg er  mer vant med å kjøre elbil men tror å bilene må kjøres inn  det hvar heller ikke så varmt i går som det har hvert før når jeg har skult inn  til oslo   så dette hvar gjort 13/9 med blost å ikke det aller beste været

så er spent på hva det blir nedover til spania  hvor mange dager vi bruker da
men har funnet å ut at skal en få lang rekkevidde  tøm batterien omtrent helt dagen før  lad de opp helt

Øyvind.h

Interessant at fersk strøm / batteri som nettopp er kjørt ned og ladet opp igjen gir bedre rekkevidde! Lyst til å lage litt statistikk :) ?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sven erik

ja har holt på med dette da jeg må vite litt mer før jeg kjører til spania i gjenn  men så nå i dag  at jeg ikke fikk mer en ca 10 mil da er bilen bare gått en 3til 5 mil de siste 3 dagene men det hvar å kaldere det hvar 9 grader å regn  men skal se hva jeg får i morgen  både på teller å korekt rekkevidde 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA