Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva betalte du?

Startet av ehaarberg, onsdag 03. oktober 2012, klokken 17:48

« forrige - neste »

Kryten

Jeg fikk med ringer og bolter fra vianor "gratis" i hvertfall
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

RuneW

Sitat fra: Jærbuen på mandag 29. oktober 2012, klokken 18:10
Måtte du handle nye ringer, eller fulgte de med? Måtte du også ha nye muttrer, fulgte disse med?

Har nemlig bestilt samme pakke, håper jeg slipper nye muttrer og slike ringer, er jo ikke akkurat gratis.....

Alt av det jeg trengte fulgte med. Ikke noe problem med den biten.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Sverre_E

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

MrFinale

Hvilke ringer er det dere snakker om?

Jeg kjøpte en ny TEKNA i august og kjøpte ikke med vinterdekk til 12 000,- fra Witro.
Vi har 205/50-17 på sommerdekkene med orginal TEKNAfelg.
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå for samme dimensjon på piggdekk og felg til vinteren. 205/50-17 på Nokian Hakka 7 piggdekk. På dekk1 i Trondheim anbefalte de meg å gå for 16" istedet, siden de mente det var veldig stor vektforskjell mellom 16" og 17", men dog uten at de kunne dokumentere det.

Dekk1 tilbydde Trinity Nordic og Trinity Multi i sine vinterpakker med Nokian Hakka 7 pigg.
16" 8 999,-
17" 11 999,-

Jeg er ikke avhengig av å maksimere kjørelengden, da jeg bare kjører 4 mil tur/retur jobb per dag. Jeg vil helst ha 17" da dette blir penest, men samtidig ikke ofre rekkevidden hvis oppgraderingen gjør et veeldig stor inngrep.

Er det noen som har prøvd seg med 17" uorginale felger på vinter?
I såfall hvilke felger?
Ble det stor reduksjon i rekkevidde?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA