Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det frister stadig mer, men... skeptisk

Startet av cra, onsdag 03. oktober 2012, klokken 14:54

« forrige - neste »

cra

Fant ved en tilfeldighet ut at dersom du holder inne tilt-knappen på skjermen til den piper to ganger så kan du justere vinkelen på skjermen i tre stillinger. Ser ikke helt nytten, men jeg var letta da jeg fant ut hvordan jeg skulle få skjermen inn igjen (fortsett til du "kommer rundt").  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Blip


  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Aspiranten

Nissan Leaf

Noppo

Ungene har "pillet" på skjermen slik at den ble stående ute 2 hakk. Leste manualen, men så ikke noe om dette, så jeg trodde noe var galt. Så jeg ringte til Nissan til slutt og de sa at dette spørsmålet fikk de veldig ofte. Funksjonen er visst ment for dem som er veldig høye eller sitter nærme rattet. I skarp vinkel kan skjermen bli utydelig. Så dette er altså for å kunne se skjermen bedre.

For orderns skyld: Hold inn open-knappen til den piper. Skjermen spretter ut et hakk. Repter og den spretter ut et hakk til. 3 eller 4 hakk så går den tilbake til normalt.
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

cra

Jeg antok at det kunne ha noe å gjøre med synlighet ja, uten at å endre på vinkelen hadde noen betydning (positiv eller negativ) for min del, men jeg er nokså nært gjennomsnittet i størrelse, så det var som forventet.

Nei, jeg leser lite i manualer; jeg visste at jeg hadde vært borti noe på skjermen, så da var det bare å prøve seg fram. Når man kjører (gratis  ;D) ferge har man slikt å gjøre. ;)

Aspiranten: Pwned!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA