Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det frister stadig mer, men... skeptisk

Startet av Jensp, onsdag 03. oktober 2012, klokken 14:34

« forrige - neste »

Lynet

Du må be dem å bestille en originalbryter som passer i hullet, slip av merkingen så gjør den samme nytten men MYE penere.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på tirsdag 02. oktober 2012, klokken 22:31
Du må be dem å bestille en originalbryter som passer i hullet, slip av merkingen så gjør den samme nytten men MYE penere.

Originalbryterne er push-brytere, dette er en vippebryter. Push-brytere ville krevd et rele og noe elektronikk imellom bryter og styringsenhet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: Jensp på tirsdag 02. oktober 2012, klokken 21:31
Her er bryterplasseringen etter flytting.

Det er det jæveligste jeg har sett (excuse my French)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 02. oktober 2012, klokken 22:51
Sitat fra: Lynet på tirsdag 02. oktober 2012, klokken 22:31
Du må be dem å bestille en originalbryter som passer i hullet, slip av merkingen så gjør den samme nytten men MYE penere.
Originalbryterne er push-brytere, dette er en vippebryter. Push-brytere ville krevd et rele og noe elektronikk imellom bryter og styringsenhet.

Tja, det kunne da fint være innebygget i bryteren. Og det kunne fint ha vært satt inn en mekanisk pushbryter, men det er godt mulig at det ikke finnes originale slike. Men at de ikke i det minste klarte å finne en firkantet bryter er intet mindre enn amatørmessig.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

keca

Et kjapt søk på biltema, så finner man mer passende bryter.
Selvfølgelig hadde de klart å finne noe bedre, eneste som kunne vært hakket værre her hadde vært en svær nødstoppbryter.

Skulle vært usa, så kunne du saksøkt for millioner!

Det styggeste jeg har sett! Må da være flaut å ha utført en slik jobb.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

Lynet

Det går faktisk an å bruke pushbryter, bare man bygger en holdekrets eller et vekslerele.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Jensp

De hadde et forslag på bryter som passet i det blanke dekslet men den var en stooor vippebryter med ett ekstralyssymbol.
Ble selvsagt skuffet men syns dette var bedre enn den opprinnelige plasseringen som var 10cm til høyre.

Men hvis noen har et tips på finere brytere så er jeg taknemmelig for det.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)


leafster


Jensp

Jeg likte absolutt Toyotabryteren best skal dra og kjøpe en slik og se om den passer.

Original bryter med custom symbol høres bra ut men hvem ordner det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA