Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det frister stadig mer, men... skeptisk

Startet av Jensp, onsdag 03. oktober 2012, klokken 14:34

« forrige - neste »

Jensp

Hei, er en lykkelig eier av en Leaf som jeg fikk levert i juni.
Valgte parkeringssensor forran som ekstrautstyr, men er meget skuffet over bryteren som er montert i dashbordet. Ser ut som den er ettermontert i Norge.

Det jeg lurer på er om noen har tips på hvor man kan få kjøpt en penere bryter, ev. om det finnes.

Jens-Petter

Kjeldsen

Har aldri hørt om parkeringssensor på Leafen så det er nok ettermontert uoriginalt utstyr. Hvordan tar sensorene seg ut på utsiden av bilen?
Stavanger. Lykkelig Leaf-eier siden 06.12.2011.

Mr_Stian

Så du har sensorer forran men ikke bak? Underlig valg av utstyr i så fall!

stianp1

Må innrømme jeg har sensor foran og bak. Jeg var veldig skuffa når jeg så amatør bryteren som var montert. Det er 2 ledige bryter plasser på venstre side hvor bryter kan monteres. Men istedet har de borra hull i dashboardet(dyrt å rette opp) og montert den der. Fort å gæli.

Vil derfor anbefale andre og be om å få levert bilen med løse ledninger og montere bryteren selv på en mer profesjonell måte.

Selv 5-åringen min forstod at dette var høl i hue.

arnejorg1

Sitat fra: stianp1 på fredag 14. september 2012, klokken 22:53
Må innrømme jeg har sensor foran og bak. Jeg var veldig skuffa når jeg så amatør bryteren som var montert. Det er 2 ledige bryter plasser på venstre side hvor bryter kan monteres. Men istedet har de borra hull i dashboardet(dyrt å rette opp) og montert den der. Fort å gæli.

Vil derfor anbefale andre og be om å få levert bilen med løse ledninger og montere bryteren selv på en mer profesjonell måte.

Selv 5-åringen min forstod at dette var høl i hue.

Det virker jo som dette er amatørmessing utført, ettersom de ikke har benytta seg av de ledige bryterplassene ???
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Oesse

Hvordan fungere sensorene? Kun akustisk? Å blir de slått automatisk på når man sette bilen i revers?

Ta gjerne bilde av knappen og sensorene montert i fangeren og legg det ut her. Vurderer nemlig selv og ettermonterte dette på min leaf.
Horten

El rayo

Sitat fra: stianp1 på fredag 14. september 2012, klokken 22:53
Det er 2 ledige bryter plasser på venstre side hvor bryter kan monteres. Men istedet har de borra hull i dashboardet(dyrt å rette opp) og montert den der.
Regelrett hærverk! Slikt bør ikke forekomme hos en autorisert bilforhandler.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

emphezis

Merkelig at man ikke får levert parkeringssensorer fra fabrikk.

Ryggekameraet er jo praktisk talt ubrukelig - og bare en gimmick - egentlig. 99 % av alle biler kan jo leveres med ryggesensorer, mens bare en liten prosentandel kan leveres med ryggekamera - og da kan man alltid få ryggesensor i tillegg.

Antar ryggekameraet i Leaf'en er enda mer ubrukelig i skitten høst- og vintervær. :)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Thomas Parsli

Jeg er utrolig fornøyd med ryggekameraet, selv om det helt klart har forbedringspotensiale.

* Jeg rygger ut av parkeringsplassen hjemme hver dag og er ikke lenger redd for å rygge på barn eller syklister
* Når jeg rygger ut av parkeringsplassen i Kongensgate ser jeg faktisk bilene som kommer kjørende
* Når jeg parkerer kan jeg kjøre bilen 10cm fra bilen bak uten å risikere dyre skader på støtfanger

Det er enkelte problemer med regn, slaps og frost -men jeg er langt mer forøyd med kameraet enn jeg har vært med ryggesensor.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

sjossang

Må også si meg meget godt fornøyd med ryggekamera. Ville valgt dette ti ganger før ryggesensor. Nissans nye birdview, med fire kamera, er bare helt fantastisk å bruke. Synd jeg ikke får dette på min Leaf.

OP: kan du ta bilde av bryteren? Hvor kjøpte du din bil?
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

jkirkebo

Sitat fra: sjossang på lørdag 15. september 2012, klokken 18:45
Må også si meg meget godt fornøyd med ryggekamera. Ville valgt dette ti ganger før ryggesensor. Nissans nye birdview, med fire kamera, er bare helt fantastisk å bruke. Synd jeg ikke får dette på min Leaf.

Enig, har ryggesensor på Touranen og kamera på Leafen. Foretrekker sterkt å rygge med Leafen, men begge deler hadde ikke vært feil det heller. Blir spennende å se HD-kamera på 17" skjerm i Teslaen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 15. september 2012, klokken 17:57
Jeg er utrolig fornøyd med ryggekameraet, selv om det helt klart har forbedringspotensiale.

.......
Det er enkelte problemer med regn, slaps og frost -men jeg er langt mer forøyd med kameraet enn jeg har vært med ryggesensor.

Thomas

Dette er den fjerde bilen jeg har med ryggekamera og Leaf'en har helt klart det dårligste av dem alle; blir altfor fort skitten og ubrukelig hvis det er nedbør, dårlig optikk, dårlig i mørke. Sammenlign med andre biler med ryggekamera og se hva det kunne ha vært.
Parksensorer ville vært ypperlig.

Jensp

Må har BNH Øst(Økern) hatt bilen inne og flyttet bryteren til en av de ledige plassene til venstre. Fikk nytt deksel.
MEN de hadde ingen penere bryter, så det ble den samme. Men det ser mye bedre ut.
Hadde vel egentlig forventet at det fantes en "ordentlig" bryter når parkeringssensor er et valg ved kjøp av ny bil.

leafster

Synes nesten denne bryteren fortjener å bli avbildet her på forumet! :)

Jensp


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA