Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Innpress felger buddy cityjet6

Startet av Director, tirsdag 02. oktober 2012, klokken 17:41

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Elmo på onsdag 12. september 2012, klokken 20:05
Elbilene kan nå heldigvis ikke kjøre avgårde mens det er tilkoblet.

Denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6043.msg62473.html samt egen erfaring sier noe helt annet. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 12. september 2012, klokken 20:27
Skal være mann nok til å innrømme at jeg harløpt ut i elbilen selv og fått kjørenekt... kabelen stod i  ;D men bensinpumpa er litt verre da... man både bruker den og betaler drivstoffet først. Tankene burde jo være der da  :)

Ha ha ha! Nice pun! ;)   HAr aldri skjønt hvordan de klarer å reise avgårde uten å ta ut pumpa, nei. I alle fall på bensin, for der er det jo ikke en slik "låsesplint" på pumpene heller. Diesel har det av og til, så jeg pleier å vaske vinduer og lykter mens jeg fyller diesel. (og med to elbiler blir det en stund mellom hver gang det skjer.  ;)  ;D)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: cra på onsdag 12. september 2012, klokken 23:14
Ha ha ha! Nice pun! ;)   HAr aldri skjønt hvordan de klarer å reise avgårde uten å ta ut pumpa, nei. I alle fall på bensin, for der er det jo ikke en slik "låsesplint" på pumpene heller.

De fleste av slike bilder/videoer er vel fra USA ? Etter hva jeg skjønner har de "låsesplinten" på bensinpumper der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

edyrli

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. september 2012, klokken 03:36
Ha ha ha! Nice pun! ;)   HAr aldri skjønt hvordan de klarer å reise avgårde uten å ta ut pumpa, nei. I alle fall på bensin, for der er det jo ikke en slik "låsesplint" på pumpene heller.

De fleste av slike bilder/videoer er vel fra USA ? Etter hva jeg skjønner har de "låsesplinten" på bensinpumper der.

Det er låsesplint i dieselpumpene her til lands også!
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

cra

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. september 2012, klokken 03:36

Ja, hvis ikke kan vel stasjonene risikere å bli saksøkt for påførte belastningsskader og denslags.  :P

Sitat fra: edyrli på torsdag 13. september 2012, klokken 07:20
Det er låsesplint i dieselpumpene her til lands også!

Ja, men det var en periode det var langt mellom dem (for noen år siden). Og det er jo bare å ha en slik splint på nøkkelringen hvis man ønsker å slippe å stå krokrygga. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Director

Men jeg lurer på en en ting, om jeg skulle komme opp i denne situasjonen igjen, burde det ikke nesten være en mulighet å anmelde folk for idioti? :p

Hadde utrolig lyst til å lete opp reg nr. og gi personen en skyllebøtte hvertfall ^^
Imiev 2012

hens

Det kan ha vært en motorjournalist, av det slaget som drømmer om å lade 20 mil på 10 minutter fra en vanlig husholdningsstikkontakt! ::)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Sitat fra: Director på onsdag 19. september 2012, klokken 21:53
Men jeg lurer på en en ting, om jeg skulle komme opp i denne situasjonen igjen, burde det ikke nesten være en mulighet å anmelde folk for idioti? :p

Hadde utrolig lyst til å lete opp reg nr. og gi personen en skyllebøtte hvertfall ^^

Trur nok dette er noen som ikke har det fjerneste begrep om hvordan det fungerer når man bruker ei padde. En beskjed (på høflig vis i første omgang, kanskje) om at slikt må man aldri gjøre, og det vil aldri medføre annet enn at sikringa går og ingen får lade hadde nok vært på sin plass. Neste gang hadde jeg sørget for at padda forsvant.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA