Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

mizzle

Har du fortsatt estimat 03-18 juni? Jeg hadde 08-28 juni i ca 2 dager før den endret seg til 19-30 juni som for så vidt stemmer ganske godt med når båten theben kommer frem.

TheRealCoinman

Ja, selvom det er 04.06 i dag  ??? Theben er fortsatt i Suez, klarer ikke helt forstå hvordan Tesla beregner at vi skal klare å få biler til Stavanger derfra innen 2 uker. Men får sikkert oppdatert informasjon over helgen.  Ser at PROMETHEUS LEADER har hatt Tesla ombord før, men har ikke klart å finne noe informasjon om dette denne gangen, heller ikke fra Miserable som pleier å ha ganske korrekt informasjon. For min del er det ikke så nøye om den kommer i Juni eller Juli, mitt opprinnelige estimat var jo September-November  :D

mizzle

Samme her, hadde estimert september men hjelper nok også at jeg har Drammen som utleveringssted med tanke på levering i Juni  :)

TheRealCoinman

Kanskje det blir noe spotting når den kommer til Drammen Havn 14:30 i morgen da?   ;)

HS

Tesla MYLR- 2022

HelgeEgil

Vår ble akkurat flyttet fra 3-18 juni til 19-30 juni. Passer bedre med mulige skip.

Edit: Skjedde ca samtidig som Theben kom frem til Suez, hmm.

emurof

TheRealCoinman

Min også, så da er nok våres på Theben forhåpentligvis  :)

ViktorS

Dere som har estimert i juni, når bestilte dere bil, og hva var estimert dato ved bestilling?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Tesladigger

Jeg bestilte helt i slutten på mars og hadde da estimert lev juli. Grå/svart 19»
Fikk først 31. mai - 16. juni, så 3-18. juni, nå 19-30. juni.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

HelgeEgil

Sitat fra: ViktorS på lørdag 04. juni 2022, klokken 20:20
Dere som har estimert i juni, når bestilte dere bil, og hva var estimert dato ved bestilling?

Bestilte 19" blå/svart 10/3. Da var estimert levering juli, men vi fikk muntlig beskjed om at mai / juni var realistisk. Vestlandet

marsetbor

Sitat fra: marsetbor på fredag 03. juni 2022, klokken 09:16
Hos meg forsvant estimatet, og jeg har ikke fått nytt. Jeg bestille 9. mai, med estimert levering i august. Hvit/svart med 20 tommers felger.

Nå har bestillingen vår endret seg. Det blir spennende å se når vi faktisk får den. Vi har det heldigvis ikke travelt.
Tesla Model Y 2023

GOS

Sitat fra: ViktorS på lørdag 04. juni 2022, klokken 20:20

28  Jan 2020....med levering sommeren  2021.

(Utsatte leviring når den egentlig kom i august i fjor. Skulle vente på Berlin, men nå fikk en ikke beholde gammel pris lenger)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

flangvik

Kan det tenkes at det er "BESS" som ankommer Drammen nå til Onsdag som har Teslaer?
Kjørt det "samme" mønsteret som tidligere båter med biler, og stemmer kanskje bedre med forventet utlevering som mange har fått?

TANNHAUSER ankom ZEEBRUGGE idag blir spennede å se hvor den skal videre!

Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

Bungk

Mr. Miserable, som jo bruker å ha grei kontroll på Tesla og shipping, mente i april at Bess ikke fraktet Tesla, og utelukket derfor den. Båten vi venter på er nok Theben, og derfor er utlevering helt mot slutten av juni mest sannsynlig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA