Hovedmeny

2022.12.x

Startet av model3pw, tirsdag 12. april 2022, klokken 12:11

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. april 2022, klokken 09:22
Ønskelisten min er ikke tom, og ser fremdeles fram til "BirdView" 360 graders visning, ryggevarsel, etc.
...og en fontstørrelse det går an å lese.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

geear

Greit med ikonene, men har faktisk ikke savnet de det nå er mulig å legge til. Men jeg la til alle just because... Jeg savnet profilen i toppen, den er tilbake, og så savner jeg fortsatt hurtigikon for sentry (har det aldri på auto), savner fortsatt reiser/tripteller uten å gå på innstillinger, og at de får tilbake tidsangivelsen, og til sist så ønsker jeg meg to ting som ikke er relatert til v11; at de bytter farge på enablet AP fra blått til noe helt annet som ikke kan forveksles med fjernlys i sidesynet, og at blinklyslyden ikke påvirkes av joe mode. Vil ha joe mode for alt annet, men plager meg at jeg knapt hører blinklysene på Y i joe mode. Må se på skjermen om de blinker. Kan ikke huske det problemet fra X.

Parabuthus

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 13. april 2022, klokken 19:28
Og det første jeg gjorde var å legge tilbake alle knappene for varmeapparatet og setevarmen på menylinja. Det har vært sårt savnet. :D

Har fått 12.3.1 nå, men ser ikke hvor jeg kan få aktivert snarvei til f.eks. defrosteren. Det ligger ikke ikoner for disse i lista jeg får opp når jeg klikker på de tre prikkene. Hvordan gjør jeg dette?
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Motorwatt

Du må holde på prikkene et par sekunder. Trykk og hold.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Parabuthus

Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. april 2022, klokken 18:12
Du må holde på prikkene et par sekunder. Trykk og hold.

Takk! 👍😀
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

ronnynilsen

Og da var 2022.12.3.2 på vei til bilen. Er vel en mindre bugfiks, har ingen ide om hva, installerer fra appen, og skal ikke bruke bilen før i morgen ettermiddag.
Tesla model Y LR 2022

filtvet

Fikk nylig "oppdatering" sist uke. Nå bruker bilen av og til lang tid på å blir klar. Skjermen er svart når jeg setter meg inn. Flere?

Motorwatt

Hva slags Tesla har du, og hva er "lang" tid?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

elhansen

Sitat fra: filtvet på fredag 29. april 2022, klokken 07:04
Fikk nylig "oppdatering" sist uke. Nå bruker bilen av og til lang tid på å blir klar. Skjermen er svart når jeg setter meg inn. Flere?

Ja, samme her. Skjermen er svart når jeg setter meg inn og et par sekunder etter jeg har trykket inn bremsepedalen.

Motorwatt

På S/X er det vanlig at det tar 2-3 sekunder hvis bilen har gått i søvnmodus. I våken tilstand er den klar umiddelbart. Men man skal også merke søvnstatusen på bilen når man åpner appen. Den bruker lengere tid på vise informasjonene når bilen må vekkes først. Merker dere det av og til på appen også?
Tesla S75D - 09/2018

filtvet

Om det er for å konsververe energi er det greit for meg- om det er en ny software bug er det noe annet.

Motorwatt

Normalt vil den miste ca. 1-2% i døgnet hvis alt fungerer bra (husk at Sentry da må være avskrudd, og husk at søvnen avbrytes hver gang man bruker appen). Hvis det er større avvik fra dette, og bilen har fått være i fred, så kan det tyde på søvnproblemer. Selv hadde jeg en periode hvor forbruket var ca. 10% i døgnet, men feilen ble funnet og rettet.

Normalt skal bilen sovne ca. 30 min. etter endt kjøretur. Sovner den ikke da vil det blitt gjort nye forsøk hvert 5 minutt helt til den forhåpentligvis sovner. Dette er min erfaring, og avvik kan sikkert forekomme.
Tesla S75D - 09/2018

Motorwatt

Tror det kanskje er noe stort på gang. Nedlastet 4,81gb i dag (ny Navdatabase?):
Tesla S75D - 09/2018

geear

Hvorfor i all verden har den lastet OPP 2,7 GB?

sjokomelk

Sitat fra: Motorwatt på mandag 02. mai 2022, klokken 21:45
Tror det kanskje er noe stort på gang. Nedlastet 4,81gb i dag (ny Navdatabase?):
Ser ut til at kartversjon EU-2022.12 er på vei ut. TeslaFi melder om en i Tyrkia som fikk den i går.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA