Hovedmeny

Dirrelyd ved dashbord

Startet av StigTe, onsdag 06. april 2022, klokken 19:10

« forrige - neste »

StigTe

Hei, en meget irriterende dirrelyd kommer fra dashbordet ved frontruten i ny og ne når jeg kjører på ujevn veg blant annet. Har lest en del rundt og mange forklaringer. Noen som har lignende problematikk? Løsning? Legger ved video.
Model 3 LR 2022

Tom

Har en dirrelyd fremfor rattet en plass.. har ikke funnet ut hva det er. Di så på det sist den var inne men da var det self, ingen lyd..
En dunk i dashbordet funker somregel en stund..

Trultefan

Har hørt at det ofte er vin plata på venstre side helt mot frontruta som kan lage ulyd
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

StigTe

La merke til at de to dekslene som sitter rundt åpningsmekanismen til frunken er noe bevegelige. Om jeg tar tak i de kan de slå så vidt innpå karosseriet. Vet ikke om dette kan være en årsak?

ElFinn

Har en lyd selv som dukker opp nå og da, etter et par år fant jeg ut at det kommer fra dekselet bak rattet. Holder å trykke litt på det så er lyden borte ganske lenge. Har vurdert å ta en strikk eller noe rundt, men er ikke så irriterende når jeg vet hvor det kommer fra  :)

magnetic

[SOLVED] 😍 How to find source of rattles in Model 3 or any car

https://www.youtube.com/watch?v=5qkmzX9b2us

magnetic

Tror feilen ligger her .  Tesla Model 3 - Driver Side Dash/Speaker Grille Rattle 
https://www.youtube.com/watch?v=KeUDVMsd3_M

Ser ut for at dette er et vedvarende problem som ikke er rettet på nyere modeller. Og det burde fikses på garantien.

Selv har jeg 2019 modell og har ikke vert plaget med ulyd fra venstre dashboard, før en liten periode i dag, som kan ha blitt utløst ved at solen varmet opp (utvidet) plastikken der . men bilen burde jo tåle sol da den er fra california hehe.

Han som laget videoen skrev dett i et svar , i kommentar feltet.  I found the experience of being a Tesla customer so unpleasant that I actually got rid of the car.  That's a story for another video, though.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA