Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Isolere vanntank / slanger..

Startet av Radiobil1, mandag 01. oktober 2012, klokken 08:51

« forrige - neste »

Radiobil1

Er det noen som nærmer seg 30 eller 40 000 km ennå?
Hvor langt har disse Leaf Taxiene gått pr nå fe eks?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Kjeldsen

#16
Sitat fra: Radiv på tirsdag 11. september 2012, klokken 00:13
Hvis SOC meter er så nyttig, hvorfor er det ikke standardutstyr evt i tillegg til batteri-barene?
Kunne om så være på extrautstyrlista!

Det ligger nok litt politikk i dette. Man trenger ikke vite nøyaktig gjenstående kapasitet og "overfokusering" på soc% fører lettere til bekymringer for batteripakken. Nissan vil vi skal ha et mer avslappet forhold til dette. Og akkurat det har jeg også, og ville ikke betalt en krone for et soc-meter. De som har investert i soc-meter er sikkert svært uenig og kan sikkert argumentere mye med fordelene. Men man lærer etterhvert bilen godt å kjenne med bare strekene.
Stavanger. Lykkelig Leaf-eier siden 06.12.2011.

leafster

Jeg har i grunnen nesten sluttet å bruke strekene, de er ikke lineære så jeg synes det er vanskelig å tyde noe fornuftig ut av dem. Ser mest på guessometeret, men jeg har alltid tabellen over soc vs strek i bakhånd dersom jeg skulle tyne rekkevidden. Blir nok en Scangauge når den blir klar - om prisen er grei.

I tillegg så har jeg laget meg en jukselapp med de mest kjørte deldistansene på langtur og evt. omkjøringer via hurtigladere. Denne er nyttig når man ikke har vært flink nok med planleggingen og ikke har lyst til å fikle for mye med sat-naven.

jkirkebo

Sitat fra: Kjeldsen på tirsdag 11. september 2012, klokken 23:03
Men man lærer etterhvert bilen godt å kjenne med bare strekene.

Problemet med strekene er at det er vanskelig å følge med hvor langt man kjører på en strek, da de bare forsvinner i det stille. Kunne man satt opp bilen til å lage en lyd hver gang en strek forsvant ble det mye enklere. På SOC-meteret er det problematisk å holde styr på hvor langt jeg kjører pr. 10%, dermed kan jeg også lett regne ut ca. hvor langt jeg kommer og om kjørestilen må endres eller varmen slåes av for å komme fram.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Radiobil1

Nå er det vel ca 1 år siden første Leaf ble levert til kunde i Norge. Er det ikke snart noen som bikker 30 000km ?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Thomas Parsli

Se mitt innlegg på forrige side (side 1).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

arnejorg1

Har kjørt 12080 km siden 10 februar, merker ingen reduksjon. Med kjøringen jeg har nå kommer jeg i underkant av 20000 i året. Når Thomas parsli forteller at en i usa har kjørt 80000km med 13 % reduksjon, tror jeg ikke dette blir så ille som jeg fryktet. Usa er jo som nevnt  ett land med høye temperaturer, det har vi ikke i Norge. Så da kan man vel regne med og kjøre 80000 uten reduksjon, noe som for meg betyr 4 år uten reduksjon. (Lover godt)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Aspiranten

Det er vel tiden og temperaturen som er de virkelige fiendene mot batteriene, og ikke antall kilometer rullet, ettersom jeg har forstått.
Nissan Leaf

Radiobil1

Hvor mange km har folk kjørt Leafene sine nå, noen som har passert 100 000 km ennå?

Noen som har kommet i situasjonen at de har byttet batteri?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

RuneW

Sitat fra: Radiv på tirsdag 04. juni 2013, klokken 14:13
Hvor mange km har folk kjørt Leafene sine nå, noen som har passert 100 000 km ennå?

Det er vel ingen over 35000 km enda, så vidt jeg vet. Er nok en stund til vi ser 100000-tallet.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Radiobil1

I USA er den som har kjørt lengst på denne lista kommet opp i ca 80 000 km.
Den som har mistet mest kapasitet har mistet 4 bars.
http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Real_World_Battery_Capacity_Loss#four_bars
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

RuneW

Sitat fra: Radiv på tirsdag 04. juni 2013, klokken 14:39
I USA er den som har kjørt lengst på denne lista kommet opp i ca 80 000 km.
Den som har mistet mest kapasitet har mistet 4 bars.
http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Real_World_Battery_Capacity_Loss#four_bars

Ok, jeg antok du mente her på berget, siden det er mest interessant for oss med vårt klima.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Elghost

Passert 34.000 km. Kjører fortsatt like langt etter 100% lading før jeg mister den første streken som da bilen var ny i nov/des 2011. Har et referansepunkt på vei til jobb hvor den første streken forsvinner.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

Rasmus.B

Jeg har kjørt 36.000 km, og merker absolutt ingen reduksjon i kapasitet eller kjørelengde på Leafen vår. Har hadd bilen i snart halvannet år. Er ultra fornøyd.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

silverwrx

#29
Jeg har en 2012 USDM Leaf fra varme Texas, totalt kjørt 6000km, kjører leeeenge på toppstrek. Har ikke SOC/state of Charge måleutstyr (enda).
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA