Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kort rekkevidde

Startet av nordvik, søndag 30. september 2012, klokken 09:28

« forrige - neste »

nordvik

Hver gang jeg starter kommer det opp en sikkerhetsmelding hvor jeg må trykke OK på før gps og alt det kommer fram. Er det mulig å skru av denne? plagsomt å måtte trykke ok hver gang. Må jo holde med å trykke den en gang for å godkjenne vilkårene?!?
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Mhagen3

DEN hadde vært å bli kvitt ja! (bump!)

corvy

Sikkert sånn fordi man ikke kan være sikker på om det er en my sjåfør siden sist tur :o
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Blip

Dette er noe amerikansk paranoia-greier som må være der pga. Carwings. Det er nok grunnlovsstridig å fjerne det ... i USA.

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

cra

Ja, denne kunne jeg godt tenke meg å slippe å se også. Det er noe amerikansk hvis-vi-ikke.gir-deg-det-med-teskje-så-kan-du-holde-OSS-ansvarlige-for-DIN-idioti-greier. Men hvor sikkert er det å lese all denne teksten mens du kjører? Tru om jeg kan saksøke dem for å krasje mens jeg leser teksten? ;)

Det hadde holdt å måtte bekrefte det en gang, eller til nød en gang i måneden.  Nesten litt sånn windows 3.x-nostalgi; "er du heeeelt sikker på at du vil dette"?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mhagen3

Særlig nyttig når du bruker stemmestyring for å ringe noen.... Ser ikke helt at det er så stor gevinst i å få opp sikkerhetsmeldingen før dette.

nordvik

Bra det ikke bare er jeg som er lei den meldingen da!
Er det noe vi norske forbrukere kan påvirke Nissan til å enten fjerne helt, eller i verste tilfelle, legge inn sånn at den kommer opp f.eks. hver 20 eller helst 50 gang?
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Sippi

Noen som har klart å slå av denne sikkerhetsmeldingen?

haavardw

Sitat fra: Sippi på søndag 08. mai 2016, klokken 22:29
Noen som har klart å slå av denne sikkerhetsmeldingen?

Stiller meg bak!  Anyone?

Nissan, er dette eventuelt noe dere kan korrigere i neste over-the-air quickfix?
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

Bondeknøl

På den andre siden er det kanskje ikke så rart? De bruker jo kjøreturen til å sammenligne deg med alle andre sjåfører i verden, samt å legg det i sin database, og det må de vel be om samtykke til?
Skulle også ha sluppet den, men det lille trykket er jo bagateller i forhold til å gire bare en gang.

kodalse

Man får ikke slått den av, men om du kjører uten at GPS kartet er aktivt får du ikke opp melding om bekreftelse neste gang du kjører.
Jeg kjører alltid med klima, og radioinformasjonen på min Leaf, altså trykker på status knappen.
De 14 milene som bilen normalt går i sommerhalvåret har jeg god kontroll på hvor jeg kjører :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

bob-bob

Synes ikke dette gjør noen ting. Men så er jeg også ganske vanskelig å hisse opp .......  ;D

Bondeknøl

Sitat fra: bob-bob på tirsdag 10. mai 2016, klokken 13:10
Synes ikke dette gjør noen ting. Men så er jeg også ganske vanskelig å hisse opp .......  ;D
Det er vel litt bob-bob?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA