Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Linker til tester av Model S

Startet av cmartin, lørdag 29. september 2012, klokken 14:10

« forrige - neste »

Kito76

Synes det er verdt Kr 30.000,- ekstra på Imiev vs Ion og C-zero. Forvarming med fjernkontroll, anerkjent merket og topp serive. Bedre pris ved salg+ +

Miev

Jeg må bare spørre:
Siden det blir snakket om en prisdifferanse på kr 30000 betyr dette at forhandlere selger Ion/Zero for kr 170 000?
Ny i-Miev koster nøyaktig 199 900, her i Grenland hvertfall.

Har sett Ion til 170000, men da med garanti fra siste årskifte.

Noen som vet?
-12 i-Miev , snart -14 Tesla S

Kito76

Kr 170.000,- er nok import pris med kort garanti. Vi ga kr 215000 for rød/hvit Imiev 2012 inkl vinterdekk. Beste tilbud vi fikk for C-Zero var ca kr 190.000,- inkl vinterdekk.

Kent

Sitat fra: Kito76 på tirsdag 18. september 2012, klokken 22:44
Kr 170.000,- er nok import pris med kort garanti. Vi ga kr 215000 for rød/hvit Imiev 2012 inkl vinterdekk. Beste tilbud vi fikk for C-Zero var ca kr 190.000,- inkl vinterdekk.
Og 3 års service vel?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Kito76


breitling

Jeg har gitt for min ElDina i mai kr. 175000. Hvitt uten vinterdekk. Handlet hos BOS Økern.

PS: Jeg likte ikke holdning til MotorForum selgere. Arrogante og prøvde å overbevise meg at imiev er annerledes bil enn C-zero/iON.
Tull og tøys. Folk kjøper ekstrautstyr etter eget behov og ønske. For noen forvarming betyr mye. Andre liker å gire mens de kjører. Noen liker å handle hos Citroen. Men ikke glem at dette er det samme bil, laget i Japan og solgt gjennom tre bilprodusenter.

PPS: Jeg ser også tendens at noen imiev-eiere er smittet av MF selgere. Make love not war!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Kent

Sitat fra: Kito76 på tirsdag 18. september 2012, klokken 23:23
Imiev nei, men C-Zero ja.
Var den jeg tenkte på, om man trekker servicekostnadene i fra prisen, så ligger man på 175-180k, så rundt 30k forskjell stemmer nok i praksis på biler fra merkeforhandler også.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

RunarBT

#22
Har sett iOn ned i 117.000,- da med 1372km gått.

Dette er netto pris fra forhandler i Tyskland. Noken som har tenkt tanken å hente opp ein i denne klassen?

Nye C-zero/iOn får ein jo og til 21.000 euro ink. 19%, så ca. 127.575,- eks.mva som nevnt før i tråden her.

Det må da være gull å ta seg ein helgetur ned og hente opp ein bil? Bør vel være grei skuring det?

Da har ein fort spart mykje penger..;-) Ev. selge den videre med ein gang.
Det bør vel være mulig å gjere seg eit par titusenlapper enkelt på ei helg på denne måten?

tomrh

Sitat fra: crusade på onsdag 19. september 2012, klokken 14:51
Noken som har tenkt tanken å hente opp ein i denne klassen?
Ja, det er selvsagt en gyllen mulighet for de som bor i Oslo...  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA