Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Linker til tester av Model S

Startet av cmartin, lørdag 29. september 2012, klokken 14:10

« forrige - neste »

cmartin

Hei, har vært veldig aktiv her på forumet de siste dagene. Men det er ikke uten grunn, jeg har tenkt å kjøpe Leaf eller en av trillingene.

Her på forumet står det at iOn og C-zero har sluttet å produsere elbiler, og at man burde heller satse på MIEV.
MEN, når jeg var innom Citroen forhandleren fortalte han meg at produksjonen har foreløpig stanset til de har fått solgt alle bilene sine som er i Skandinavia.  At det nå samles opp biler til Danmark for så å frakte de til land som selger bra med elbil (som norge).
Og at produksjonen starter når bilene er solgt. Er det noen som kan bekrefte eller avbekrefte denne informasjonen?

Thomas Parsli

Det er riktig at dette er en midlertidig stopp: http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5iPi9YGpO4FcD3r_FOTpfz4kwdLKQ?docId=CNG.14490e9872f857859c953af60f59f45a.541

Men hvis du ser på salgstallene til PSA kan man spørre seg om hvor midlertidig stoppen er, de selger knapt biler.
Og hvordan PSA skal konkurrere med "gamle" modeller kan man også spørre seg, særlige når Renault kommer med flere modeller.

Hvis PSA skal bruke Norge til å selge unna alle bilene på lager, kan vi se frem til et prisras på 2011/2012-modellen!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

tomrh

Hvis nye 2011 C-Zero og Ion raser under 150K inkl. utstyr så kan det fort bli enda en elbil her i husholdningen. Synd for PSA og lønnsomheten til elbilsalget generelt, men faktisk et stimuli til å øke størrelsen på elbilparken her til lands.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

toppi

C-Zero er nå å få kjøpt i Tyskland for ca 135 000 NOK, og vil du ikke gjøre noe av jobben selv kan du få den ferdig levert og registrert på Kaia i Drammen for 150 000 NOK.  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

El-pedal

Ny Ion averteres i Tyskland til 22000 euro inkludert tysk moms. Ved fratrekk av momsen ender prisen på under 133 000 kroner  ;D
=48]http://www.autoda.de/peugeot-ion-26699680.html?fueltype=242&bodytypes[48]=48

Er det norsk importør som skor seg når bilen koster 65 000 mer i Norge?  :o
Suser rundt på elsykkel i Stavanger-området!

Bjornt

er vel det, koster å drive bil butikk. 5 års garanti må de gi deg også. Transport lagring osv. Kapitalbinding, mer på el bil enn andre.  Tror ikke det er så ille jeg.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

cs erlend

Sikkert kilde til debatt, men min vurdering når jeg valgte de ekstra tusenlappene ved å kjøpe fra merkeforhandler, var at bilen er mer verdt dersom jeg skal selge den før det er gått 5 år og tryggheten ved å ha en forhandler i ryggen.
Garantien på 5 år var avgjørende for meg.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

Mr.Zero

Mitsubishi-selgere påstår at Zero'ne er 2011 modeller. Dette er feil! Min Zero kjøpt i dag, er produsert mars 2012 og kan da ikke bli en 2011 - uansett hva selgerfantomene hos mitsu sier... Citroen Norge har handlet inn et lass fra Danmark som tilbys oss nordmenn til bra pris - og seff med full garanti! En mitsu-selger klarte også å si at det bare var 3 år og 50K km garanti. Vås!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

erik e

Bilselgere er vel ikke mer ærlig enn andre selgere. Og jeg vet hva jeg snakker om. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Bjornt

Bertel O Steen får inn biler fra Tyskland. Kjøpte en i Juli. Det er  en 2011 modell, men selvfølgelig med 5 års garanti fra registrerings datoen. Ble ikke lagt noe skjul på det fra selger.  Tysk instruksjons bok og service hefte var jo litt dumt. Lastet ned NO instruksjonsbok så gidder ikke gjøre noe med det. Litt sløvt av Bertel er det jo.  Visstnok over 300 biler de skulle ta inn fra Tyskland sa de.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

foxy

#10
Sitat fra: Mr.Zero på mandag 17. september 2012, klokken 20:06
Mitsubishi-selgere påstår at Zero'ne er 2011 modeller. Dette er feil! Min Zero kjøpt i dag, er produsert mars 2012 og kan da ikke bli en 2011 - uansett hva selgerfantomene hos mitsu sier... Citroen Norge har handlet inn et lass fra Danmark som tilbys oss nordmenn til bra pris - og seff med full garanti! En mitsu-selger klarte også å si at det bare var 3 år og 50K km garanti. Vås!

tja her tar du sannsynligvis feil - modellår har i utgangspunktet ingenting med produksjonsår å gjøre... og hvis ikke hvor ligger forskjellen på en potentiell 2012 zero vs 2011 modell?
I-miev 2011
Asker

Mr.Zero

Man kan sikkert se på dette med årsmodell og produksjonsår fra flere sider, men i mitt hode er det en 2012 modell når den er produsert i mars 2012 - selv om den er lik som 2011-modellen. At en 2013-bil blir produsert fra f.eks august 2012 blir jo noe annet. Forresten - BOS på Lillestrøm selger Ion som 2012 ble meg fortalt over tlf fra selger.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Bjornt

Sanderlig om jeg vet, det er vel en måte å se det på ut fra VIN nummeret sikkert. Men jeg kjører rundt storfornøyd som bare det. I dag lå vi 4 trillinger i konvoi innover i bussfila fra Lysaker til Skøyen.. moro En buddy så jeg også. Kryr av elbiler innover til Oslo nå om dagen.  2011 eller 12, samme for meg, ny bil.   
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

breitling

#13
Mitsubishi selgere skryter av 2012 imiev pga endringer på bilen. Men alt etter smak og behag. Endringer er: nye setetrekk (som jeg liker), oppvarming/kjøling (som jeg ikke trenger), integrert radio (som er penere men uten bluetooth, dermet ubrukelig for meg) og setevarme for passasjer (som er kjekt å ha). Det jeg liker hos imiev forsvarer ikke de 30 tusen mer.
Og de har rett: iON og C-zero er 2011-modeller som ble produsert i 2011 og nå i 2012. Modellår og produksjonsår er ikke det samme.
Men som fleste sier, sh..t i det. Bilen er ny, funker bra for meg og gir uendelig kjøreglede.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

foxy

#14
Sitat fra: Mr.Zero på mandag 17. september 2012, klokken 23:37
Man kan sikkert se på dette med årsmodell og produksjonsår fra flere sider, men i mitt hode er det en 2012 modell når den er produsert i mars 2012 - selv om den er lik som 2011-modellen. At en 2013-bil blir produsert fra f.eks august 2012 blir jo noe annet. Forresten - BOS på Lillestrøm selger Ion som 2012 ble meg fortalt over tlf fra selger.

Det fleste nordmenn legger alt for mye vekt på "xx-års modell" –  det ser man særlig på finn. (helt feil og rart for oss som pleier å handle biler for eksempel i Tyskland)

Det som er viktigst er førstegangsregistrering og så er det kanskje årsmodell. men nå tildags er det ikke lenger slik at alle endringer kommer fra en bestemt mnd. men skjer mer eller mindre fortløpende - så kategorisering årsmodell er helt utdatert imo
I-miev 2011
Asker

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA