Hovedmeny

Senk og felger?

Startet av EriTom, onsdag 30. mars 2022, klokken 11:08

« forrige - neste »

EriTom

Egil: Det er ikke mitt «første rodeo» heller  ;D

Jeg har hatt totalt tre Enyaq'er og opplever kun lengre rekkevidde på den nye RS'en... Jeg syntes ikke det er merkbar forskjell på org 21" og disse Momo felgene. Nå veier faktisk de originale 8,5" framfelgene mer enn disse uoriginale i 10" med mer gummi også, så det kan kanskje ha noe å si?

Jeg opplever at vær og temperatur, i tillegg til kjørestil som ting som påvirker rekkevidde i større grad enn dekk og felg. Jeg kan kjøre 350-420km realistisk rekkevidde sommer og 250-350km på vinter. Der jeg bor er det 110 sone uansett om jeg skal sørover eller nordover... og da legger jeg cruisekontrollen på 115 på speedoen... Dette suger mye kraft. Ender oftest på ca 21-25 i forbruk avhengig av vær og temp...

På dette bilde er vinterdekkene montert med org dekkdim og 15mm spacer foran og bak

09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

EriTom

Jeg har kjørt senket bil med andre felger i hele mitt 25 år lange førerkort liv 🙈

Her bilde fra da jeg fikk den første Enyaq'en i 2022 sammen med de andre tre bilene jeg hadde da:
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Egil S

Jeg sluttet med senkede biler når jeg passerte 42år, hadde to med sports understell, var lavt nok.
Enyaqen er jeg lite fornøyd med på understellsfronten (DDC), både høyde og prestasjoner, med jeg gidder ikke gjøre noe med det nå.
Har en senket veteranbil, men den har jeg hatt i 18år og senket den for 17 år siden.
Har gått ned fra 19" til 18" og fjernet noen camber plater for å få litt mer komfort i den.

Neste bil blir enten noe med originalt sports understell eller luft med høyderegulering.

Du holder deg til VAG ser jeg :)
Jeg startet med en gammel Ford Granada, så hadde jeg noen Opler før jeg gikk over til BMW, hatt 8 BMW'er før Enyaq og jeg skal tilbake til "premium", blir enten noe BMW M igjen eller AMG, vurderer å legge elbilen på hyllen et par år og kjøpe noe gøy, så blir det kanskje elektrisk igjen om en 2-3år.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA