Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål rundt bestilling av ferdig Model 3

Startet av actionggno, onsdag 30. mars 2022, klokken 09:49

« forrige - neste »

actionggno

Hei, prøver meg her da det å få tak i Tesla er veldig vanskelig viser det seg... prøvd på telefon til Skøyen og Karihaugen avd. i lang tid i går og i dag i ventetid, men ingen svar. Får ikke opp chat på nettsiden og har sendt inn skjema for callback men ikke hørt noe. Ganske dårlig, men jeg vil jo fortsatt ha den bilen :P

Det jeg lurer på er...

Jeg ser det er lang leveringstid om jeg bygger den selv via designeren hos de.

Ser jeg på hva de har ferdig inne ser jeg de har en som passer helt fint.

- Er det noe spesiell nedside ved å kjøpe en av de ferdige der vs å designe den selv? Ser den står at den har gått under 50 km.

Og det største spørsmålet er...

- Jeg kan ikke ta i mot bilen eller ha lånet på meg før midten av juni. Går det an at jeg bestiller den nå og avtaler levering midten av juni? Om ja, er det mulig å vente med å signere lånepapirene slik at lånet ikke blir aktivert på meg/begynner å løpe før overtagelse av bilen (altså juni, og ikke nå ved bestilling)? Men at typ finansieringsbeviset er klart nå?

Takker..

Klykken

Hvis du ikke kan overta bilen før juni er det ingen poeng å bestille en inventorybil nå. For den får du "med en gang" og du kan ikke utsette leveringa. Vent i så fall til juni.

Nedsiden med inventory er at du kan få en "lett brukt" bil, eller en bil noen har takket nei til av ymse årsaker, med de følger det kan ha. Men se over bilen godt og ta bilder/film før du kjører hjem med den. Alle feil og mangler du mot formodning finner varsler du før du drar derifra så får du høyst sannsynlig fikset disse innen "rimelig Tesla-tid". Bilen kan også mangle det aller nyeste som biler som produseres "akkurat nå" får. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA