PS5 Controller lader ikke via noen av USB-C portene

Startet av gaffelape, mandag 28. mars 2022, klokken 13:28

« forrige - neste »

gaffelape

Jeg fikk nylig min Model Y (under en uke siden) og siden jeg er en gamer var noe av det første jeg forsøkte å gjøre å sette opp bilen til bruk med PS5 controller. Det gikk veldig lett med en "8Bitdo USB Adapter 2". Nå kan jeg spille spillene som følger med bilen, med trådløs controller og jeg kan spille visse emulatorer via nettleser. Problemet mitt er at PS5 controlleren ikke ser ut til å lade i det heletatt, hvis jeg kobler den til med USB-C kabel i noen av USB-C portene i midtkonsollen foran. Jeg tror ikke ladekabelen er problemet, for den kjøpte jeg helt ny bare for dette formålet å lade PS5 controlleren i bilen. Er det noen som har vært borti lignende problem? F.eks andre enheter som ikke lader via USB-C portene i midtkonsollen foran?
Takk for tips og hjelp!

nosi1202

Du er sikker på at det ikke skyldes kontrollen og ikke bilen? Så vidt jeg husker får jeg bare ladet kontrollen på maskina (riktignok ps4 og ikke 5). Den tar ikke lading om den kobles til f.eks. en mobillader. Det kan hende den må kommunisere med konsollen for å starte lading eller noe sånt
2023 - Model Y P
2021 - Fiat 500e Cab

gaffelape

Sitat fra: nosi1202 på mandag 28. mars 2022, klokken 20:39
Du er sikker på at det ikke skyldes kontrollen og ikke bilen? Så vidt jeg husker får jeg bare ladet kontrollen på maskina (riktignok ps4 og 5). Den tar ikke lading om den kobles til f.eks. en mobillader. Det kan hende den må kommunisere med konsollen for å starte lading eller noe sånt

Det er mulig det er kontrollen som er problemet ja :) men jeg har aldri selv ladet den med konsollen. Skaffet PS5 controller lenge før jeg fikk tak i en PS5 pga. jeg brukte controllen med PC og jeg har alltid ladet den med en tilfeldig lader til en gammel bluetooth-høytaler jeg har. Lurer på om jeg bare må prøve litt forskjellige kabler, men takk for tipset! :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA