Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs..

Startet av Oreo, fredag 28. september 2012, klokken 18:12

« forrige - neste »

ebbrey

Har på følelsen en del trenger å "forsvare" kjøpet/reservasjonen sin :P En ting bør være helt klart. Model S er ikke den perfekte bilen. HVA!? Jo kanskje for deg og meg? Joda vi kan være enige der.. Men hadde bilen vært perfekt for alle hadde det vært langt flere reservasjoner. Langt mindre "sutring" fra sånne som meg som lett kan peke på 5 punkter som ville gjort reservasjonen til en større glede. Og som sikkert er en deal breaker for andre. Er bare glad det er mange forskjellige meninger, gidder ikke at alle skal kjøre rundt i samma bil som meg heller.

Tut-tut
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

jkirkebo

Sitat fra: foxy på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:43
Sitat fra: Oreo på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:38

Jeg synes det er digg å gi jernet ut fra lyskryssene med Leafen og parkere samtilge, ihvertfall opp til 30-40km/t.

ikke samtlige,  du taper mot hvilken som helst trilling :)

Hmm, ser ikke slik ut. Sjekk fra 07:51 og utover.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: ebbrey på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:55
Har på følelsen en del trenger å "forsvare" kjøpet/reservasjonen sin :P En ting bør være helt klart. Model S er ikke den perfekte bilen. HVA!? Jo kanskje for deg og meg? Joda vi kan være enige der..

Perfekt er den ikke. Sleng på hengerfeste, AWD og 110kWh batteri så er vi derimot fordømt nærme ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sualc

Foxy...jeg har Leaf, broren min har i-Miev...tar han lett i lyskryssene 8)!!
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

foxy

I-miev 2011
Asker

ebbrey

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. januar 2013, klokken 02:33
Sitat fra: ebbrey på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:55
Har på følelsen en del trenger å "forsvare" kjøpet/reservasjonen sin :P En ting bør være helt klart. Model S er ikke den perfekte bilen. HVA!? Jo kanskje for deg og meg? Joda vi kan være enige der..

Perfekt er den ikke. Sleng på hengerfeste, AWD og 110kWh batteri så er vi derimot fordømt nærme ;)

også en vinterpakke så er vi der! Får håpe på lite pristap slik at man kan selge etter 2 år og få den råeste igjen :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter


jkirkebo

Her er link til en ny test, gjort av autos.ca: http://www.autos.ca/first-drives/first-drive-2013-tesla-model-s/

Likte denne:

"And then, blissfully, at one of the all-too-brief passing lanes created during road improvements for the winter Olympics, the truck oozes over to the right, I show the Model S the clear road ahead and, lulled by quiet comfort, stomp on the accelerator. At which point, we are apparently rear-ended by the Millennium Falcon."
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

For de germanofile
Her er det pur entusiasme ;)

foxy

morsomme gutter de 2  :D - men snittforbruk på 0,315 kwh/km gir 269 km rekkevidde ved en temperatur på -5 grader ute og ikke kjørt på Autobahn. Bekrefter tall fra prøvekjøringen i Norge og det er vel det man kan forvente av rekkevidde om vinteren på en ny Model S.
I-miev 2011
Asker

Celter

Sitat fra: foxy på onsdag 06. februar 2013, klokken 21:48
morsomme gutter de 2  :D - men snittforbruk på 0,315 kwh/km gir 269 km rekkevidde ved en temperatur på -5 grader ute og ikke kjørt på Autobahn. Bekrefter tall fra prøvekjøringen i Norge og det er vel det man kan forvente av rekkevidde om vinteren på en ny Model S.

Nei, rekkevidden på en Tesla Model S er nok ikke helt på høyde med en Miev.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: foxy på onsdag 06. februar 2013, klokken 21:48
morsomme gutter de 2  :D - men snittforbruk på 0,315 kwh/km gir 269 km rekkevidde ved en temperatur på -5 grader ute og ikke kjørt på Autobahn. Bekrefter tall fra prøvekjøringen i Norge og det er vel det man kan forvente av rekkevidde om vinteren på en ny Model S.
Ja det bekrefter at man i et prøvekjørings-scenarie om vinteren kan bikke godt under 30 mil. Prøvekjørings-rekkevidden vil naturlig nok være kortere enn normal langkjøring, ettersom folk flest ikke kjører så rykkete på langkjøring som de gjør når de skal teste en bil. I -15 fikk jeg ca 30 mil rekkevidde etter div harde akselerasjoner, så 27 mil virker å være ganske likt resultat.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Havebigfun


heimabrygg

Et litt annerledes dragrace: Tesla Model S vs Chevrolet Volt (Opel Ampera i Norge, er det ikke slik?)

Tror Ampera tar 0-100 på 9 sekunder, som vel egentlig ikke er så verst?

Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA