Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs..

Startet av Oreo, fredag 28. september 2012, klokken 18:12

« forrige - neste »

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Oreo

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Sponzo

Oreo

Øyvind.h

http://www.cars.com/tesla/model-s/2012/expert-reviews/?revid=59237

Cars.com har nylig testet bilen. De har vært nøye, og har funnet både gamle og nye ting å sette fingeren på.
En ting jeg bet meg merke i var at de klaget på lavfrekvente trykkbølger inne i bilen. Det viser seg at bakluken lager trykkbølger, og en på US forumet har funnet ut at problemet løses (i all hovedsak) ved å justere dempeknottene til bakluken. Feilen og løsningen er rapportert til Tesla.

Merker meg ellers at de klager på at bilen ikke har creep funksjon og at håndtakene ikke kom ut automatisk når man nærmet seg, noe som kan tyde på at de kjørte en bil med gammel sw. Og enkelte andre ting de klager på er funksjoner som er på vei (eks forvarming, noe de også nevner).

Andre feil/mangler var bråkete soltak, ikke nok lagringsplass for ting samt at de først fikk en bil med død nøkkel og deretter en defekt ladekabel.

Jeg har vært bekymret for sol på skjermen og det å legge alle knappene inn på berøringsskjerm, men denne testen gjentar at dette ikke er noe problem. Skjermen fungerer bra.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 07. januar 2013, klokken 07:41
http://www.cars.com/tesla/model-s/2012/expert-reviews/?revid=59237

Cars.com har nylig testet bilen. De har vært nøye, og har funnet både gamle og nye ting å sette fingeren på.
En ting jeg bet meg merke i var at de klaget på lavfrekvente trykkbølger inne i bilen. Det viser seg at bakluken lager trykkbølger, og en på US forumet har funnet ut at problemet løses (i all hovedsak) ved å justere dempeknottene til bakluken. Feilen og løsningen er rapportert til Tesla.

Merker meg ellers at de klager på at bilen ikke har creep funksjon og at håndtakene ikke kom ut automatisk når man nærmet seg, noe som kan tyde på at de kjørte en bil med gammel sw. Og enkelte andre ting de klager på er funksjoner som er på vei (eks forvarming, noe de også nevner).

Andre feil/mangler var bråkete soltak, ikke nok lagringsplass for ting samt at de først fikk en bil med død nøkkel og deretter en defekt ladekabel.

Jeg har vært bekymret for sol på skjermen og det å legge alle knappene inn på berøringsskjerm, men denne testen gjentar at dette ikke er noe problem. Skjermen fungerer bra.

De testet den for ganske lenge siden, derfor ikke siste update, tror det er ca. 2 mnd siden. De har bare vert litt treige med å publisere artikkelen. Videoer lå ute tidlig, sjekk youtube-kanalen deres.

Øyvind.h

Burde jeg kanskje fanget opp ettersom jeg selv publiserte videolink til Cars.com testen tidligere i denne tråden :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Oreo

Litt tidlig ute for 2014...kort 10-ords reportasje

flux

Fra s_curve som fikk sin Model S i dag:

s_curve | 9. JANUAR 2013
So I had this vision that my car would be delivered in the middle of the day, on Saturday, under the gaze of all my neighbors. Instead, my driver contacted me and asked if I wanted the car delivered tonight, albeit late as he was driving from Pennsylvania with 4 more cars to deliver. My Model S was delivered around 11pm while my family and the entire neighborhood slept. There was no one to record the event, no sunshine to show off the sparkling multi-coat finish, no neighbors to serve up the hate on a platter while I flash my Tesla grin. My Tesla made its grand entrance under cover of darkness while the whole town slept. And you know what....THAT WAS PERFECT!!!

After signing off and shaking hands with my driver (who was great by the way), I thought I'd take the car for a quick 10-minute spin around the neighborhood. That turned into a 30-minute cruise around town. That turned into a 45-minute jaunt down the interstate. You know where this is going. Long story short...I think I got back home around 3am. I have not giggled uncontrollably like this since the birth of my daughter. That same daughter let out a scream so loud when she walked into the garage this morning, I'm confident the neighbors are no longer sleeping.

For all of those still waiting for your delivery...hang on. Your frustration will vanish completely when you get behind the wheel. As soon as you hear the solid thunk of the door closing, let your nostrils take in the aroma of all those spanking new finishes and fabrics, feel the torque under your right foot and marvel at the stealthy silence of this beast you will forget whatever it was you were upset about. The Model S is more than a car. It is a true marvel of engineering that would also be quite at home in the Museum of Modern Art. Driving this finely sculpted machine is absolutely INSANE!!! Unlike anything I have ever experienced (and I've driven Ferraris and Lambos!).

If you've ever wondered what the Beatles were thinking when they were in the studio recording Sgt. Pepper's, or Michael Jackson when he was recording Thriller, or Springsteen when the last note of Born to Run was laid down...you think...they had to have 'known' they had a mega-hit on their hands. I'm guessing that is how the folks at Tesla feel right now. They have to know. If not, they should. The COTY and the other awards are not just confirmation...they mark the start of something that will ultimately transcend Telsa. Yeah...its THAT good.

Congratulations to Elon and the team. This is a grand-slam homerun in the bottom of the 9th. I was already a 'Believer'. Now I'm an Ambassador.

The Revolution will not be televised!!!

P3307 Pearl, Tan, Pano, Gloss, Tech, Sound, Armor, Parcel, Silver 21's...and permanent Tesla grin

tk74

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

tk74

Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

#2406 Tesla Model S

tk74

Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

#2406 Tesla Model S

Oreo

Siden vi har samlet så mange fine videoer her, noen flere ganger også (synes det er bare flott!), linker jeg herved til TMC Videodel som stadig oppdateres. Her er det en underleverandør QNX som har kopiert Tesla's 17" skjerm, samt lagt til en del ekstra snacks. Meste av dette burde gå an å implementere hos Tesla også vil jeg tro.
Altså, det er ikke Bentey som har kopiert Tesla, som jeg først trudde.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12656-17-quot-Touchscreen-in-a-Bentley-Continental

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA