Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs..

Startet av Oreo, fredag 28. september 2012, klokken 18:12

« forrige - neste »

foxy

Sitat fra: Godot på onsdag 28. november 2012, klokken 09:51
Grønn Bil har prøvekjørt modellen på Alnabru:

http://www.gronnbil.no/nyheter/vi-tester-tesla-model-s-kattemyk-stille-og-lynrask-article301-239.html

når man leser noe slikt som dette:
..." Vi kjører bilen i rundt null grader med piggfrie vinterdekk på våt asfalt – forhold som normalt ville sendt en bil på 2,1 tonn rett frem i første sving. Men Model S går til enhver tid dit vi peker hjulene,...",

da slutter man senest å lese der og man vet at resten er bare vås og ikke verd tiden!   >:(
I-miev 2011
Asker

JohanH

Sitat fra: foxy på onsdag 28. november 2012, klokken 10:03
Sitat fra: Godot på onsdag 28. november 2012, klokken 09:51
Grønn Bil har prøvekjørt modellen på Alnabru:

http://www.gronnbil.no/nyheter/vi-tester-tesla-model-s-kattemyk-stille-og-lynrask-article301-239.html

når man leser noe slikt som dette:
..." Vi kjører bilen i rundt null grader med piggfrie vinterdekk på våt asfalt – forhold som normalt ville sendt en bil på 2,1 tonn rett frem i første sving. Men Model S går til enhver tid dit vi peker hjulene,...",

da slutter man senest å lese der og man vet at resten er bare vås og ikke verd tiden!   >:(

Enig, pinlig påstand. Artikeln er skrevet av en som på forhånd har bestemt seg for att dette er "verldens beste bil".

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på onsdag 28. november 2012, klokken 16:27
Sitat fra: foxy på onsdag 28. november 2012, klokken 10:03
Sitat fra: Godot på onsdag 28. november 2012, klokken 09:51
Grønn Bil har prøvekjørt modellen på Alnabru:

http://www.gronnbil.no/nyheter/vi-tester-tesla-model-s-kattemyk-stille-og-lynrask-article301-239.html

når man leser noe slikt som dette:
..." Vi kjører bilen i rundt null grader med piggfrie vinterdekk på våt asfalt – forhold som normalt ville sendt en bil på 2,1 tonn rett frem i første sving. Men Model S går til enhver tid dit vi peker hjulene,...",

da slutter man senest å lese der og man vet at resten er bare vås og ikke verd tiden!   >:(

Enig, pinlig påstand. Artikeln er skrevet av en som på forhånd har bestemt seg for att dette er "verldens beste bil".
Og det er helt unødvendig, for journalister uten denne innledende holdningen er like ekstatiske etter test samtidig som de klarer å få med de negative aspektene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sponzo

Video av besøk på en supercharger stasjon i USA - imponerende takt på oppladingen.

http://on.aol.com/video/tesla-model-s-supercharger-station-demo-517549395

Krysser fingre for at Tesla bygger masse  slike stasjoner i Norge.   ;)

Øyvind.h

#79
Sitat fra: Sponzo på onsdag 28. november 2012, klokken 18:54
Video av besøk på en supercharger stasjon i USA - imponerende takt på oppladingen.

http://on.aol.com/video/tesla-model-s-supercharger-station-demo-517549395

Krysser fingre for at Tesla bygger masse  slike stasjoner i Norge.   ;)
For elbil-entusiaster er dette imponerende ladehastighet. For den gjennomsnittlige nordmann er dette en begredelig film. Det er et langt lerret å bleke om man skal få gjennomsnitts-nordmannen til å forstå at man foreløpig må leve med treg fylling av tanken på langtur. Istedenfor å stå og fylle ved pumpen et par-tre minutter og så gå inn og gjøre det du skal (do, mat etc), plugger man nå i bilen og går inn uten å vente. Sånn sett nesten enklere enn fossilfylling, men man kommer ikke unna at det er mer tidkrevende.
Til gjengjeld fyller man svært sjeldent på stasjoner, for det går jo av seg selv hver natt.

Neste gang jeg drar til Trondheim skal jeg for moroskyld sjekke hvor lang tid jeg bruker på bensinstasjonen, og hvor lang tid bilen(og evt. andre besøkende biler) blir stående ved pumpen før vi kjører.


Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Grønn Bil

Sitat fra: JohanH på onsdag 28. november 2012, klokken 16:27
Sitat fra: foxy på onsdag 28. november 2012, klokken 10:03
Sitat fra: Godot på onsdag 28. november 2012, klokken 09:51
Grønn Bil har prøvekjørt modellen på Alnabru:

http://www.gronnbil.no/nyheter/vi-tester-tesla-model-s-kattemyk-stille-og-lynrask-article301-239.html

når man leser noe slikt som dette:
..." Vi kjører bilen i rundt null grader med piggfrie vinterdekk på våt asfalt – forhold som normalt ville sendt en bil på 2,1 tonn rett frem i første sving. Men Model S går til enhver tid dit vi peker hjulene,...",

da slutter man senest å lese der og man vet at resten er bare vås og ikke verd tiden!   >:(

Enig, pinlig påstand. Artikeln er skrevet av en som på forhånd har bestemt seg for att dette er "verldens beste bil".

Hei,

Enig i at den påstanden var noe spissformulert. Den er nå moderert i artikkelen.

Poenget jeg forsøkte å få frem, om enn på en noe flåsete måte, er at jeg synes vinterdekk på våt asfalt rundt 0 grader ofte gir understyring i krappe svinger - typisk eksempel er litt for høy fart inn i en rundkjøring. Da jeg forsøkte å fremprovosere dette i Model S, skulle det veldig mye til for å få bilen til å understyre. Etterhvert som prøvekjøringen kommer i gang igjen, hører jeg gjerne fra flere av dere på dette punktet.

Forøvrig er vi i Grønn Bil ikke "journalister" i ordets rette forstand - og ei heller fullstendig objektive på vegne av elbiler. Det er fullstendig riktig at vi har mye til overs for Tesla og elbiler generelt, men vi bør ikke bli useriøst positive av den grunn.

Mvh Ole Henrik Hannisdahl
Prosjektleder, Grønn Bil.


Lars C. Krogenæs

2 innlegg slettet av moderator.

Unngå personanngrep og ting som ikke er relevant i forhold til emne og tittel på innlegg.

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Øyvind.h

#83
Ikke en test, men av alle ting en reklame laget av en amerikansk eier (dadaleus)  :)
http://vimeo.com/54691322
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

mrjalle

#85
Da er E24 på banen:
http://e24.no/bil/norge-er-stoerst-i-europa-paa-tesla/20308846

"De norske prisene er ikke helt klare, men Wold forteller at den med kortest rekkevidde vil bli priset «omtrent som en velutstyrt Golf», hvilket vil si noe over 300.000, mens den som holder lengst trolig vil ligge rundt en halv million."

Epleskreller

Merkelig at de nevner ca pris på 40kWh-bilen når det ser ut til at den ikke kommer hit ref. nettsidene.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Eller kanskje vi skal tolke det slik at 60kwh kommer på 319'000kr? En drømmetekning, men tenk så digg!

Oreo

Kommende Autofil (papirutgave) har en artikkel om Model S.
Basert på den testturen de hadde i Tyskland som vi sikkert alle har sett.
Har ikke sett den selv ennå, men sikkert ikke mye annet enn den på nett:
(http://www.autofil.no/905017/vi-har-kjort-tesla-model-s)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Trondns

Siste nummer av Autofil nr 15.-2012 tester Model S. Artig lesning!
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA