Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs..

Startet av Oreo, fredag 28. september 2012, klokken 18:12

« forrige - neste »

Øyvind.h

#45
Sitat fra: Runarbt på mandag 29. oktober 2012, klokken 14:32
Eg satt å venta på eit glis når han fekk prøvd seg på motorvei.. men ingenting (som eg la merke til?)
Det skal nok mer til en å dra 0-100 på 4 sekunder for å imponere Jay Leno. Men kanskje han var litt trist fordi bensinens tid er forbi? Oss nordmenn derimot (og vanlige biljournalister) som lever på Bluemotion, DrivE, Greenline og hybrider blir nok mer imponerte :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Wenche

AutofilTV på norsk:

Ser og høres ut som om de koser seg :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RunarBT

Sitat fra: Wenche på mandag 29. oktober 2012, klokken 20:52
AutofilTV på norsk:

Ser og høres ut som om de koser seg :)

Jepp, dette var gøy å sjå/høre på.:-) Her er glisene eg savnet hos Jay Leno ;)



Oreo

I følge forrige lørdagsutgave av Finansavisen's Motor magasin skal det i morgen, lørdag 3. november komme en artikkel om Model S.
Altså i billaget "Motor" i Finansavisen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Gikken

Tidenes mest "tacky" web-tv øyeblikk må være når den stakkars journalisten fra automobile of the year drar fram den dama på skjermen.. ;-)
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kristian

Finansavisens bilag Motor har i dag Tesla Model S på hele førstesiden med skriften «Elektrisk katapultTEST: Kreft som en Ferrari, men like billig som en Toyota. Splitter nye Tesla Model S Skyter deg inn i fremtiden». Testen over 5 helsider er veldig positiv, det eneste negative i teksten er at setene har dårlig sidestøtte. Totalscore 9,0. Det som trekker ned er at rekkevidden fremdeles ikke er uendelig og ladetiden er ca et døgn på 16A. Sitater; «En helt merkelig situasjon for en nordmann, men denne bilen med 'borderline' superbilegenskaper får du for det den egentlig er verd. Moms? Neida.». «Knapt en Ferrari kan måle seg med dette; Den 2,1 tonn tunge bilen skyter fart som en kanonkule». «Nesten mer overraskende enn kreftene fra elmotoren og det lave tyngdepunktet, er finishen og materialkvaliteten.». «Men at skinnkvaliteten, monteringsarbeidet og kvaliteten på betjeningspanelet skal være på høyde med det beste fra Tyskland, er mildt sagt overraskene».

Morsom lesning, løp og kjøp Finansavisen i dag!  ;D
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

laumb

Artig!
Kommer vel straks en storm av reservasjoner!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

RunarBT

Sitat fra: Kristian på lørdag 03. november 2012, klokken 07:45
Finansavisens bilag Motor har i dag Tesla Model S på hele førstesiden med skriften «Elektrisk katapultTEST: Kreft som en Ferrari, men like billig som en Toyota. Splitter nye Tesla Model S Skyter deg inn i fremtiden». Testen over 5 helsider er veldig positiv, det eneste negative i teksten er at setene har dårlig sidestøtte. Totalscore 9,0. Det som trekker ned er at rekkevidden fremdeles ikke er uendelig og ladetiden er ca et døgn på 16A. Sitater; «En helt merkelig situasjon for en nordmann, men denne bilen med 'borderline' superbilegenskaper får du for det den egentlig er verd. Moms? Neida.». «Knapt en Ferrari kan måle seg med dette; Den 2,1 tonn tunge bilen skyter fart som en kanonkule». «Nesten mer overraskende enn kreftene fra elmotoren og det lave tyngdepunktet, er finishen og materialkvaliteten.». «Men at skinnkvaliteten, monteringsarbeidet og kvaliteten på betjeningspanelet skal være på høyde med det beste fra Tyskland, er mildt sagt overraskene».

Morsom lesning, løp og kjøp Finansavisen i dag!  ;D


Da er finansavisen i hus og lest. Fin artikkl.:-)

Øyvind.h

#57
Likte spesilt denne "Elegant luksusbil med nær superbilkrefter "  ;D
Og den er visst på høyde med det beste fra tyskland også gitt.
Det eneste viktige negative de trekker frem er at setene var litt flate og burde hatt bedre sidestøtte. Ettersom flere artiker nå har tatt opp at de burde vært bedre er det greit å konkludere med at de nok ikke passer for alle, og at det er viktig å prøvekjøre for å kjenne om man selv synes setene er gode nok!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RunarBT

#58
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 03. november 2012, klokken 10:30
Likte spesilt denne "Elegant luksusbil med nær superbilkrefter "  ;D
Og den er visst på høyde med det beste fra tyskland også gitt.
Det eneste viktige negative de trekker frem er at setene var litt flate og burde hatt bedre sidestøtte. Ettersom flere artiker nå har tatt opp at de burde vært bedre er det greit å konkludere med at de nok ikke passer for alle, og at det er viktig å prøvekjøre for å kjenne om man selv synes setene er gode nok!

Det blei jo og sagt, at sete nok blir endret til europa versjonen. Tesla rep. meinte det ville bli mulig å velge meir sportstype sete.

Dei har vel flate seter, for å kunne gi plass til ulik kroppsform hos amerikanerne. ;-) Dumt med seter der mange ikkje får plass, så da er "flat universal" nok bedre i USA.

Eksempel på stor amerikanerinne

Oreo

Kjempepostitivt at Tesla ser ut til å ta til seg kritikk og feedback på en konstruktiv måte.
Det med setene har også vært en av de faktorer som har bekymret meg litt. På tidlige prototyper ser setene mer sportslig ut, så jeg tror ikke Tesla har kunnet "glemt" de.
Samtidig ryktes det jo også om en evt. tilvalgs oppgradering av foringer og stag på Performance modellen.
Vi får krysse fingrene for at vi får en del options på EU modellen.  ;D
Relativt få og enkle grep som skal til for å få den mer perfekt.

De faktorer den blir trukket (minimalt) for er:

-Design 7/10(som jeg er uenig i, men dette er forskjellig fra person til person, så derfor vektlegger jeg ikke dette noe særlig)
-Førermiljø 9/10 (å venne seg til hvor blinklys spaken sitter lærer en rimelig fort tenker jeg). Ellers er jo førermiljøet nokså radikalt, så en smule tilvenning er ikke overraskende). Sportsseter for EU vil også styrke denne delen.
-Kjøreegenskaper(?) 9/10, i alle andre tester er jo kjøreegenskapene med lavt tyngdepunkt fremhevet. Ved en evt. oppgraderingsmulighet vil dette forbedres ytterligere.
-Plass 9/10(??), her må en jo ha en varebil om en vil ha mer bagasjeplass. At den blir trukket et poeng for dette er helt uforståelig.
-Mye for pengene 10/10, som forfatteren sier er nok denne skalaen tidligere misbrukt på det groveste. Derfor burde nesten denne delen fått 11/10  :P

Nok en bekreftelse på at folk blir overbevist når de prøvekjører en Model S  ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA