Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs..

Startet av Oreo, fredag 28. september 2012, klokken 18:12

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Oreo på tirsdag 30. april 2013, klokken 00:05
Ja, den som ler sist ler best.
Synes nesten det er flott at det er så mange negative folk, da vil kanskje elbilinsentivene vare mye lenger for oss.  ;D
Ja, det er jo synd på oss som må kjøre rundt i disse stygge små golfbilene som knapt nok har rekkevidde t/r barnehagen. ;D Klart vi må ha rikelig med elbilinsentiver for å holde ut alle plagene dette påfører oss.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Stig O

Sitat fra: Sisyfos på mandag 29. april 2013, klokken 17:29
Litt halv-kjølig, men interessant omtale i Vi Menn:
http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article833692.ece

Entusiastbarometeret har steget mye i det siste, med mange gode nyheter, men når jeg leser "litt for mange ulyder i interiøret" daler det voldsomt. Det samme med dekkstøy for 21" må jeg ha på denne bilen. Har sågar begynnt å vurdere 22", men det ser det ut som jeg må legge på hylla. Vet jo også at panoramataket er befengt med ulyder, og det må jeg også ha p.g.a takstativ. Håper ulygene i interiøret skylles litt tidlig produksjons biler, men det er vel mye ønsketenkning. Vet også at de jobber med takluke problematikken. Hva er inntrykket fra dere som har prøvekjørt med hensyn på lyder?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

jkirkebo

Sitat fra: Stig O på tirsdag 30. april 2013, klokken 09:29
Entusiastbarometeret har steget mye i det siste, med mange gode nyheter, men når jeg leser "litt for mange ulyder i interiøret" daler det voldsomt. Det samme med dekkstøy for 21" må jeg ha på denne bilen.

Står det ikke Continental-dekk på prøvekjøringsbilen med 21" da? Michelin-dekkene skal ha både lavere rullemotstand og lavere støynivå. Siden bredden er lik med 19" er det egentlig bare typen dekk som gjør noen forskjell på støy.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cato76

#273
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 30. april 2013, klokken 09:53
Sitat fra: Stig O på tirsdag 30. april 2013, klokken 09:29
Entusiastbarometeret har steget mye i det siste, med mange gode nyheter, men når jeg leser "litt for mange ulyder i interiøret" daler det voldsomt. Det samme med dekkstøy for 21" må jeg ha på denne bilen.

Står det ikke Continental-dekk på prøvekjøringsbilen med 21" da? Michelin-dekkene skal ha både lavere rullemotstand og lavere støynivå. Siden bredden er lik med 19" er det egentlig bare typen dekk som gjør noen forskjell på støy.

Jeg kjørte den samme bilen som er testet på lørdag. Og det stemmer at det ikke var Michelin dekkene som ikke sto på. Men å huske at Tesla rep sa at det var Pirelli dekk som sto på  ??? Han sa også at disse dekken støyet mye mer enn Michelin sine. Gudene vet hvorfor de setter på dekk som støyer på en kundebil, når dette er et av kriteriene for mange kunder å nettopp velge elbil... :-\  Min samboer som satt i baksetet reagerte også på dette. Jeg kunne ikke høre noen lyder utover dekkstøyen. Jeg kjørte hele turen med takvinduet lukket og lyden av på anlegget. Har pano tak på Tiguanen, og det støyer MYE når man kommer opp i fart!

Tror det eneste som hjelper på dekkstøy er å velge riktige dekk. Kan ikke tro at 22" ikke skal ha noe å si på dekkstøyen, tvert mot så blir vel profilen lavere og dekkene hardere som igjen medfører til mer støy...
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Stig O

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 30. april 2013, klokken 09:53
Sitat fra: Stig O på tirsdag 30. april 2013, klokken 09:29
Entusiastbarometeret har steget mye i det siste, med mange gode nyheter, men når jeg leser "litt for mange ulyder i interiøret" daler det voldsomt. Det samme med dekkstøy for 21" må jeg ha på denne bilen.

Står det ikke Continental-dekk på prøvekjøringsbilen med 21" da? Michelin-dekkene skal ha både lavere rullemotstand og lavere støynivå. Siden bredden er lik med 19" er det egentlig bare typen dekk som gjør noen forskjell på støy.

Kjører på Michelin PS2 i dag og vil ikke ha noe annet p.g.a lav dekkstøy og lite sporing.Det er ikke riktig at dekk med samme bredde burde støye likt. Jo mere lavprofil du har jo mere støy, så Michelin i 21" må man forvente støyer mere en Michelin i 19".
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Lacaixxa

Sitat fra: Sisyfos på mandag 29. april 2013, klokken 17:29
Litt halv-kjølig, men interessant omtale i Vi Menn:
http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article833692.ece


Merker jeg er blitt litt fanboy når jeg lar meg irritere av lunkne artikler om min bestilte TMSP. Å gi 3 på sikkerhet av prinsipp er forsåvidt greit nok, men det kan vel nevnes i en bisetning at det er en fordel å kjøre bil uten motor i fronten. At det gis karakteren 4 for pris/utstyr virker også litt pussig. Likte bedre Finansavisen Motor sin kommentar på emne mye for pengene; Karakter 10/10 "Denne skalaen er nok misbrukt tidligere"
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Sisyfos

Sitat fra: Lacaixxa på tirsdag 30. april 2013, klokken 12:01
Sitat fra: Sisyfos på mandag 29. april 2013, klokken 17:29
Litt halv-kjølig, men interessant omtale i Vi Menn:
http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article833692.ece


Merker jeg er blitt litt fanboy når jeg lar meg irritere av lunkne artikler om min bestilte TMSP. Å gi 3 på sikkerhet av prinsipp er forsåvidt greit nok, men det kan vel nevnes i en bisetning at det er en fordel å kjøre bil uten motor i fronten. At det gis karakteren 4 for pris/utstyr virker også litt pussig. Likte bedre Finansavisen Motor sin kommentar på emne mye for pengene; Karakter 10/10 "Denne skalaen er nok misbrukt tidligere"

He he - det var kanskje litt drøyt å kalle artikkelen halv-kjølig når de kasta en femmer, men jeg tenkte i de samme banene som du, ja.
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Sisyfos

http://rake.sh/blog/2013/03/17/my-review-of-the-tesla-model-s/

Her er det en som har skrevet om sine første to-tre måneder som Tesla-eier. Nå er det kanskje forskjell på amerikanere og oss, men han skryter av setene. En annen ting som var interessant, var at han hadde bestilt bilen med jump seats, og at de skulle bli ettermontert. Kanskje det er håp for oss som ikke bestiller jump seats, hvis vi senere en gang ombestemmer oss?
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Muffinman

Nå var det vel slik at alle tidligere biler ble levert med festepunkter for jump seats selv om de ble levert uten selve setene, men dagens biler leveres kun med disse om man bestiller setene også. Dermed blir det mer omfattende å ettermontere.

Videre har man jo også dette med registreringen. Vi tro at bilen må omregistreres om man ettermonterer flere seter.

AttackOfTheMac

Ikke Model S, men Elon Musk. Jeg satser på at en del som liker Model S liker Elon ;)


Wenche

Sitat fra: Sisyfos på søndag 05. mai 2013, klokken 13:03
http://rake.sh/blog/2013/03/17/my-review-of-the-tesla-model-s/

Her er det en som har skrevet om sine første to-tre måneder som Tesla-eier. Nå er det kanskje forskjell på amerikanere og oss, men han skryter av setene. En annen ting som var interessant, var at han hadde bestilt bilen med jump seats, og at de skulle bli ettermontert. Kanskje det er håp for oss som ikke bestiller jump seats, hvis vi senere en gang ombestemmer oss?
På 6. bilde ser man justerbare nakkestøtter bak. Er disse fjernet fra EU modelllen? Evt. Hvorfor?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Oreo

Akkurat det jeg har poengtert tidligere, synes det er forunderlig at disse er blitt fjernet fra ikke bare EU modellen, men fra produksjonsmodellen.
Bildet du refererer til Wenche, er nok fra en førproduksjonsmodell/beta som Tesla brukte som demo.
Skulle likt å ha vist grunnen til at de ble fjernet, sikkert samme grunn som tåkelysene fremme, eller rett og slett billigere å produsere baksetene slik de blir i dag. Dette er en av de få tingene som har skuffet meg, da jeg tenker det må være sikrere å kunne justere disse.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Sponzo

#283
<iframe src="http://player.vimeo.com/video/65506360" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p><a href="http://vimeo.com/65506360">Tesla Model S</a> from <a href="http://vimeo.com/user1137656">Elson Ros</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

Sponzo

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/65395321" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p><a href="http://vimeo.com/65395321">Elon Musk Keynote - SXSW Interactive 2013</a> from <a href="http://vimeo.com/officialsxsw">SXSW</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA