Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs..

Startet av Oreo, fredag 28. september 2012, klokken 18:12

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. mars 2013, klokken 08:481,3 mill for utleie ett år? OK.
Kansje litt lavt, men det er prisen for å få meg til å vente enda et år på å sitte igjen med en brukt bil... Med andre ord like uaktuelt for oss begge  ;D
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

den12mann


Celter

Sitat fra: den12mann på tirsdag 19. mars 2013, klokken 21:44
Her er en tidligere dansk elbilskeptiker som "har sett lyset"

http://b.bilen.dk/test-og-artikler/test/2012/10/tesla-s-er-verdens-bedste-el-bil/

Denne testen var faktisk litt i overkant positiv. Spesielt feilinformasjonen om at et 40kwh batteri enkelt kan byttes ut med et større hvis man ønsker det. For det første finnes ikke 40kwh batteriet i den europeiske utgaven og for det andre har Tesla klart sagt ifra om at et slikt bytte ikke er mulig.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

glaserud

Sitat fra: Celter på onsdag 20. mars 2013, klokken 09:22
Denne testen var faktisk litt i overkant positiv. Spesielt feilinformasjonen om at et 40kwh batteri enkelt kan byttes ut med et større hvis man ønsker det. For det første finnes ikke 40kwh batteriet i den europeiske utgaven og for det andre har Tesla klart sagt ifra om at et slikt bytte ikke er mulig.

Uenig :)

http://www.teslamotors.com/models/facts

"While technically possible to upgrade to a larger battery, we recommend configuring your Model S with the battery that meets both your present and future needs."
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Rasmus.B

Ikke bare det,  men på direkte spørsmål fra en i salen på Alnabru under eventen med Elon Musk om man senere kunne sette inn et større batteri hvis det skulle bli tilgjengelig,  så sa han at det kunne la seg gjøre da all batteri styring sitter i batteri pakken og ikke i bilen.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

19quiz76

Jepp - så sant den nye pakka matcher dagens formfaktor og et par andre kompatibilitetsfaktorer. Dette tipper jeg det jobbes med, ettersom det ville være et godt salgsargument at man kan øke rekkevidden når bilen er midtveis i livet :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Celter

Sitat fra: glaserud på onsdag 20. mars 2013, klokken 10:37
Sitat fra: Celter på onsdag 20. mars 2013, klokken 09:22
Denne testen var faktisk litt i overkant positiv. Spesielt feilinformasjonen om at et 40kwh batteri enkelt kan byttes ut med et større hvis man ønsker det. For det første finnes ikke 40kwh batteriet i den europeiske utgaven og for det andre har Tesla klart sagt ifra om at et slikt bytte ikke er mulig.

Uenig :)

http://www.teslamotors.com/models/facts

"While technically possible to upgrade to a larger battery, we recommend configuring your Model S with the battery that meets both your present and future needs."

Du kan godt være uenig, men det er dessverre Tesla som selv har kommet med denne informasjonen. Sakset fra "Teslamotors.com":

"In the question and answer area Tesla says it will not be possible to upgrade battery size."
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Celter på onsdag 20. mars 2013, klokken 16:44
"In the question and answer area Tesla says it will not be possible to upgrade battery size."

Jeg ville ikke tatt det som det definitive svaret. Det som er klart er at de vil at folk skal bestille den pakken de trenger nå, og de vil ikke love noe om fremtiden. Men jeg tror nok det dukker opp opsjoner for oppgradering på sikt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Celter

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/no-battery-upgrade-replacement-program

Kanskje ikke det definitive svaret, men det er det svaret de kommer med nå. Og det er derfor jeg synes den danske anmeldelsen er feil.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Celter på onsdag 20. mars 2013, klokken 16:49
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/no-battery-upgrade-replacement-program

Kanskje ikke det definitive svaret, men det er det svaret de kommer med nå. Og det er derfor jeg synes den danske anmeldelsen er feil.

Det kan man godt si.

Om dette går smertefritt vet vi ikke før noen med en 60kW bil og en 85kW bil prøver å bytte om på batteripakkene for å se hva som skjer. Noen kommer garantert til å prøve...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ELbilist1

Noen som har sett noen test data av "Vanlig" utgave???
Mange tester her, men føler det bare er Performance som er oppgitt...
- For min del tror jeg det holder med standard 85, selv om jeg kan ta meg råd tilPerformance.



Gleder meg, Kristiansand
:) Ren nytelse, hvær dag!

Havebigfun


Havebigfun


DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA