Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: The current capabilities of electric vehicles do not meet society's needs..

Startet av Oreo, fredag 28. september 2012, klokken 18:12

« forrige - neste »

gbzdoc

Warning, Digresjon: QNX ja, det er ganske utolig hva de klarer å få til å putte av kode på liten plass. Tror de må ha mange gamle demo scene codere i stallen. Husker de hadde "the floppy challenge" for mange år siden. "Windows" OS med div applikasjoner og drivere, inkludert web browser. 1,44 MB "stort"... :)

Neppe noen ulempe om de faktisk er på lag med Tesla.

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Dix Hallpike

Demonstrasjon av skjerm og dashboard:

X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Spinner

Dix Hallpike

Link til Model S Performance på dyno og sheet.

MS produserer ikke 386hp (som i overskriften), men 368 hp på bakhjulene - et meget lavt effekttap!!

http://i.imgur.com/qioFx.png

X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Sitat fra: Oreo på onsdag 23. januar 2013, klokken 19:40
MB E63AMG
ttp://www.youtube.com/watch?v=xYwSiLTcF0Q&feature=youtube_gdata_player

Fantastisk!

(Hvis noen her som skal ha performance kunne tenke seg å prøve mot en Audi R8 til sommeren, så ordner vi banen på Gardermoen - han jeg kjenner med R8 er allerede påmeldt og klar. Send meg gjerne PM for å ikke ødelegge tråden (mer)).

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

foxy

mmm etter bare noen meter blir model s jo parkert...
I-miev 2011
Asker

JohanH

Sitat fra: foxy på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:03
mmm etter bare noen meter blir model s jo parkert...

Alltid så herlig positiv du er. Så synd at jeg ikke kommer til å få noen glede av min Tesla fordi jeg ofte vil bli passert av M5er, AMGer, Porscher osv. når min kjipe elbil med kun et gir begynner å miste dreiemoment og kraft over 140 km/t. Spesielt kjipt er det når man ligger og cruiser på E6 mellom Drammen og Oslo i 200 km/t og en slik E AMG63 blåser forbi i 250 og man ikke har noe å svare med... Heldigvis hvis jeg noen gang skulle komme i den sjeldne situasjonen at vi begge starter fra et rødlys så vil jeg jo ha litt forsprang opp til 100 km/t i hvert fall. Og dersom jeg noen gang skulle ville kjøre innenfor 0-120 km/t (jeg har hørt at det er et relativt vanlig forekommende hastighetsintervall i Norge) så er jo bilen grei...

foxy

var nok mest skrevet mest med et glimt i øye...

fantastisk morro det ja med akselerasjon i Tesla sine biler, ikke helt ukjent fenomen for oss med elbil fra før ( dog litt på et annet nivå ;) )

ps: disse fosilbilene er nok overlegen model s på de fleste fartspresentasjonsområder, bortsett fra drag race til 100+.  jeg er ikke i tvil hvilken bil jeg ville valgt på bane...
I-miev 2011
Asker

Oreo

I starten av video'en står det vitterlig 110mph, som vel skulle være ca 176km/t.
Selv tror jeg ikke jeg har kjørt mer enn 160km/t og det var til og med i Tyskland.
Jeg synes det er digg å gi jernet ut fra lyskryssene med Leafen og parkere samtilge, ihvertfall opp til 30-40km/t. Kan nesten ikke vente med med S'en.
Dessuten er det jo intet forbud å akselrere som en tulling opp til 60km/t (om det er fartsgrensen), for så å gjøre det samme ved neste lyskryss.
Jaaa, jeg betaler gladelig 2mill for en AMG for å parkere "idiotene" i den elbilen, NOT.

foxy

Sitat fra: Oreo på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:38

Jeg synes det er digg å gi jernet ut fra lyskryssene med Leafen og parkere samtilge, ihvertfall opp til 30-40km/t.

ikke samtlige,  du taper mot hvilken som helst trilling :)
I-miev 2011
Asker

laumb

Sitat fra: Oreo på onsdag 23. januar 2013, klokken 23:38

Dessuten er det jo intet forbud å akselrere som en tulling opp til 60km/t (om det er fartsgrensen), for så å gjøre det samme ved neste lyskryss.
Jaaa, jeg betaler gladelig 2mill for en AMG for å parkere "idiotene" i den elbilen, NOT.

Sitat§ 3. Grunnregler for trafikk.
       Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
       Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Men, la oss ikke fortsette alt for Off Topic nå. :)

Oreo

Ingen fare for de jeg parkerer, trillinger tørr jeg ikke prøve meg på nå  ;)
De som bor ved veien hører ingenting  ;D
Oppholder det seg folk i nærheten tar jeg det piano  :)
Sorry avsporingen....vil ikke gjenta seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA