Hovedmeny

Utstyr på GTX

Startet av Krokstein, torsdag 24. mars 2022, klokken 16:24

« forrige - neste »

Krokstein

Såvidt jeg skjønner på ulike innlegg skal man være rimelig sterk i troen for å kunne få seg bil med førerassistentpakke+ innen rimelig tid.
Jeg tenkte jeg skulle kikke innom konfiguratoren for å dobbelsjekke hva jeg EGENTLIG går glipp av om jeg skroter den pakken og jeg blir jo egentlig litt forvirret over hele greia. I beskrivelsen på F+ står det at den inneholder alt i den vanlige pakken og suppleres med et par ting som også ligger andre steder
-Adaptiv Cruisecontrol med Stop&Go (er jo standard for bilen?)
-Keyless Access (ligger også i den vanlige pakken?)
-LED Lyslist (også i den vanlige pakken?)

Når jeg nå leste gjennom standardutstyr (i konfiguratoren) er det endel ting som er strøket ut (strikethrough) som jeg også stusset på
-Elektrisk justerbare, oppvarmede og innklappbare utvendige sidespeil
-GTX Seter
-Høydejusterbare forseter

Det kan jo ikke være sånn at det plutselig kommer seter man ikke kan justere høydemessig??? Speilene må jo også kunne justeres elektrisk! Må være en eller annen sammenheng her som jeg ikke ser

ID.4 GTX

Trond.m

Sjekket min GTX uten andre pakker enn førerassistent, mørke ruter og hengerfeste. Den har høyderegulering på begge forseter (manuell), GTX seter og innfellbare, elektrisk justerbare speil. Egentlig ikke noe jeg savner med den bilen.

Gnilre

Sitat fra: Trond.m på torsdag 24. mars 2022, klokken 17:24
Sjekket min GTX uten andre pakker enn førerassistent, mørke ruter og hengerfeste. Den har høyderegulering på begge forseter (manuell), GTX seter og innfellbare, elektrisk justerbare speil. Egentlig ikke noe jeg savner med den bilen.
Akkurat det samme har jeg på min. Jeg har det jeg trenger, og de manuelt regulerbare setene er gode nok for meg.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

ENTO

Klarere dere dere uten el-bakluke ? Jeg vurderer sterkt å kanselere førerass.pakke +

Øyvind.h

Null problem uten el bakluke. Luken er lett, har godt håndtak på innsiden og på utsiden er det nesten likt som el bakluke (trykker samme sted, men må dra lett i luka når du trykker).
Egentlig ganske liten forskjell sammenlignet med el bakluke på ID4.

Eneste negative er at en lukker hardere enn el luke gjør.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Har hatt mange biler med elektrisk bakluke, men har ikke savnet det et sekund på GTX.

Synes på mange måter det er enklere å lukke bakluken manuelt når man laster bilen full. Da hender det ofte at elektriske bakluker stopper på grunn av last som ligger for nær kanten. Men hvis du har behov for å begrense åpningshøyden på bakluken  pga. lav garasje, så er elektrisk bakluke å foretrekke. Da er alternativet skumplast i taket for å unngå skade på luken.

Krokstein

Ja - det er akkurat det som er problemet for min del. Døra slår opp i garasjeporten dersom den åpnes max.

Strengt tatt skjønner jeg ikke at ikke vw kunne flyttet akkurat denne funksjonene over til en av de andre pakkene så kunne bare de tingene som er mest prekære ift datakraft blitt liggende igjen i førerpakke+
Sikkert litt lettere for folk å avbestille den pakken da og vw får bilene kjappere gjennom og kundene er noenlunde fornøyde ihvertfall.
ID.4 GTX

ENTO

Noen som vet hvor fort en gtx kan komme dersom man kanselerer f+ ?

Trond.m

Sitat fra: ENTO på torsdag 24. mars 2022, klokken 20:36
Det er nok umulig å si, men selgeren din kan kanskje mene noe om det.

Olemann

Hadde 1ST først, nå GTX.  Første bilen med el bakluke og tenkte det var helt unødvendig.

Men, som det gikk med varmeseter, cruise kontrol, nå ACC og alt annet som er kommet de siste 20 årene, nå velger jeg også neste bil med el bakluke.   Det å kunne åpne fra innsiden mens en annen skal laste inn noe bak er også praktisk.

Alt blir en vane og man blir bortskjemt og trenger plutselig det man ikke trengte...:-)

Dieselgubben

Sitat fra: ENTO på torsdag 24. mars 2022, klokken 20:36

Min selger sa  3-4 mnd tidligere.

El-inor

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 24. mars 2022, klokken 20:07
Null problem uten el bakluke. Luken er lett, har godt håndtak på innsiden og på utsiden er det nesten likt som el bakluke (trykker samme sted, men må dra lett i luka når du trykker).
Egentlig ganske liten forskjell sammenlignet med el bakluke på ID4.

Eneste negative er at en lukker hardere enn el luke gjør.

Det mest negative her må jo være at biler uten denne selvfølgelige funksjonen, som de fleste av oss har blitt vandt til gjennom de siste 20 årene, vil stille bakerst i bruktbil-attraktivitet og falle overlegent mest i verdi.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Olemann på torsdag 24. mars 2022, klokken 22:34
Hadde 1ST først, nå GTX.  Første bilen med el bakluke og tenkte det var helt unødvendig.

Men, som det gikk med varmeseter, cruise kontrol, nå ACC og alt annet som er kommet de siste 20 årene, nå velger jeg også neste bil med el bakluke.   Det å kunne åpne fra innsiden mens en annen skal laste inn noe bak er også praktisk.

Alt blir en vane og man blir bortskjemt og trenger plutselig det man ikke trengte...:-)
Akk ja; i tillegg varme i rattet, ryggekamera og sensorer rundt hele bilen er også ting jeg aldri forstod at jeg egentlig trengte før jeg hadde fått det...

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

ENTO

Ja jeg er enig. Tror jeg hadde savnet el-bakluke ja. Så jeg roer ned og venter på min GTX hvit med følgende tillegg: hengerfeste,førerassistent+ og komfort+. (Ble avhengig av dobbelbunn i  kofferten på min solgte max). Det var det med avhengighet da !!

Trond.m

Sitat fra: El-inor på torsdag 24. mars 2022, klokken 23:00
Det mest negative her må jo være at biler uten denne selvfølgelige funksjonen, som de fleste av oss har blitt vandt til gjennom de siste 20 årene, vil stille bakerst i bruktbil-attraktivitet og falle overlegent mest i verdi.
Tja. Det er åpenbart feil at «de fleste av oss» er vant til elektriske bakluker. Det er svært få jeg kjenner som er opptatt av dette. Jeg hadde dessuten en sånn «ukurant» bil nylig (ventebil) som vi valgte å selge til en bruktbilforretning da det ikke var om å gjøre å tjene penger på den. Fikk pengene på konto uten at de hadde sett bilen, med beskjed om å levere den i løpet av et par dager. Trengte ikke å vaske den heller. Kunne tjent mer ved å selge privat, men jeg var fornøyd med å få 7000 mer enn veiledende nybilpris i dag, etter å kjørt bilen i 2 mnd. Et par dager senere var den merket Solgt på forhandlerens nettside.

Jeg kjenner mange som har skadet elektriske bakluker på grunn av ufrivillig åpning, så det er vel den funksjonen ved en bil som jeg oppfatter som minst nyttig og potensielt dyrest i «drift».
Men jeg vil si at Komfortpakke Pluss kan være verd å ta med. Da får man flatt bagasjerom (2 delt), 3-sonevklima og det viktigste sikkerhetsutstyret - nettingvegg. Det skal heller ikke gi forlenget leveringstid og koster bare ca 4000 kr.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA