Mister nett/spotify/skjerm fryser/eCall varsel.

Startet av MasterTech, tirsdag 22. mars 2022, klokken 08:22

« forrige - neste »

MasterTech

Hei

Er det flere som har erfart at bilen (Model Y registrert des.2021 med SW 2022.4.5.3) først mister nettilkobling, når nett kommer tilbake er det mye hakking ved avspilling av musikk fra bilens Spotify og til slutt fryser skjerm slik at kjørehastighet ikke oppdateres, bilde fra blinklyskamera var fryst på venstre del av skjerm og ingenting lot seg betjene? Alt var tilsynelatende i orden etter reboot ved å holde inne scrollehjul på ratt til skjerm ble svart.
Da jeg gikk inn i appen for å booke service hadde bilen tydeligvis meldt inn problem med eCall system selv (jeg har sikkert fått varsel om dette mens skjerm var fryst??) og jeg kunne bestille mobil service for reparasjon.
Noen med tilsvarende opplevelse, som vet hva reparasjonen går ut på?

Klykken

Sikkert bytte av nettmodul(er) og evt en sjekk av kontakter/ledninger. Tror dette er en feil som få har vært borti og at du har vært uheldig.

Kina-Y har veldig lite gjentagende feil såvidt meg bekjent.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ronnynilsen

Jeg har også fått det varslet et par ganger, model Y 2022 med 2022.4.5.16. Problemer med Spotify, men ellers ser det ut som alt annet virker og varslet forsvinner igjen. Spurte på SC når jeg fikk hengerfeste og da sa han at det kunne skyldes en reboot av modemet (hadde gjort en reboot pga. spotify) og da kommer det et varsel hvis modemet ikke er i gang enda når bilen tester nettet. Fikk beskjed om å notere nøyaktig klokkeslett nåe det hente.

Men høres ut som du har større problem.
Tesla model Y LR 2022

MasterTech

Jeg ble oppringt av SC nå, og fikk beskjed om at serviceavtalen er kansellert pga. SW 2022.8.2 skulle utbedre det jeg opplevde. Denne SW skulle rulles ut denne uken. De skal ha for god oppfølging, selv om jeg tviler på at en sånn system-crash skyldes software hvis det er så få biler som det skjer med...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA